Gå til innhold

Føler det kommer en ny SA

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. 
Jeg mistet i uke 9 i starten av november, noe som selvfølgelig var veldig trist. 
Det skjedde over en helg, med småblødninger fredagen, smerter i magen lørdagen, og mistet så søndag kveld. 
Jeg hadde en rar følelse i kroppen før den helgen, med litt vondt i høyre side av nedre mage, og med litt rar og mild stråling ned i høyre fot. 
Kanskje dette var symptomer på spontanaborten jeg hadde….

Nå er jeg gravid på nytt, og er i uke 5. Jeg har samme rare følelsen i nedre magedel på høyre side, med mild stråling rar følelse på høyre side og ben. 

Det gjør meg så utrolig urolig, og jeg er livredd hver gang jeg går på toalettet. Livredd for å se blod, da jeg føler på meg at dette kommer til å skje igjen. Burde jeg gå til lege allerede nå?

Har noen hatt lik følelse så tidlig i graviditeten? 

Anonymkode: 62fa5...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Hei. 
Jeg mistet i uke 9 i starten av november, noe som selvfølgelig var veldig trist. 
Det skjedde over en helg, med småblødninger fredagen, smerter i magen lørdagen, og mistet så søndag kveld. 
Jeg hadde en rar følelse i kroppen før den helgen, med litt vondt i høyre side av nedre mage, og med litt rar og mild stråling ned i høyre fot. 
Kanskje dette var symptomer på spontanaborten jeg hadde….

Nå er jeg gravid på nytt, og er i uke 5. Jeg har samme rare følelsen i nedre magedel på høyre side, med mild stråling rar følelse på høyre side og ben. 

Det gjør meg så utrolig urolig, og jeg er livredd hver gang jeg går på toalettet. Livredd for å se blod, da jeg føler på meg at dette kommer til å skje igjen. Burde jeg gå til lege allerede nå?

Har noen hatt lik følelse så tidlig i graviditeten? 

Opplevde SA selv i fjor, i slutten av uke 8. Så vet at det er vanvittig trist. Er ikke blitt gravid igjen, men vet fra tidligere svangerskap at murringer og rare følelser i magen også skjer i normale svangerskap som ender godt.

Så du må vel bare vente å se, vet ikke hva en lege kan gjøre så tidlig. Det kan evt. være å få utskrevet progesteron, men det hjelper jo kun om du har lave verdier. Som regel skjer SA fordi det er noe galt med fosteret, og da hjelper ingenting.

Krysser fingrene for at det går bra, bare prøv å stresse ned og ta det rolig, fokusere på andre ting. Ja, enklere sagt enn gjort, men håper det ender godt. ❤️

Anonymkode: f4af9...6b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper uansett ikke å dra tidlig til lege. Anbefaler å ta en dag av gangen og bare vente og se. Jeg mistet 8+2 og er gravid på nytt nå. Er enda livredd for å se blod men er nå 12+2 og så senest i dag en aktiv krabat på ordinær tidlig ul. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hjelper det å vite at du ikke er alene om denne typen tanker? Jeg brukte lang tid og IVF for å bli gravid, hadde en tidlig SA, og da jeg ble gravid igjen var jeg stressa i alle 40 ukene... Men det gikk bra og jeg ble faktisk mindre stressa når ungen endelig var ute. Håper det går sånn for deg også!

Anonymkode: 602fd...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde en del murringer i nedre del av magen, og strålinger ned i lårene i uke 4, men roet seg og nå er jeg i uke 6.

Anonymkode: 3a2f1...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for fine svar dere, det hjalp faktisk veldig å lese :) 

Jeg prøver å fortelle meg selv at det kommer til å gå fint, og ta det med ro. Jeg føler meg heldigvis ikke stresset, bare bekymret. Den rare strålingen i høyre ben begynner å gi seg litt, så krysser fingrene. 
Ventetiden er så utrolig lang, men lite man får gjort med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...