AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #21 Del Skrevet 5. mars 2023 Man finner en bra mann ved å ikke lete. Bare leve livet. Så dukker de opp når du minst venter det. Og da ser du dem klarere enn hvis du er på jakt. Anonymkode: 5d306...691 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #22 Del Skrevet 5. mars 2023 ClausSaus skrev (2 minutter siden): Ta med deg "burde" et annet sted. Jeg snakker om hvordan verden er. Og jo: Hvis han er villig til å avslutte med deg, uten å utnytte deg, da er han en bra mann. Dette avslører nemlig grunnleggende hederlighet. Han er ikke nødvendigvis en god match for deg, men det er det da også mange bra menn som ikke er. Slikt kommer an på helt andre egenskaper. Nei, nå må du gi deg. Hvis en mann ikke kan tilby kvinner mer å la være å behandle dem som billige horer, har alle kvinner du bedre uten menn. Vi er mennesker, ikke ting og trenger mye er det fra en partner. Anonymkode: 32eb2...23d 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ClausSaus Skrevet 5. mars 2023 Forfatter #23 Del Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, nå må du gi deg. Hvis en mann ikke kan tilby kvinner mer å la være å behandle dem som billige horer, har alle kvinner du bedre uten menn. Vi er mennesker, ikke ting og trenger mye er det fra en partner. Anonymkode: 32eb2...23d Ingen som snakker om å ikke kunne tilby noe annet. Det vi snakker om er en differensierende faktor. Ta med deg stråmennene dine et annet sted. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 5. mars 2023 #24 Del Skrevet 5. mars 2023 jeg tror et triks kan være å være her på KG litt, da fremstår helt vanlige menn pluttselig som tidenes type. Jeg har bedt to menn om unnskyldning i dag fordi det er så vanseklig for dem at jeg har blitt voldtatt og tar forhåndsregler, da de da føler seg forhåndsdømt som voldtekstmenn. Hvordan havnet jeg her? 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #25 Del Skrevet 5. mars 2023 ClausSaus skrev (2 minutter siden): Ingen som snakker om å ikke kunne tilby noe annet. Det vi snakker om er en differensierende faktor. Ta med deg stråmennene dine et annet sted. Du er seriøst full av skit. Hvorfor skulle du kunne veilede kvinner om hvordan vi finner bra menn? Du er jo ikke bra mann, så hva vet du om det liksom? Anonymkode: 32eb2...23d 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ClausSaus Skrevet 5. mars 2023 Forfatter #26 Del Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du er seriøst full av skit. Hvorfor skulle du kunne veilede kvinner om hvordan vi finner bra menn? Du er jo ikke bra mann, så hva vet du om det liksom? Anonymkode: 32eb2...23d Som den høflige gentleman vi alle vet at gamle onkel CS er, deler han selvsagt av sin visdom ved alle noenlunde intelligente henvendelser. Menn av hans kaliber, som dessverre ikke lages lenger, ønsker heldigvis å etterlate verden som et bedre sted enn da de selv ble sendt fra himmelen. Sure oppstøt som dette tas imidlertid ikke på alvor. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosakatt Skrevet 5. mars 2023 #27 Del Skrevet 5. mars 2023 ClausSaus skrev (1 minutt siden): I og for seg et gyldig poeng. Men dette er altså noe du gjør svært tidlig i prosessen, gjerne aller første gang dere møtes. Kan i prinsippet til og med gjøres på chat. Da er det liten fare for at han allerede er forelsket. Og er han likevel det, da må du se det røde flagget her… Om det blir behov, skal jeg teste det ut 😄 Liker ikke når noen er over begeistret over å være sammen, uten noen god kontakt, veldig rødt flag. En gang sa en at han ville lemleste seg for å møte meg. 🚩 Åsså holdt han ikke det han lovet en gang..løgner. 🚩😂 Jeg møtte han. 🚩 på min side. Men ikke på den måten, å ikke alene! Håper han har endret taktikk gjennom årene, det var dystre tider. Noen menn er kun snakk å ikke aksjon 😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #28 Del Skrevet 5. mars 2023 ClausSaus skrev (20 minutter siden): Ingen som snakker om å ikke kunne tilby noe annet. Det vi snakker om er en differensierende faktor. Ta med deg stråmennene dine et annet sted. Du tror du snakker for alle menn også? Anonymkode: 0631e...4ac 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 5. mars 2023 #29 Del Skrevet 5. mars 2023 Det er et rødt flagg for meg om noen tror de har fasit uten å se muligheten for andre løsninger og synspunkter. Jeg har også problemer med folk som ikke evner å holde seg til sak, men tyr til personangrep. 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ClausSaus Skrevet 5. mars 2023 Forfatter #30 Del Skrevet 5. mars 2023 Rosakatt skrev (46 minutter siden): Om det blir behov, skal jeg teste det ut 😄 Liker ikke når noen er over begeistret over å være sammen, uten noen god kontakt, veldig rødt flag. En gang sa en at han ville lemleste seg for å møte meg. 🚩 Åsså holdt han ikke det han lovet en gang..løgner. 🚩😂 Jeg møtte han. 🚩 på min side. Men ikke på den måten, å ikke alene! Håper han har endret taktikk gjennom årene, det var dystre tider. Noen menn er kun snakk å ikke aksjon 😂😂 Vent litt… han lovet å lemleste seg, men gjorde det ikke? Helt uholdbart. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #31 Del Skrevet 5. mars 2023 Quote Og dette er egentlig overraskende enkelt. På ett bestemt punkt har en bra mann nemlig helt fundamentalt forskjellig adferd fra en som bare vil knulle og dumpe deg. For hvis en mann bare vil knulle og dumpe deg, da stiller han ikke andre krav til deg enn at du er villig til å legge deg på rygg og spre beina. Han driter i om du er dum, utrivelig, upålitelig, lat, egoistisk, osv … for han vil bare ha av deg trusa for en natt og så bli kvitt deg. Uenig i at denne forskjellen ligger i kvaliteten på mannen. De aller fleste menn er åpne for både tøm og røm og faste forhold. Også såkalte "playere" og "fuckboys" ønsker seg som regel en dame som er verdt statusen som "kjæreste". Forskjellen ligger heller i kvaliteten på dama i forhold til mannens valgmuligheter. Menn med flere valgmuligheter har naturligvis større krav til en kjæreste, og har mindre insentiv til å finne seg i ting de ikke vil finne seg i. Men det betyr ikke at de i mellomtiden sier nei til en runde i senga med kvinner som ikke helt når opp til noe mer enn bare noen knull. Og motsatt: Menn med færre valgmuligheter kan ikke stille de samme kravene, og er derfor mer villige til å finne seg i diverse (f.eks. dårlig oppførsel eller dårlig seksuell kjemi) for å ha noen i det hele tatt. I tillegg har de et insentiv om å rasjonalisere overfor seg selv det at de har færre valgmuligheter med at de er "mer moralske" enn andre menn, og "ikke så styrt av driften". Ofte er nettopp det å distansere seg fra andre menn en del av deres seksualstrategi. Anonymkode: f2290...ddd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #32 Del Skrevet 5. mars 2023 ClausSaus skrev (2 timer siden): Det dukker til stadighet opp spørsmål her på forumet fra damer som ønsker seg en "bra mann" men ikke vet hvordan de skal finne en. Vel, som vanlig kommer gamle onkel CS til unnsetning… 😏 For det første: En bra mann kan du finne overalt – selv på Tinder, selv om konsentrasjonen der nok heller er skuffende. Så spørsmålet er egentlig: Hvordan gjenkjenne en bra mann når du møter ham? Og dette er egentlig overraskende enkelt. På ett bestemt punkt har en bra mann nemlig helt fundamentalt forskjellig adferd fra en som bare vil knulle og dumpe deg. For hvis en mann bare vil knulle og dumpe deg, da stiller han ikke andre krav til deg enn at du er villig til å legge deg på rygg og spre beina. Han driter i om du er dum, utrivelig, upålitelig, lat, egoistisk, osv … for han vil bare ha av deg trusa for en natt og så bli kvitt deg. Og dette er nøkkelen: Fraværet av andre krav! En bra mann stiller nemlig krav til deg. Du kan like det eller la være, men slik er det altså. En bra mann er ikke interessert i deg hvis du ikke lever opp til det han vil ha. For han ser nemlig for seg å kanskje måtte leve med de egenskapene du har – og ønsker han ikke dette avslutter han datingen. Men da høres jo det hele samtidig ganske håpløst ut, ikke sant? Litt som at du for noen hundre år siden måtte synke, og dermed trolig drukne, for å bevise at du ikke var heks? Eneste måten du kan finne ut at en mann er bra er hvis han ikke er interessert i deg? Vel… nei. Det finnes nemlig "tester" du kan utføre, for å finne ut om han stiller krav til deg. Eksempelvis kan du sette opp en oppglødd mine og si noe slikt som «Jeg leste dagens horoskop, og det stod at i kveld kunne jeg møte noen som blir viktig i livet mitt!» En fuckboy vil da anta at du er helt idiot, tenke at dette blir enkelt, og jatte med deg om hvor "spennende" astrologi og annet fjas er. En bra mann vil derimot se på deg som helt idiot, og svare noe á la «Øhhh… javel?» med et kanskje ikke fullkomment forsøk på et høflig smil. Da vet du hvem du står ovenfor og hva han vil. Hvis han så viser seg å være en bra mann, som altså tenker at denne daten var et bomskudd, kan du bare bryte ut i latter og "avsløre" at det hele bare var en spøk. Uttrykket "pussy pass denied" er altså på en måte nøkkelen til å finne ut om en mann er bra eller ikke (slå det opp). Merk også at du selvfølgelig må være det en bra mann vil ha. For ellers vil han altså selvfølgelig ikke ha deg. Så hvis du f.eks klamrer deg til å skulle være en bitch, da har du lest alt dette til ingen nytte. For ingen bra mann vil ha en bitch. Dere kan takke meg senere, jenter. 🙂 Du skriver alltid så mye rart, og jeg skjønner aldri hva du mener 😕 Hvorfor skal jeg snakke om astrologi på date? Det interesserer meg jo ikke. Skjønner ikke relevansen, kan du forklare? Anonymkode: a953e...35e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #33 Del Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man finner en bra mann ved å ikke lete. Bare leve livet. Så dukker de opp når du minst venter det. Og da ser du dem klarere enn hvis du er på jakt. Anonymkode: 5d306...691 Aldri opplevd. Anonymkode: a953e...35e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 5. mars 2023 #34 Del Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Uenig i at denne forskjellen ligger i kvaliteten på mannen. De aller fleste menn er åpne for både tøm og røm og faste forhold. Også såkalte "playere" og "fuckboys" ønsker seg som regel en dame som er verdt statusen som "kjæreste". Forskjellen ligger heller i kvaliteten på dama i forhold til mannens valgmuligheter. Menn med flere valgmuligheter har naturligvis større krav til en kjæreste, og har mindre insentiv til å finne seg i ting de ikke vil finne seg i. Men det betyr ikke at de i mellomtiden sier nei til en runde i senga med kvinner som ikke helt når opp til noe mer enn bare noen knull. Og motsatt: Menn med færre valgmuligheter kan ikke stille de samme kravene, og er derfor mer villige til å finne seg i diverse (f.eks. dårlig oppførsel eller dårlig seksuell kjemi) for å ha noen i det hele tatt. I tillegg har de et insentiv om å rasjonalisere overfor seg selv det at de har færre valgmuligheter med at de er "mer moralske" enn andre menn, og "ikke så styrt av driften". Ofte er nettopp det å distansere seg fra andre menn en del av deres seksualstrategi. Anonymkode: f2290...ddd Hvorfor er så mange overbevist om at alle menn liker akkurat det samme og alle kvinner liker akkurat det samme? Helt seroøst er det noe dere leser et sted eller er dere utendørs. jeg er enig i at man helt sikkert kan lage et skjema over alle menneskers markedsverdi basert på utseende, økonomi, alder status, personlighet, humor osv. Men det at noen tror at alle har de samme preferansene synes jeg er rart. Man kan si noe om de fleste synes … og det er jeg med på, men for meg for eksempel er det helt uinterresant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #35 Del Skrevet 5. mars 2023 1 minutt siden, Helene1982 said: Hvorfor er så mange overbevist om at alle menn liker akkurat det samme og alle kvinner liker akkurat det samme? Helt seroøst er det noe dere leser et sted eller er dere utendørs. jeg er enig i at man helt sikkert kan lage et skjema over alle menneskers markedsverdi basert på utseende, økonomi, alder status, personlighet, humor osv. Men det at noen tror at alle har de samme preferansene synes jeg er rart. Man kan si noe om de fleste synes … og det er jeg med på, men for meg for eksempel er det helt uinterresant. Det er ingen som tror at alle har samme preferanser. Men noen av oss syns det er spennende med menneskelige adferdsmønstre på makronivå. Spesielt spennende er det i forhold til spørsmål, problemstillinger og utfordringer som går igjen og igjen, som f.eks: "Hvor er alle de bra mennene hen?" Anonymkode: f2290...ddd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #36 Del Skrevet 5. mars 2023 Jeg er ikke alltid like enig med ClausSaus men dette synes jeg faktisk var et godt råd. Nå har jeg nettopp funnet en bra mann, ser tilbake på de første samtalene våre, og ja, det stemmer. Anonymkode: bfb95...fab 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 5. mars 2023 #37 Del Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ingen som tror at alle har samme preferanser. Men noen av oss syns det er spennende med menneskelige adferdsmønstre på makronivå. Spesielt spennende er det i forhold til spørsmål, problemstillinger og utfordringer som går igjen og igjen, som f.eks: "Hvor er alle de bra mennene hen?" Anonymkode: f2290...ddd Det finnes selvsagt noen som ikke er friske nok eller av andre grunner ikke er bra for noen, men jeg tror ikke på at mennesker kan og bør rangeres. Noen passer til mange og noen passer til få. Noen har det best alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 5. mars 2023 #38 Del Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Uenig i at denne forskjellen ligger i kvaliteten på mannen. De aller fleste menn er åpne for både tøm og røm og faste forhold. Også såkalte "playere" og "fuckboys" ønsker seg som regel en dame som er verdt statusen som "kjæreste". Forskjellen ligger heller i kvaliteten på dama i forhold til mannens valgmuligheter. Menn med flere valgmuligheter har naturligvis større krav til en kjæreste, og har mindre insentiv til å finne seg i ting de ikke vil finne seg i. Men det betyr ikke at de i mellomtiden sier nei til en runde i senga med kvinner som ikke helt når opp til noe mer enn bare noen knull. Og motsatt: Menn med færre valgmuligheter kan ikke stille de samme kravene, og er derfor mer villige til å finne seg i diverse (f.eks. dårlig oppførsel eller dårlig seksuell kjemi) for å ha noen i det hele tatt. I tillegg har de et insentiv om å rasjonalisere overfor seg selv det at de har færre valgmuligheter med at de er "mer moralske" enn andre menn, og "ikke så styrt av driften". Ofte er nettopp det å distansere seg fra andre menn en del av deres seksualstrategi. Anonymkode: f2290...ddd Og dette baseres på omfattende forskning? Når jeg observerer menn som jeg har blitt kjent med opp gjennom livet... Men som har hatt massevis av uforpliktende sex med mange kvinner, men aldri klart å få noen skikkelig kjæreste. Som er bitre 40 åringer som hadde byttet all tilfeldig sex, med bare et godt og nært forhold. Menn som så og si aldri har hatt uforpliktende sex. Som krysser av mange punkter i listen av hva jeg som simpel mann tenker at mange kvinner ser etter, som er trofaste og lojale mot kvinner som ikke nødvendigvis havner øverst på ønskelisten hos players. Man kan sikkert av og til irritere seg over TS og hva og hvordan han skriver på KG. Men som jeg leser hans HI, så skriver han om gode menn som menn som har et set med holdninger til relasjoner til kvinner. Som da ikke vil være å bruke "mindre" attraktive kvinner til tøm og røm men dem venter på drømmedamen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Abendstern Skrevet 5. mars 2023 #39 Del Skrevet 5. mars 2023 Professoren har talt 😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #40 Del Skrevet 5. mars 2023 Du får det til å virke som at bra menn og dårlig menn er merket med et stempel i panna og at dårlige menn ikke har noen krav annet enn at du har et hull mellom bena. For det første er innlegget til ekstremt forutinntatt ovenfor andre menn, ganske manneundertrykkende hvordan du snakker om andre menn. For det andre er det også helt feil. "Dårlige menn" er aldri det fra starten av. Da er de kjempe bra, ofte bedre enn de mange "bra menn". Alle menn har gode sier og er ikke bare dårlig som helhet som du tror. Om en dame hadde sagt det samme som deg hadde hun blitt kalt mannehater. "Dårlige menn" har også krav. De er ikke hjernedøde amøber uten personlighet. Mens "dårlige menn" kan fremstå kjempe gode og kjempe interesserte så kan "bra menn" fremstå altfor nøytrale og lite romantiske. Hvem blir da valgt? Ikke dem i hvertfall. En persons dårlige sider kommer først frem senere. Det gjelder både om det er den "dårlige mannens" side hvor han dumper damer etter sex, eller den "bra mannens" side hvor han liker å kvele dama under sex eller har elendig kommunikasjonsevne i et forhold. I tillegg til at innlegget ditt er manneundertrykkende så insinuerer du også at kvinner er direkte dumme og velger dårlige menn med vilje. Dette er helt feil. Anonymkode: 10056...787 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå