AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #1 Del Skrevet 5. mars 2023 Jeg har et søskenbarn jeg prøver å spore opp. Jeg har det fulle navnet, fødeby og morens pikenavn. Mitt søskenbarn ble adoptert av morens ektemann og vokste opp med ham og sin biologiske mor. Det er ikke spor av denne personen på nettet og finnes heller ikke i dødsregisteret 1950-2014. Alderen er i syttiårene. Kan være død, men kan også ha etterkommere som vil være av interesse for meg å komme i kontakt med. Hvordan gå fram? Anonymkode: 386be...aa3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #2 Del Skrevet 5. mars 2023 Privatdetektiv? Anonymkode: ef8ef...493 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #3 Del Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Privatdetektiv? Anonymkode: ef8ef...493 Hadde håpet på gratis råd fra slektsforskere el, men privatdetektiv er selvsagt en mulighet. Med så mange opplysninger som jeg har ville vel en slik funnet ut noe i løpet av et par timer. Anonymkode: 386be...aa3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 5. mars 2023 #4 Del Skrevet 5. mars 2023 Da tror jeg du må prøve å finne noen andre først, noen som har kjent personen. Har personen ingen søsken? Heller ingen søskenbarn på farssiden (altså far som i morens ektemann)? Har du mulighet til å finne ut hvem som var naboene deres under oppveksten, og så spørre dem? Jeg skjønner jo at det må ha vært barn for at de skal være i live nå, men det kan jo være en mulighet. Eventuelt kontakte en lokalhistoriker på det stedet søskenbarnet ditt vokste opp, de pleier jo å vite mye og kjenne til folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #5 Del Skrevet 6. mars 2023 Hvis jeg skulle vært detektiv her ville jeg prøvd å finne navnet til morens (din tantes?) ektemann. Både søskenbarnet ditt og moren har trolig byttet til hans etternavn. Da kan det være enklere å spore seg videre. Noen ganger dukker det opp spørsmål av den typen på ulike lokale Facebooksider. Jeg har også fått noen PM på Facebook med spørsmål om jeg er i slekt med en eller annen. Mitt etternavn er ikke supersjeldent, men heller ikke veldig vanlig. Slike spørsmål er jo ofte skudd i blinde, men du kan jo ha flaks og enten treffe riktig eller at de som får henvendelsen din hjelper deg videre. Anonymkode: b8fc4...f22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #6 Del Skrevet 6. mars 2023 Har du sjekket i kirkebøker? https://www.digitalarkivet.no/ Anonymkode: 2b71f...27e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #7 Del Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har du sjekket i kirkebøker? https://www.digitalarkivet.no/ Anonymkode: 2b71f...27e Takk, jeg prøver, får vanvittig mange treff, men ingen eksakte Anonymkode: 386be...aa3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå