Gå til innhold

tilbakemelding på treningsprogram

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg trener et helkropps styrkeprogram ca. hver 3. dag Jeg kan ikke ofterer, fordi jeg har noen kroniske problemer med sener i armene som blir veldig kranglete dersom de ikke får nok restitusjon. 

Jeg trener følgende øvelser (vanligvis i denne rekkefølgen, hvis utstyret er ledig)

1) markløft, konvensjonell

2) benkpress med stang

3) bulgarsk utfall med kettlebells i hver hånd

4) sittende roing (kabel)

5) skulderpress, stående , med manualer (foretrekker stående for å aktivere mer core)

6) nedtrekk

Noen ganger avslutter jeg med et par runder push-ups. 

PÅ alle øvelsene forsøker jeg å ligge i området 6-12 reps.  Jeg har pleid å kjøre mellom 3 og 5 sett, avhengig av dagsform/ tid.

Noen tilbakemeldinger? F.eks. i sammensetning av øvelser og i forhold til antall sets og reps?

Anonymkode: a6285...7cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg trener et helkropps styrkeprogram ca. hver 3. dag Jeg kan ikke ofterer, fordi jeg har noen kroniske problemer med sener i armene som blir veldig kranglete dersom de ikke får nok restitusjon. 

Jeg trener følgende øvelser (vanligvis i denne rekkefølgen, hvis utstyret er ledig)

2) benkpress med stang

5) skulderpress, stående , med manualer (foretrekker stående for å aktivere mer core)

6) nedtrekk

PÅ alle øvelsene forsøker jeg å ligge i området 6-12 reps.  Jeg har pleid å kjøre mellom 3 og 5 sett, avhengig av dagsform/ tid.

Noen tilbakemeldinger? F.eks. i sammensetning av øvelser og i forhold til antall sets og reps?

Ser helt fint ut 😊 Følger du en progresjonsplan? I så fall, hvilken? Altså, når øker du vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

2) benkpress med stang

6) nedtrekk

Høres jo fint ut dette. Jeg ville byttet ut nedtrekk med pullups og/eller chins om det var meg, og kanskje lagt til en glute-brigde variant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...