Gå til innhold

Kondisjonstrening hjemme?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har bestemt meg for å gå fra å trene på treningssenter til hjemme. Jeg trener stryke med vektmanualer, som ikke er noe stress å gjøre hjemme istedet. Men jeg vil også få med kondisjonsbiten, jeg har pleid å bruke tredemølle, men har ikke tenkt å kjøpe det for hjemmebruk. Forslag til kondisjonstrening enten inne eller ute? Løping og jogging er helt uaktuelt.

Anonymkode: 2560d...456

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Løping og jogging er helt uaktuelt.

Tredemølle er greit, men løping og jogging er altså uaktuelt. Hvorfor det? Er det ikke bedre å løpe ute i naturen enn å humpe avgårde på ei tredemølle mens man stirrer i veggen? 

Anonymkode: ebbb7...a3b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Tredemølle er greit, men løping og jogging er altså uaktuelt. Hvorfor det? Er det ikke bedre å løpe ute i naturen enn å humpe avgårde på ei tredemølle mens man stirrer i veggen? 

Jeg løper ikke på tredemølla, jeg går med bratt stigning i intervaller. Har prøvd å gjøre det samme ute med bakker, men klarer ikke gjøre det så det blir like effektivt.

Anonymkode: 2560d...456

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg gjorde det samme for noen år siden, ble lei av å betale dyrt, og kjøpte i stedet utstyret jeg vanligvis brukte.

Jeg løper på bane, er heldig og har en i nærheten. Samt motbakkeintervaller. Men ser dette er uaktuelt. Er også heldig og har en lang trapp rett i nærheten, så tar noen turer opp og ned den. 

Ellers bruker jeg gjerne hoppetau for oppvarming, og trener en del HIIT. Det kan faktisk gi mye mer effekt en gange i motbakke som du er vant med. 

Mange anbefaler romaskin eller rule, men for meg er det hat, så prøv ut på senter før du investerer. 

Anonymkode: 4cfbf...b1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har en stepmaskin jeg kjøpte på finn, den er god. Kjøpte den i vinter da det var helt umulig å gå ute pga. snø og is. så den har hjulpet meg. Kanskje noe for deg og? :)

Anonymkode: 58ab2...4eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du som meg har lite plass i heimen, ministepper er gull! Kan regulere intensitet etter ønske, kanskje køyre intervalljogg nokre dagar og anna dagar berre tråkke i veg foran TVen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker motbakke rett ved huset, hoppetau og burpees, også danser jeg en hel del 😆

Anonymkode: fcca5...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor ikke kondisjonstrening ute? Hva er problemet med å gå en tur? Eller springe en tur, for den del? 

Hvorfor må "trening" skje innendørs? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei TS! 

Søk etter treningsvideoer på Youtube. Ellers kan du jo hoppe, danse, høye kneløft, mange muligheter. Invester i billig stepkasse fra jula feks. Jeg har også sagt opp abonnementet mitt på treningssenteret og trener hjemme. Digg å spare 7oo kr i måneden og sparer endel tid også. 

Anonymkode: 4ab7c...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hva med intervalltrening ute med rask gange? Det gjorde jeg en periode.

Anonymkode: e4932...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...