Gå til innhold

Hvor mange matbokser har dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere med barn - hvor mange matbokser har dere? Her bugner det over og tar masse plass i kjøkkenskuffene. Vurderer å kvitte meg med noen. Holder kanskje med to matbokser per barn. Eller? 

Anonymkode: e0798...3db

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det holdet da med en pr barn. Eller har barna med seg to matbokser?

Anonymkode: f21d1...2f9

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ca 10😅 Tre barn. To matpakker hver dag pluss meg selv. Greit med noen i bakhånd. De mistes jo eller rotes bort til stadighet.

Anonymkode: 7c93c...d3a

Skrevet (endret)

Det kommer an på hva slags behov dere har. Vi har flere matbokser, men det er fordi vi har ulike matbokser til ulikt bruk (f.eks. om de skal ha med salat, varm mat, bare brød + frukt osv, og så har vi litt ulike størrelser). Alle matboksene er fra Sistema. Det kan varmt anbefales. De har ulike typer alt etter hva slags mat man har med og de tåler alt og er like fine etter årevis med bruk og vask i oppvaskmaskin. Vi har også mer enn én av hver type siden de ofte får det samme samtidig. Så jeg tenker vi har 12-13 matbokser på tre barn, men alle brukes jevnlig og har vart i flere år. Hvis barnet ditt spiser det samme hver dag og aldri trenger mer enn én type matboks så holder det fint med to. :) 

Endret av Arkana
  • Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Barnet har én matboks som vaskes hver kveld og blir med i barnehagen igjen dagen etter. Vi voksne bruker folie.

Anonymkode: 28913...76c

• Nyttig 1
Skrevet

4 barn

Har 10 matbokser i ulike størrelser og utforming.

AnonymBruker
Skrevet

Vi er to voksne og ett barn som bruker matboks, og vi har 6 stk. 

Anonymkode: 2f154...47f

AnonymBruker
Skrevet

Vi har sikkert 8-10. Har to barn. De slites fort,de matboksene med flere rom. Vi vasker som regel boksene i oppvaskmaskinen, så da må vi ha noen diagnose stykker. Men de tar plass!!

Anonymkode: e2754...795

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For barnehagebarn holder det som regel med 1 matboks, hvis ikke dere sender med flere måltider. For skolebarn er kanskje 2 greit, i tilfelle en blir borte, så har man en ekstra. 

Anonymkode: 70c0d...3b0

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ingen. 10 åringen får mat på skolen. Tenåringen bruker brødpose.

Anonymkode: 616aa...040

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dere med barn - hvor mange matbokser har dere? Her bugner det over og tar masse plass i kjøkkenskuffene. Vurderer å kvitte meg med noen. Holder kanskje med to matbokser per barn. Eller? 

Anonymkode: e0798...3db

2barn og minst 20matbokser eller mer. Men mange er jo like.

Anonymkode: 68714...e2d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For mange 🙄

Anonymkode: 18d72...5b5

AnonymBruker
Skrevet

Vi MÅ ha 4 (to barn og to matbokser på turdager), men har dobbelt, altså 8. Noen av de er typiske barnematbokser som vi kommer til å kaste når de er slitne, og ikke fornye. Men flere av de er fine «allround» bokser, som også kan brukes av voksne, til å fryse ned matrester ol. Så halvparten er uansett kjekke å ha.

Anonymkode: 3fc58...bf2

Skrevet

1 matboks pr barn. De spiser jo niste bare en gang om dagen.

Skulle det knipe, har vi jo andre typer bokser som kan brukes.

AnonymBruker
Skrevet

3 stykker til barnehagebarnet vårt :) han har to som han bytter på til hverdags og en litt større som vi tar med på tur når han skal ha noe ekstra oppi :) 

Anonymkode: 37977...567

Skrevet

Jeg har alltid hatt EN trofast matboks. Den har prinsesse på og er rosa. veldig veldig bra. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De har én hver. Den vaskes opp for hånd hver dag i forbindelse med at det alltids er noe som håndvaskes ved middagslaging uansett. Eldste har sin på 7. året nå. I tillegg har vi et utvalg mindre plastbokser som kan brukes ved behov. 

Anonymkode: eab5d...338

AnonymBruker
Skrevet

7 til tre barn. To til hver og en til overs i tilfelle 

Anonymkode: 8788d...b3b

AnonymBruker
Skrevet

Har 4 ulike typer at matbokser som brukes til ulike ting og minst 2-3 av hver

Bokser ala sistema med ulike rom. Disse elsker yngste. Eldstemann liker matboks av typen hvor man kan regulere høyde og ikke skal få lokket fast. Jeg vil ha bokser med knepplokk som er vanlige bokser for jeg har ofte rester, min man tar av hva som helst av bokser. Vi har også noen matbokser i silikon ungene fikk i gave for maaange år siden som brukes innimellom. 

Noen av boksene tar aaaltfor mye plass i oppvaskmaskinen.  Alle boksene med fine barnemønstre gikk fort i stykker og har ingen igjen, så de vi har igjen kan du ikke se at er brukt ukentlig i mange år.  

Å ha kun en matboks pr person er for lite, ikke sjelden glemte barna sekken sin her og der eller matboksen ble igjen på skolen.  Ulike bokser fyller ulike behov.  For små barn er det gøyere med mønster på matboksene. Hadde hatt andre typer bokser til tur om man har barnemønstre og ikke ha for dyre så det ikke er farlig om matboksene forsvinner.

Anonymkode: 189f4...011

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

5 til hvert barn, 3 like store, en større og en mindre. I tillegg flere bokser som kun brukes til fruktbiter, jogurt eller middagsrester. Så egentlig ca 8 pr barn.

Anonymkode: 6602b...52f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...