Gå til innhold

Tesla review fra en ikke Tesla eier…

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ser det er så mye prat om Tesla…. Jeg har ikke en slik, men kjører ofte nok… har selv en diesel og eg en under året el bil.

Teslaene ser alle like ut, bortsett fra den nye som er stygg. 

Det er mye bil for pengene, god plass ogf velutstyrt.

Batteri, lading, rekkevidde og kke minst ladenettverk er helt suverent. De lader alltid raskt, ikke som min som lader tregere enn hva den skal om det er litt kaldt. De andre bilene har mye reduksjon på rekkevidde bare det regner eller er kaldt.
Det er kke helt sant, om du ikke forvarmer batteriet er det nesten samme elendighet. 

Den TV skjermen er helt ubrukelig og helt trafikk farlig. Burde ikke være lov.

Den har dårlig sving radius, og må rygges for å ta skarpe små svinger alle andre biler klarer.

De må ofte inn på verksted for alt mulig små plukk, fra bobler i lakken, til at rattet piller av, til at plastkk i interiøret løsner.  Alltid er det noen av Tesla folket som må innom verkstedet. Sånn er det ikke for oss andre.

Anonymkode: fbd3a...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Warrior

Det er veldig mange andre biler som må inn på verksted jo. Noen oftere enn andre. Spesielt eldre biler. 

Den nye tesla er ikke stygg nei. Hvorfor må folk snakke negativt om en type bil? Det er da bare å ignorere de bilene folk selv ikke liker. Ikke snakke negativt om de.

De aller fleste er kjempefornøyd med teslaen sin. Det som er viktig at folk er fornøyd med sin egen bil. Det er enkelt for folk som ikke kjører en selv og snakke negativt om den for da vet ikke folk selv hvor god den faktisk er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, Warrior said:

Det er veldig mange andre biler som må inn på verksted jo. Noen oftere enn andre. Spesielt eldre biler. 

Den nye tesla er ikke stygg nei. Hvorfor må folk snakke negativt om en type bil? Det er da bare å ignorere de bilene folk selv ikke liker. Ikke snakke negativt om de.

De aller fleste er kjempefornøyd med teslaen sin. Det som er viktig at folk er fornøyd med sin egen bil. Det er enkelt for folk som ikke kjører en selv og snakke negativt om den for da vet ikke folk selv hvor god den faktisk er. 

Det er min erfaring, jeg snakker ikke om eldre biler, men om nye biler.

Jeg sa også mye positivt om Tesla i min review. Hvordan kan du se på det som en klage? Kjører mye Tesla jeg, mer enn nok til å kunne gjøre meg opp en mening. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Review?.

Hvor lenge og hvor langt har du kjørt Tesla?.

Anonymkode: 607fa...749

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg eier ikke en Tesla, det er litt vanskelig å anslå hvor mange tusen km jeg har kjørt en Tesla oppgjenom årene. 

Det står i overskriften at det er en utenforståendes perspektiv. 

Ser bare det står så mye svært sprikende og bastante kommentarer, og ville dele mitt syn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har eid Tesla i 2 år nå, og er ganske enig med din review. Jeg liker skjermen, men den kan og skal ikke brukes under kjøring. Man må bruke talekommando om man ønsker å endre funksjoner under kjøring. Talekommando fungerer jo veldig bra. 

Alt i alt er jeg veldig glad i bilen, men vår var altfor mange ganger på verksted det første året. Skikkelig mandagsbil. Men alt ble fikset raskt, og vi fikk lånebil hver gang. 

Kjøper gjerne Tesla igjen, den er suveren på alt som teller for meg. Har prøvd feks ID.4 en mnd nå i høst, og det var jo som å kjøre en gammel fossilbil. 

Anonymkode: 98115...46b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 hours ago, AnonymBruker said:

Den TV skjermen er helt ubrukelig og helt trafikk farlig. Burde ikke være lov.

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg liker skjermen, men den kan og skal ikke brukes under kjøring.

Hva er galt med skjermen?

Anonymkode: 0635a...ed7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/5/2023 at 11:49 AM, AnonymBruker said:

rekkevidde og kke minst ladenettverk er helt suverent.

Ladenettverket til en ID.4 er like bra som Tesla sitt. Og alle andre biler med CSS-ladekontakt. Tesla har åpnet nettverket sitt for alle andre bilmerker om du ikke har fått med det

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 3/6/2023 at 3:55 PM, newman01 said:

Ladenettverket til en ID.4 er like bra som Tesla sitt. Og alle andre biler med CSS-ladekontakt. Tesla har åpnet nettverket sitt for alle andre bilmerker om du ikke har fått med det

Nei, hadde ikke fått det skikkelig med meg. Lader ikke så ofte utenfor hjemmet, og når jeg gjør det bruker jeg ikke Tesla ladere, men selskaper hvor jeg har app. 
Har sett at det dukker opp på «a better rout planner», når jeg har vurdert bilferie i Europa, men ikke helt inne forstått med at jeg faktisk kan lade der. 

Må jeg da laste ned Tesla sin app? Eller er det kort basert eller noe annet? Takk for info om du vet? Må jeg kjøpe en ledning, da de har annen kontakt? Eller har stasjonene CSS? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og bytte ut noe som virker med noe som bare er noe tøys  er galskap !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Denne artikkelen sier jo sitt, hvordan eierne av Tesla behandler sine biler. Ikke nødvendig med service, sier Musken… og da er resultat soleklart..

Anonymkode: 9f99f...0b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 hours ago, Maskinfører said:

Ja og bytte ut noe som virker med noe som bare er noe tøys  er galskap !

Hæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hæ?

Tull og tøys og kvitte seg med bensin/dieselbilen til fordel for Batteribil 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Maskinfører said:

Tull og tøys og kvitte seg med bensin/dieselbilen til fordel for Batteribil 

Hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor?

Fordi sånne biler er tull og tøys hvem vil sitte i kulda og fryse ? min bil Mitsubishi L200 kjører 1 000 km på 1 fylling som tar ca 3 minutter og fylle 🙂 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
13 minutter siden, Maskinfører said:

Fordi sånne biler er tull og tøys hvem vil sitte i kulda og fryse ? min bil Mitsubishi L200 kjører 1 000 km på 1 fylling som tar ca 3 minutter og fylle 🙂 

Man sitter ikke å fryser i en elbil, hvorfor tror du det? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warrior skrev (På 5.3.2023 den 12.01):

Jeg synes det er feil å betale mange hundre tusen for en bil som er middels pen, når man kan få en pen bruktbil til under hundre tusen (bensinbil). Om Tesla er stygg eller pen er forresten veldig variabelt. Hvit modell S med svart tak er faktisk ikke så verst, og særlig hvis lyset faller riktig. 

Elektriske pene biler hva er det? En orange Mustang eller Jaguar er ikke helt ille, og en Volvo XC 40 i militærgrønn og svart er overraskende stilig.

Men bensinbilene, det er der vi finner de vakreste. Alfa Romeo Brera, Jaguar E-type, BMW Z4, Volvo P 40, Ferrari 250 shortwheelbase, gullfarget Lamborghini Miura...Alfa Romeo Giulietta koster ikke mye pent brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Man sitter ikke å fryser i en elbil, hvorfor tror du det? 

I elbiler  fryser man bare hvis det er kaldt og man må spare på strømmen /varmen pga rekkevidden. Når det er -20 grader så er det begrenset strøm på batteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, I Grosny said:

I elbiler  fryser man bare hvis det er kaldt og man må spare på strømmen /varmen pga rekkevidden. Når det er -20 grader så er det begrenset strøm på batteriet.

Ikke så begrenset

Mulig det var dette på Think og 1 gen Leaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...