Flowergirl33 Skrevet 5. mars 2023 #41 Del Skrevet 5. mars 2023 Ikke stresse med å finne kjærligheten, vær diskré 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 5. mars 2023 #42 Del Skrevet 5. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 5.3.2023 den 14.05): Du får det til å virke som at bra menn og dårlig menn er merket med et stempel i panna og at dårlige menn ikke har noen krav annet enn at du har et hull mellom bena. For det første er innlegget til ekstremt forutinntatt ovenfor andre menn, ganske manneundertrykkende hvordan du snakker om andre menn. For det andre er det også helt feil. "Dårlige menn" er aldri det fra starten av. Da er de kjempe bra, ofte bedre enn de mange "bra menn". Alle menn har gode sier og er ikke bare dårlig som helhet som du tror. Om en dame hadde sagt det samme som deg hadde hun blitt kalt mannehater. "Dårlige menn" har også krav. De er ikke hjernedøde amøber uten personlighet. Mens "dårlige menn" kan fremstå kjempe gode og kjempe interesserte så kan "bra menn" fremstå altfor nøytrale og lite romantiske. Hvem blir da valgt? Ikke dem i hvertfall. En persons dårlige sider kommer først frem senere. Det gjelder både om det er den "dårlige mannens" side hvor han dumper damer etter sex, eller den "bra mannens" side hvor han liker å kvele dama under sex eller har elendig kommunikasjonsevne i et forhold. I tillegg til at innlegget ditt er manneundertrykkende så insinuerer du også at kvinner er direkte dumme og velger dårlige menn med vilje. Dette er helt feil. Anonymkode: 10056...787 jeg mener at dette er helt feil. Konseptet om at mennesker rangeres fra bra til dårlig. Vi har alle erfaringer og en verktøykasse av utseende og egenskaper. Noen har selvsagt hatt det vanseligere enn andre, men ideen om at kvinner velger bra mann i stedet for sur mann som hun ikke vet er bra om det er de to valgene hun har, er jo valget åpenbart. Jeg ror det finnes en del menn som ser på kvinner som vandrende vaginaer som velger menn og ikke mennesker. Mange menn tror at kvinner velger muskler og hårgele. Kvinner på 18 gjør det. Voksne kvinner velger menn som er gode på å kommunisere og som ser dem, velger dem og lytter. Jeg vet at mange synes jeg er kald, men jeg forstår ikke folk som fokuserer på å bli valgt for å være grei i stedet for å finne en person som passer dem. Endret 10. mars 2023 av Helene1982 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarsynt Skrevet 9. mars 2023 #43 Del Skrevet 9. mars 2023 ClausSaus skrev (På 5.3.2023 den 9.30): Dette er bare tull. Er liksom en fyr "ikke en bra mann" hvis han ikke er en god match for akkurat deg? Hvor narsissistisk er det mulig å bli? Du må lese overskriften. Hvordan finne en bra mann? Alle menn er forskjellige. Noen oppleves som totale idioter for noen damer, samme fyr kan være perfekt for en annen. Alle har "gode og dårlige sider". Tror ikke du vet hva narsissisme er. Hvis trådstarter ønsker seg en mann er det liten vits å lete etetr Brad Pitt, hvis Brad Pitt ikke liker trådstarter. Da blir det gæli uansett hvordan man snur å vender på ting. Det handler om å finne noen som matcher. Det kan godt være store forskjeller også hvis det er aksept for det begge veier. Det man ikke kan forhandle på ofte er verdier og det verdisettet man har. Da ender man opp med alt fra utroskap, misbruk, vold og bli satt i kjøleskapet mm. Bruke hodet når man finner seg en mann er lurt. Har du 3 unger og finner deg en popstjerne, ja da vet du at du har dårlige odds. Capish? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarsynt Skrevet 9. mars 2023 #44 Del Skrevet 9. mars 2023 ClausSaus skrev (På 5.3.2023 den 8.35): Det dukker til stadighet opp spørsmål her på forumet fra damer som ønsker seg en "bra mann" men ikke vet hvordan de skal finne en. Vel, som vanlig kommer gamle onkel CS til unnsetning… 😏 For det første: En bra mann kan du finne overalt – selv på Tinder, selv om konsentrasjonen der nok heller er skuffende. Så spørsmålet er egentlig: Hvordan gjenkjenne en bra mann når du møter ham? Og dette er egentlig overraskende enkelt. På ett bestemt punkt har en bra mann nemlig helt fundamentalt forskjellig adferd fra en som bare vil knulle og dumpe deg. For hvis en mann bare vil knulle og dumpe deg, da stiller han ikke andre krav til deg enn at du er villig til å legge deg på rygg og spre beina. Han driter i om du er dum, utrivelig, upålitelig, lat, egoistisk, osv … for han vil bare ha av deg trusa for en natt og så bli kvitt deg. Og dette er nøkkelen: Fraværet av andre krav! En bra mann stiller nemlig krav til deg. Du kan like det eller la være, men slik er det altså. En bra mann er ikke interessert i deg hvis du ikke lever opp til det han vil ha. For han ser nemlig for seg å kanskje måtte leve med de egenskapene du har – og ønsker han ikke dette avslutter han datingen. Men da høres jo det hele samtidig ganske håpløst ut, ikke sant? Litt som at du for noen hundre år siden måtte synke, og dermed trolig drukne, for å bevise at du ikke var heks? Eneste måten du kan finne ut at en mann er bra er hvis han ikke er interessert i deg? Vel… nei. Det finnes nemlig "tester" du kan utføre, for å finne ut om han stiller krav til deg. Eksempelvis kan du sette opp en oppglødd mine og si noe slikt som «Jeg leste dagens horoskop, og det stod at i kveld kunne jeg møte noen som blir viktig i livet mitt!» En fuckboy vil da anta at du er helt idiot, tenke at dette blir enkelt, og jatte med deg om hvor "spennende" astrologi og annet fjas er. En bra mann vil derimot se på deg som helt idiot, og svare noe á la «Øhhh… javel?» med et kanskje ikke fullkomment forsøk på et høflig smil. Da vet du hvem du står ovenfor og hva han vil. Hvis han så viser seg å være en bra mann, som altså tenker at denne daten var et bomskudd, kan du bare bryte ut i latter og "avsløre" at det hele bare var en spøk. Uttrykket "pussy pass denied" er altså på en måte nøkkelen til å finne ut om en mann er bra eller ikke (slå det opp). Merk også at du selvfølgelig må være det en bra mann vil ha. For ellers vil han altså selvfølgelig ikke ha deg. Så hvis du f.eks klamrer deg til å skulle være en bitch, da har du lest alt dette til ingen nytte. For ingen bra mann vil ha en bitch. Dere kan takke meg senere, jenter. 🙂 Jeg kan på bakgrunn av dette si at CS ikke er en bra mann, men en som trenger psykolog på jevnlig basis. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ClausSaus Skrevet 9. mars 2023 Forfatter #45 Del Skrevet 9. mars 2023 klarsynt skrev (4 timer siden): Du må lese overskriften. [..] Jeg skrev overskriften… klarsynt skrev (4 timer siden): Jeg kan på bakgrunn av dette si at CS ikke er en bra mann, men en som trenger psykolog på jevnlig basis. Fint det, Sherlock. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #46 Del Skrevet 10. mars 2023 Trodde det var ganske åpenbart at fraværet av krav betød at han ikke akkurat var opptatt av en kvinne som person. Dette har i hvert fall jeg visst i årevis, men er ikke 20 lenger og heller ikke naiv så mulig det har noe å si. Å gjøre alike tester der man fremstiller seg som noe man ikke er tror ikke jeg at er særlig lurt. Jeg ville heller vurdert mannen på andre måter. Hva slags spørsmål stiller han, kommer han med oppfølgingsspørsmål og virker han interessert i meg som person eller er det bare overfladisk pjatt. Jeg vurderer i hvert fall menn utfra inntrykket han gir og hvordan han oppfører seg, og jeg opplever at min radar stort sett er god. Selvsagt har folk ulike preferanser, men hvordan man oppfører seg har jo mye å si for hva man er ute etter. Så stemmer det ikke nødvendigvis alltid. For eksempel ved å kjøre en sånn teit test som beskrives i hi så kan jo en altfor høflig mann også vise interesse for en kvinne som kanskje har en interesse han synes er litt teit og fortsatt være en bra mann. Mulig han også kan være nysgjerrig på astrologi selv om han ikke tror på det? Anonymkode: 3a6d4...623 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #47 Del Skrevet 10. mars 2023 Jeg pleier å kjøre min lille test, som er å begynne å snakke om Simone de Beauvoir og påstanden om at man ikke er født kvinne, men blir sosialisert inn i rollen. Hvis fyren ikke har peiling, men er vennlig interessert og spør videre, har han passert. Hvis han heller begynner å bable i vei om Jordan Peterson og at feminismen er an avsporing gidder jeg definitivt ikke noen date nr to. Har han peiling og kan belyse temaet ytterligere uten å spore av, ja da står jrg foran en Supermann. Kjæresten min var i kategori en da jeg traff ham, nå er han Supermannen mon. Anonymkode: 7a1be...882 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #48 Del Skrevet 10. mars 2023 ClausSaus skrev (På 5.3.2023 den 8.35): Det dukker til stadighet opp spørsmål her på forumet fra damer som ønsker seg en "bra mann" men ikke vet hvordan de skal finne en. Vel, som vanlig kommer gamle onkel CS til unnsetning… 😏 For det første: En bra mann kan du finne overalt – selv på Tinder, selv om konsentrasjonen der nok heller er skuffende. Så spørsmålet er egentlig: Hvordan gjenkjenne en bra mann når du møter ham? Og dette er egentlig overraskende enkelt. På ett bestemt punkt har en bra mann nemlig helt fundamentalt forskjellig adferd fra en som bare vil knulle og dumpe deg. For hvis en mann bare vil knulle og dumpe deg, da stiller han ikke andre krav til deg enn at du er villig til å legge deg på rygg og spre beina. Han driter i om du er dum, utrivelig, upålitelig, lat, egoistisk, osv … for han vil bare ha av deg trusa for en natt og så bli kvitt deg. Og dette er nøkkelen: Fraværet av andre krav! En bra mann stiller nemlig krav til deg. Du kan like det eller la være, men slik er det altså. En bra mann er ikke interessert i deg hvis du ikke lever opp til det han vil ha. For han ser nemlig for seg å kanskje måtte leve med de egenskapene du har – og ønsker han ikke dette avslutter han datingen. Men da høres jo det hele samtidig ganske håpløst ut, ikke sant? Litt som at du for noen hundre år siden måtte synke, og dermed trolig drukne, for å bevise at du ikke var heks? Eneste måten du kan finne ut at en mann er bra er hvis han ikke er interessert i deg? Vel… nei. Det finnes nemlig "tester" du kan utføre, for å finne ut om han stiller krav til deg. Eksempelvis kan du sette opp en oppglødd mine og si noe slikt som «Jeg leste dagens horoskop, og det stod at i kveld kunne jeg møte noen som blir viktig i livet mitt!» En fuckboy vil da anta at du er helt idiot, tenke at dette blir enkelt, og jatte med deg om hvor "spennende" astrologi og annet fjas er. En bra mann vil derimot se på deg som helt idiot, og svare noe á la «Øhhh… javel?» med et kanskje ikke fullkomment forsøk på et høflig smil. Da vet du hvem du står ovenfor og hva han vil. Hvis han så viser seg å være en bra mann, som altså tenker at denne daten var et bomskudd, kan du bare bryte ut i latter og "avsløre" at det hele bare var en spøk. Uttrykket "pussy pass denied" er altså på en måte nøkkelen til å finne ut om en mann er bra eller ikke (slå det opp). Merk også at du selvfølgelig må være det en bra mann vil ha. For ellers vil han altså selvfølgelig ikke ha deg. Så hvis du f.eks klamrer deg til å skulle være en bitch, da har du lest alt dette til ingen nytte. For ingen bra mann vil ha en bitch. Dere kan takke meg senere, jenter. 🙂 Jeg kan ikke fordra testing i parforhold, hvor man sier noe man ikke mener for teste, det er uærlig! Anonymkode: 39e5a...c20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ClausSaus Skrevet 10. mars 2023 Forfatter #49 Del Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg kan ikke fordra testing i parforhold, hvor man sier noe man ikke mener for teste, det er uærlig! Anonymkode: 39e5a...c20 Er du allerede i et parforhold på første eller andre date? Du verden… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #50 Del Skrevet 10. mars 2023 ClausSaus skrev (Akkurat nå): Er du allerede i et parforhold på første eller andre date? Du verden… Du skjønte ikke hva jeg mente? Jeg kan ikke fordra testing i datingfasen eller i forhold, det er uærlig! Anonymkode: 39e5a...c20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #51 Del Skrevet 10. mars 2023 Nå er ikke jeg noen datingekspert, men går det ikke an å snu litt om på rekkefølgene her og finne ut litt hvem folk er FØR man involverer seg? Selvsagt litt annerledes om en finner daten sin via Tinder, kontra via et fellesskap e.l., men likevel - jeg merker godt om folk passer omtrent bare ved å høre på måten de formulerer seg på. Har de meninger og klarer argumentere for seg? Bruker de ordene på kreative og kløktige måter? Hvordan konstruerer de humoristiske poenger? Etc. Jeg er sikkert ganske sær, men jeg er livredd for å såre noen - og vil heller bli såret selv. Jeg er da mer komfortabel med å gå på en date når jeg alt har en god magefølelse på personen - kontra å finne ut av magefølelsen i selve datingfasen (slik at jeg slipper situasjonen hvor den andre potensielt føler noe og jeg ikke gjør det). Det er sikkert en del ulemper med en slik approach, men jeg kan med hånden på hjertet si at etter 20+ år som kjønnsmoden har jeg ennå ikke vært i den "hva i huleste så jeg i den personen"-situasjonen. Anonymkode: 33878...5c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #52 Del Skrevet 11. mars 2023 Tja, tanken er god nok- men det er ikke så enkelt. Dessuten er eksempelet du nevner litt banalt og ville nok ført til at en oppegående mann ville tenkt at jeg var litt sosialt tilbakestående uansett om det var en spøk. Det er jo også noe med det å ikke gjøre narr av andres interesser, ikke sant? Å dra frem på tull at man leser horoskop som et eksempel på at man tester om mannen synes du er crazy er å latterliggjøre andre mennesker. Jeg tror en bra mann ville dermed skygget banen uansett fordi han synes du er merkelig. Det å i det hele tatt «teste» dater slik er merkelig oppførsel. Sannheten er; man har aldri noen garanti for at en mann ikke vil noe mer enn å komme i buksene dine. Den eneste måten å anslå at han vil noe mer enn det er å vente med sex. Så enkelt. Noen ganger kan menn holde ut en stund også, men de er sjeldnere. Anonymkode: 0d55b...50a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 11. mars 2023 #53 Del Skrevet 11. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Tja, tanken er god nok- men det er ikke så enkelt. Dessuten er eksempelet du nevner litt banalt og ville nok ført til at en oppegående mann ville tenkt at jeg var litt sosialt tilbakestående uansett om det var en spøk. Det er jo også noe med det å ikke gjøre narr av andres interesser, ikke sant? Å dra frem på tull at man leser horoskop som et eksempel på at man tester om mannen synes du er crazy er å latterliggjøre andre mennesker. Jeg tror en bra mann ville dermed skygget banen uansett fordi han synes du er merkelig. Det å i det hele tatt «teste» dater slik er merkelig oppførsel. Sannheten er; man har aldri noen garanti for at en mann ikke vil noe mer enn å komme i buksene dine. Den eneste måten å anslå at han vil noe mer enn det er å vente med sex. Så enkelt. Noen ganger kan menn holde ut en stund også, men de er sjeldnere. Anonymkode: 0d55b...50a Vel…TS har ett poeng. Selv om jeg HATER å være enig med TS 😂. Og det er ikke umulig å finne ut av om man greier å legge vekk de rosa brillene. Det handler jo om om noen studerer deg eller om de er interessert i deg. Jeg er enig i at om det går for fort fra hei til jeg elsker deg, er det et rødt flagg. Om vedkommende ikke har egne meninger, interesser, familie eller venner er det rart. Og hvordan man løser en konflikt. Veldig nyttig. Endret 11. mars 2023 av Helene1982 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #54 Del Skrevet 11. mars 2023 Helene1982 skrev (28 minutter siden): Vel…TS har ett poeng. Selv om jeg HATER å være enig med TS 😂. Og det er ikke umulig å finne ut av om man greier å legge vekk de rosa brillene. Det handler jo om om noen studerer deg eller om de er interessert i deg. Jeg er enig i at om det går for fort fra hei til jeg elsker deg, er det et rødt flagg. Om vedkommende ikke har egne meninger, interesser, familie eller venner er det rart. Og hvordan man løser en konflikt. Veldig nyttig. Jo det du nevner her er jeg enig i. Men å teste folk og si at man liker horoskop er jo litt sosialt tilbakestående. Jeg ville skygget banen hvis en mann leverte en slik spøk, ville tenkt han var litt enkel. Anonymkode: 0d55b...50a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 11. mars 2023 #55 Del Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jo det du nevner her er jeg enig i. Men å teste folk og si at man liker horoskop er jo litt sosialt tilbakestående. Jeg ville skygget banen hvis en mann leverte en slik spøk, ville tenkt han var litt enkel. Anonymkode: 0d55b...50a Enig i det. Ikke fan av testing jeg heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #56 Del Skrevet 11. mars 2023 Helene1982 skrev (24 minutter siden): Enig i det. Ikke fan av testing jeg heller. Og man trenger vel ikke å teste om man går forsiktig frem, holder hodet kaldt og har et visst snev av sosial kunnskap.. Anonymkode: 0d55b...50a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #57 Del Skrevet 14. mars 2023 Jeg må le av hele tråden. Slik "bra mann" er kopi av eksmannen min, som var voldelig, utro og manipulerende. Han kunne finne på å si at det jeg mener er dumt, himle med øynene, herme etter aksenten min (jeg er utenlandsk og har en lett aksent når jeg uttaler enkelte norske ord) og shame meg for utseendet. Han hadde en laaaang liste med krav til sin kone - hun skulle være tynn, pen, diskret, men profesjonelt sminket, ha samme interesser og meninger, være glad i å stelle for mannen og holde kjeft når "det trengs", akseptere alle former for nærkontakt som mannen liker osv osv osv. Kravliste til seg selv? Null. Han mente at han var god nok i egenskap av å være mann. Jeg er sammen med en virkelig bra mann nå. Han har ikke stilt noen kravliste til meg, aldri mobbet meg for noe jeg mener, aldri hermet etter meg og aldri vært slem. Vi er lykkelig gift på sjette året. Anonymkode: ef643...ede 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #58 Del Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 11.3.2023 den 10.58): Og man trenger vel ikke å teste om man går forsiktig frem, holder hodet kaldt og har et visst snev av sosial kunnskap.. Anonymkode: 0d55b...50a Trådstarter anbefaler kvinner å late som de er dumme som et brød for å se mannens reaksjon. Jeg forstår ikke at voksne mennesker gidder å spille slike barnslige spill. Hvorfor skal jeg si noe dumt, når jeg vet bedre? Anonymkode: ef643...ede 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #59 Del Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 11.3.2023 den 9.52): Tja, tanken er god nok- men det er ikke så enkelt. Dessuten er eksempelet du nevner litt banalt og ville nok ført til at en oppegående mann ville tenkt at jeg var litt sosialt tilbakestående uansett om det var en spøk. Det er jo også noe med det å ikke gjøre narr av andres interesser, ikke sant? Å dra frem på tull at man leser horoskop som et eksempel på at man tester om mannen synes du er crazy er å latterliggjøre andre mennesker. Jeg tror en bra mann ville dermed skygget banen uansett fordi han synes du er merkelig. Det å i det hele tatt «teste» dater slik er merkelig oppførsel. Sannheten er; man har aldri noen garanti for at en mann ikke vil noe mer enn å komme i buksene dine. Den eneste måten å anslå at han vil noe mer enn det er å vente med sex. Så enkelt. Noen ganger kan menn holde ut en stund også, men de er sjeldnere. Anonymkode: 0d55b...50a Jeg ventet med sex i 6 måneder med en av mine tidligere dater, på HANS initiativ. Han ville at det skulle være spesielt, at vi skulle gå rolig frem osv. Etter sexen hørte jeg ikke noe mer før to uker etterpå. Altså, total ghosting og 6 måneder av mitt liv som jeg ikke får tilbake. Med mannen hadde vi oss på første date. Gift, hus, to hunder og ganske så a4-liv. Anonymkode: ef643...ede 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #60 Del Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 10.3.2023 den 21.26): Du skjønte ikke hva jeg mente? Jeg kan ikke fordra testing i datingfasen eller i forhold, det er uærlig! Anonymkode: 39e5a...c20 Selvfølgelig er det uærlig, og barnslig. Anonymkode: ef643...ede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå