Gå til innhold

Hvilke klær har man på seg på kontorjobb?! 😭


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har jobbet på to ulike kontor, begge steder kan man kle seg som man vil. Jeans og en genser er fint det. Er det dresskode er det noe annet, men da vet man om det.

Anonymkode: 61d25...752

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trendbildet i dag består jo i stor grad av vide dressbukser, oversized blazere, skjorter ullgensere og joggesko. Tror du skal være ganske safe dersom du kjører noe av det 😊

Anonymkode: 0f743...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/5/2023 at 1:33 PM, Kelsier said:

Business casual er den vanligste dresskoden på de aller fleste kontorer. Hvis du lurer på hvordan det ser ut, finner du mye inspirasjon ved å google eller sjekke ut Pinterest.

Det er uansett alltid lurt å kle seg litt for pent de første dagene, så dropp slitte jeans og hettegenser frem til du får litt føling med hvordan kollegaene dine går kledd. 

Støtter denne

+ hvis det er salgsingeniør stilling tenker jeg pent kledd / business casual

Der jeg arbeider på kontor har vi dress code. Ring HR å spør, det er bedre å spør enn å troppe opp i feil antrekk. 

Anonymkode: ff414...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville sett hva de andre hadde på seg. Så prøv kanskje og kom sånn passe ordentlig kledd de første dagene også får du jo sett hvordan standard det er der. Så slipper du å bli hun i joggeklær liksom 😅

Anonymkode: 33468...4f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som dette blir aldri feil (kan fint ha sneakers/flats istedenfor hæler)

00-promo-tbilisi-office-wear.jpg

630d228b5acf44269a8ff73bca4030bf.jpg

fall-office-outfit-ideas-styling-a-plaid-oversized-blazer-My-Style-Vita-@mystylevita-16.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slår et evig slag for kjoler til kontorjobb. Har hatt kontorjobber i et ganske vidt spekter hva gjelder dresskode - fra arbeidsplasser hvor blazer og dress er det normale, til steder hvor alle andre går i jeans. 

For meg er kjoler det enkleste. Ull og strikk nå på vinteren, sommerkjoler og mer "dresskjoler". Synes kjoler er superbehagelig. Man ser velstelt, men ikke overpyntet ut. Og så kan man dresse opp og ned, særlig med valg av skotøy. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ymra skrev (9 timer siden):

Jeg slår et evig slag for kjoler til kontorjobb. Har hatt kontorjobber i et ganske vidt spekter hva gjelder dresskode - fra arbeidsplasser hvor blazer og dress er det normale, til steder hvor alle andre går i jeans. 

For meg er kjoler det enkleste. Ull og strikk nå på vinteren, sommerkjoler og mer "dresskjoler". Synes kjoler er superbehagelig. Man ser velstelt, men ikke overpyntet ut. Og så kan man dresse opp og ned, særlig med valg av skotøy. 

Skulle ikke hun være salgsingeniør? Kjedelig med kjoler dersom det er den typen jobb mann må stille på byggeplass, så jeg hadde avventet kjolekjøp til hun visste litt nærmere hvordan arbeidsdagen er. 

Anonymkode: 24665...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...