Gå til innhold

Hvor mange matbokser har dere?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har alltid hatt kun 1 matboks. Flere måltider får plass i samme. Har vært oppbevart i kjøleskap i bhg og nå på skolen.  Vi har en sistema boks, tar opp nok plass i skapet. Vi voksne bruker matpapir. 

Anonymkode: 77d6e...ea3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dere med barn - hvor mange matbokser har dere? Her bugner det over og tar masse plass i kjøkkenskuffene. Vurderer å kvitte meg med noen. Holder kanskje med to matbokser per barn. Eller? 

Anonymkode: e0798...3db

Eh, 1 til hvert barn... de har bare en matpakke hver dag, så da holder jo det :) 

Anonymkode: 836d6...b4b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

To barn, 1 matboks til hver. Har en til, da storesøster burde ha med seg to matpakker i koronatider. Det holder i massevis. På skolen er det dessverre bare brød i matpakka uansett...

Anonymkode: dcb5f...f17

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dere med barn - hvor mange matbokser har dere? Her bugner det over og tar masse plass i kjøkkenskuffene. Vurderer å kvitte meg med noen. Holder kanskje med to matbokser per barn. Eller? 

Ca to pr barn og til meg. Så 5-6 stk tror jeg! Holder med to pr barn.

Anonymkode: 7f0c9...5dd

AnonymBruker
Skrevet

ca 7-8 2 barn og 2 voksne som bruker de. I forskjellige størrelser. 

Anonymkode: 76358...258

Skrevet (endret)

Har 5 barn i hus. Har 7 matbokser i samme sort med navnet vårt på, en til hver i familien. 
ungene tar de ut fra sekken når de kommer hjem fra skolen. Så vaskes de i maskinen etter middag

Endret av Visla
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er skikkelig minimalist med det meste utenom matbokser. Tror vi har 10 på to barn. Vi vasker dem i oppvaskmaskin så kjekt med flere 

Anonymkode: 194bc...bae

AnonymBruker
Skrevet

Har 7-8 bokser fra Clas Ohlsson, de med gummikant på lokket. Disse brukes både til matpakke og annen matoppbevaring. En voksen og en 11-åring. 

Anonymkode: 66196...da1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke talt, men tenker vi har 10 stykker. Jeg og de to barna mine bruker det. Har mange andre bokser også som brukes til matbokser også. 

Anonymkode: 9d253...4b9

Skrevet

1 barn som bruker matboks...har ikke tall på hvor mange..men plutselig er én hjemme hos mormor,én ligger under vogna,én har far glemt hos seg osvosv..og så er jeg et surrehue i tillegg til at jeg hater å vaske for hånd da jeg har håndeksem🙃 helllldigvis er det en unge som 99% av tiden spiser all maten så jeg slipper mugne overraskelser i nevnte gjenglemte bokser😆

• Liker 1
Skrevet

Hadde nedskalert til tre - vi er tre som bruker matboks. Men så ble det jul og kidsa fikk noen fancy med kjøleelement. I tillegg har jeg tre bokser til matrester, men nå vurderer jeg å pensjonere de to eldste og heller bruke to av matboksene.

AnonymBruker
Skrevet

En million. Eller noe sånn. 

Anonymkode: 20261...91a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har vel 5-6 matbokser, men jeg bruker bokser fra Ikea med et rom, som kan stables. 

Anonymkode: 111e8...afa

AnonymBruker
Skrevet

Eldste har 1, mellomste 2 og minste 1. grunnen til at mellomste har to er at de vil ha egen matboks til sfo.

Anonymkode: b7b68...273

AnonymBruker
Skrevet

Vi har tre bokser med flere rom, to  bokser med et rom og to små bokser. Og en del runde bokser vi bruker til feks yoghurt oppi en større boks.

Vi har et barnehagebarn som spiser tre måltider i barnehagen, samt en voksen og en baby som noen ganger har med matpakke. Akkurat nå er dette riktig mengde matbokser, men vi kan trenge flere til høsten.

Anonymkode: 56852...eee

Skrevet

3 stk barn. Har matbokser strødd over alt. Tipper vi har en 30-40 stk til sammen. Tupperware bølgen for noen år siden har skylda

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

3 stk til barnehagebarnet. Ordner matpakke kvelden før og da er ikke alltid oppvasken ferdig, så greit med flere :)  Har også noen små beger med lokk til druer, bær, grønnsaker osv. 

Anonymkode: 8eab6...782

Skrevet

1 barn, har 4 matbokser. De skal ha 2 måltider, men med mengdene som spises nå av brødmat og frukt får jeg pakket begge måltider i 1 boks. 

Kjøpte også liten matthermos som ikke brukes enda, og hadde et par bokser med kjølelement fra før, men der er lokket litt tungt å få opp for et barn, og vi bruker ikke matvarer som må ha kjøling.

Med litt struktur behøver en ikke å avsette et eget skap til matbokser, men jeg er glad vi har litt ekstra å gå på. 

AnonymBruker
Skrevet

1 voksen og jeg har minst 10 stk. Forskjellige størrelser og former. Noen med termos-funksjon, noen med flere rom. Jeg spiser sunt, så jeg spiser vanligvis middagsrester til lunsj.

Anonymkode: bfe8c...feb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...