Gå til innhold

Hvor mange matbokser har dere?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alltid kun hatt én matboks hver til barna. 

Anonymkode: 1903d...380

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

2 born

4 matboksar, to til korte dagar med mindre mat, to til lamge dagar med meir mat

Anonymkode: 7b8f0...3b4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.3.2023 den 11.08):

For barnehagebarn holder det som regel med 1 matboks, hvis ikke dere sender med flere måltider. For skolebarn er kanskje 2 greit, i tilfelle en blir borte, så har man en ekstra. 

Anonymkode: 70c0d...3b0

I alle dager? Her har barnet på det meste med seg 3 matbokser på en gang i barnehagen. Vi hadde aldri overlevd med én matboks. 

vi har to barn og sikkert 12 matbokser.

Anonymkode: 6911e...8ff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Biloba skrev (På 8.3.2023 den 6.01):

1 barn, har 4 matbokser. De skal ha 2 måltider, men med mengdene som spises nå av brødmat og frukt får jeg pakket begge måltider i 1 boks. 

Kjøpte også liten matthermos som ikke brukes enda, og hadde et par bokser med kjølelement fra før, men der er lokket litt tungt å få opp for et barn, og vi bruker ikke matvarer som må ha kjøling.

Med litt struktur behøver en ikke å avsette et eget skap til matbokser, men jeg er glad vi har litt ekstra å gå på. 

På mitt kjøkken har jeg 3 skuffer,  1 kjeleskap,  1 underskap ved vasken,  og 1 overskap. Kjøkkenet er fra 1865. Har derfor ikke så mye ekstra plass til mange matbokser 😉 struktur er jeg  nødt til å ha😅

Anonymkode: 77d6e...ea3

• Hjerte 1
Skrevet

Vi er to vaksne og eit barn som bruker matboksar. Har ganske mange.

- 2-omniebox (store dekorative med mattermos innebygd) ❤️
- 1 svær matboks frå systema med yoghurtbeger som passer i det eine rommet.
- 2 frå Bama som også har plass til yoghurtbeger
- 2 små frå sparkjøp som har plass til 2-3 skiver, simpel matboks.
- 6 matbokser frå IKEA som også blir brukt til alt mulig anna, f.eks rester.

Vi har eigen hylle til matboksar på kjøkkenet sånn at det ser greitt ut til tross for at det er ganske mange. Har og kvitta meg med alt av matboksar, flakser og plastdingser som ikkje høyre til noko.

13 stykker der 3-6 er til vask kvar dag. Mannen har ein tendens til å gløyma sine i bilen eller på jobb 😅. Det hender og at matboksen blir gløymd i barnehagen. Her hadde det ikkje fungert med 3 stykker.

AnonymBruker
Skrevet

Alt for mange. Brukes ikke hver dag. Kanskje 2-3 dager per uke i barnehagen. Ellers brukes de hvis vi skal på tur i helgene, bytur osv. av og til ønsker barna matpakke til kvelds og da bruker de matboksene til tallerk. 

matboks har tydligvis vært en poulær gave til barna her. Har ikke kjøpt en eneste selv. Vi foreldre bruker barna sine på jobben

Anonymkode: 1aa80...03d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.3.2023 den 9.58):

Dere med barn - hvor mange matbokser har dere? Her bugner det over og tar masse plass i kjøkkenskuffene. Vurderer å kvitte meg med noen. Holder kanskje med to matbokser per barn. Eller? 

Anonymkode: e0798...3db

Vi har 2 pr barn. 

Vi voksne derimot har en hel haug 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...