AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #21 Skrevet 5. mars 2023 Jeg liker også helt klart dyr bedre enn barn, men enig med de som påpeker at det uansett er vanskelig å se poenget med å holde disse opp mot hverandre, diskutere hvem som er mest "verdt" og ikke osv. Har aldri skjønt hva slags verdi man egentlig sikter til i sånne diskusjoner, og hvis det er en eller annen form for objektiv målestokk man sikter til så betyr jo ikke det at DU derfor ikke er berettiget til å like dyr bedre enn barn? Det blir jo som å si at det ikke er "lov" å foretrekke billigere viner fremfor dyrere, siden de siste er mer verdt. Meningsløs diskusjon. Anonymkode: f3d8e...680 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #22 Skrevet 5. mars 2023 Jeg liker også dyr mye bedre enn barn, ser ikke noe rart med det. Når jeg ser noen med barnevogn tenker jeg fy fader tenk om det var meg . Mens når jeg ser noen gå tur med hund tenker jeg åååå skulle ønske det var meg Det som får meg til å krympe meg er når folk kaller hundene/kattene sine for "fur babies", og kaller seg selv mamma og pappa. Anonymkode: a1365...5c4 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #23 Skrevet 5. mars 2023 Men skjønner ikke hvorfor hun tok det så personlig… Prøvde å spørre da, men da ble hun enda mer sur. Anonymkode: 45766...438
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #24 Skrevet 5. mars 2023 Jeg liker også dyr MYE bedre enn barn. Liker dem bedre enn mennesker generelt. Har to barn selv som er ganske store nå, men kommer alltid til å like dyr bedre enn barn og har aldri hatt dårlig samvittighet for det. Venninna di bør lære seg, og respektere, at folk er forskjellige. Anonymkode: 3d52d...ec1
Gjest Sirah Skrevet 5. mars 2023 #25 Skrevet 5. mars 2023 Helene1982 skrev (5 timer siden): Må vi drepe dyr eller barn? Enig. Hvorfor må disse diskusjonene alltid koke ned til dette?
Gjest Gliffy Skrevet 5. mars 2023 #26 Skrevet 5. mars 2023 Jeg liker det bedre enn barn. Har ikke barn og skal ikke ha det heller. Men jeg liker barn også. De er jo søte og sjarmerende og jeg liker å være med barn i små doser. Ingen vits i å sette dyr og barn opp mot hverandre. Folk er forskjellige bare, det er ikke verre enn det.
mingus Skrevet 5. mars 2023 #27 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Nei. Hvis jeg hadde måtte velge mellom dyr og barn i brann eller lignende nødsituasjon, så hadde jeg nok valgt å ta med dyrene ut først. Anonymkode: e9f5a...386 Grøss. Men man er vel pliktig til å hjelpe sine medmennesker, så da hadde du nok fått stress uansett for en usedvanlig og ganske ekkel prioritering. Hjelpe dyra ut først og la et hjelpeløst lite spedbarn eller barn brenne inne, alt hva folk får seg til å si her inne altså. Psykiatrisk institusjon neste. 1
Gjest Adobyen Skrevet 5. mars 2023 #28 Skrevet 5. mars 2023 Man skal høre mye før ørene faller av, dvs. her leser man det, og det er helt hinsides hva noen kan få seg til å skrive.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #29 Skrevet 5. mars 2023 Jeg liker dyr bedre enn mennesker. Mennesker tror de eier alt og alle, vi forsøpler, kriger, voldtar, og plager dyr og bryter ned naturen. Vi er en pest og svartedauen som dessverre formerer oss som et virus. Jeg husker de sa i nyhetene når korona var og alt var stengt ned og ingen støy, så kom dyrene frem og noen ned i sentrum. Naturen var urørt. Dyrene gjemmer seg for oss. Vi må gå litt inn i oss selv og se litt rundt oss. Vi er de dummeste dyra på kloden! Anonymkode: 531ca...a8b 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #30 Skrevet 5. mars 2023 mingus skrev (52 minutter siden): Grøss. Men man er vel pliktig til å hjelpe sine medmennesker, så da hadde du nok fått stress uansett for en usedvanlig og ganske ekkel prioritering. Hjelpe dyra ut først og la et hjelpeløst lite spedbarn eller barn brenne inne, alt hva folk får seg til å si her inne altså. Psykiatrisk institusjon neste. Mennesker først er vel brannmennenes prioritering? Så sjansen for at mennesker brenner inne er vel liten. Anonymkode: e9f5a...386 1
Andro Skrevet 5. mars 2023 #31 Skrevet 5. mars 2023 Det kan være folk som ikke ønsker seg barn selv fordi en er glad i barn - uten å kunne gi dem det de trenger.
Mt3 Skrevet 5. mars 2023 #32 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Nei. Hvis jeg hadde måtte velge mellom dyr og barn i brann eller lignende nødsituasjon, så hadde jeg nok valgt å ta med dyrene ut først. Anonymkode: e9f5a...386 Der tror jeg du er mer over på det unormale, men det er helt innenfor å like dyr bedre enn barn (i hvertfall så lenge det ikke er ens eget barn) AnonymBruker skrev (11 timer siden): Men å etterlate hjelpeløse dyr er ok? Husk at de fleste barn vet hva en brann er og at det er viktig å komme seg ut raskt, i motsetning til dyr. Anonymkode: e9f5a...386 Dyr har instinkter som gir de store sjanser for overlevelse av brann så lenge de har en fluktmulighet. AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg liker dyr bedre enn mennesker. Mennesker tror de eier alt og alle, vi forsøpler, kriger, voldtar, og plager dyr og bryter ned naturen. Vi er en pest og svartedauen som dessverre formerer oss som et virus. Jeg husker de sa i nyhetene når korona var og alt var stengt ned og ingen støy, så kom dyrene frem og noen ned i sentrum. Naturen var urørt. Dyrene gjemmer seg for oss. Vi må gå litt inn i oss selv og se litt rundt oss. Vi er de dummeste dyra på kloden! Anonymkode: 531ca...a8b Vi er nok ikke de dummeste, men vi er nok alt for selvsentrert i forhold til hva hjernekapasiteten vår gir oss mulighet til. Andre dyrearter har gjerne sine instinkter til å beskytte seg selv eller flokken (om de er flokkdyr) intakt, mens mennesket har rotet seg så langt bort fra dette at de knapt greier å berge seg selv uten å gå over lik enda vi har 'fordelen' med å ha en tenkende hjerne.
Helene1982 Skrevet 5. mars 2023 #33 Skrevet 5. mars 2023 mingus skrev (1 time siden): Grøss. Men man er vel pliktig til å hjelpe sine medmennesker, så da hadde du nok fått stress uansett for en usedvanlig og ganske ekkel prioritering. Hjelpe dyra ut først og la et hjelpeløst lite spedbarn eller barn brenne inne, alt hva folk får seg til å si her inne altså. Psykiatrisk institusjon neste. Vel,det var en mor som tente på, for å stetuere et eksempel om at dyr ikke har samme verdi som mennesker. Som er riktig, men å lage et scenario der poenget er at noens kjeledyr, livspartnerer og aller nærmeste er mindre verdt og bør etterlates i en brann er for meg en underlig måte å "vinne" på. Hvorfor må noen dø liksom? 1
jordbær86 Skrevet 5. mars 2023 #34 Skrevet 5. mars 2023 For meg er dyr mer verdt en mennesker. Ja, kall meg gjerne syk og prøv å få meg til å forandre mening. Jeg kommer uansett til å mene det. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #35 Skrevet 5. mars 2023 Helene1982 skrev (2 timer siden): Vel,det var en mor som tente på, for å stetuere et eksempel om at dyr ikke har samme verdi som mennesker. Som er riktig, men å lage et scenario der poenget er at noens kjeledyr, livspartnerer og aller nærmeste er mindre verdt og bør etterlates i en brann er for meg en underlig måte å "vinne" på. Hvorfor må noen dø liksom? Tente på? Anonymkode: 45766...438
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #36 Skrevet 5. mars 2023 Helene1982 skrev (2 timer siden): Vel,det var en mor som tente på, for å stetuere et eksempel om at dyr ikke har samme verdi som mennesker. Som er riktig, men å lage et scenario der poenget er at noens kjeledyr, livspartnerer og aller nærmeste er mindre verdt og bør etterlates i en brann er for meg en underlig måte å "vinne" på. Hvorfor må noen dø liksom? Kilde? Anonymkode: e9f5a...386
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå