Gå til innhold

Hvordan er det å være eldre og 40+?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er i tidlig førti årene. Er trygg på meg selv, mine beste år skjenner jeg🤩 Er ferdig med barn og menn, så nå investerer jeg meste parten av tankene på meg selv. Herlig er det! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi er nok gamle sett i 20-åringenes øyne. Husker godt selv jeg syntes det samme da jeg var 20. Ikke noe galt i å være gammel heller. Da er man klokere. 

Anonymkode: d6283...7bf

Jeg syns ikke folk i 40 årene var gamle da jeg var 20. Men da jeg var 13-14 derimot....

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det du angrer på i livet? Er det noen erfaringer du har gjort deg og som preger deg?

Er det noe du dagens unge ikke forstår som du heller ikke skjønte da du var ung, men som du skjønner idag og ønsker å fortelle?

Anonymkode: df100...f6e

Med dette vil jeg si du er18-20. 

40 er ikke gammelt. Er 45 og vi har opplevd mer enn det du noen gang vil. 
Men nei angrer ikke på en ting. Å bli 40 + er herlig. 
Vi faen nå🤷‍♀️

Anonymkode: 8063e...42b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler selvsagt med mine unge medsøstre, men jeg er ekstremt glad for at jeg slipper å være i målgruppen til "er det ikke lov til å glane heller nå" og "det er jo lovlig å være sammen med en på 18" Kvinner burde være jomfruer og ikke spre beina og skræve for alle, men elske sex med mann 50 ellers så kommer han til å være utro og det er din skyld" Jeg blir behandlet med mer respekt (ikke her selvsagt) men ellers enn jeg ble da jeg var 20. Jeg hadde selvsagt ikke gått for noe sånt, men det er ikke alle som forstår avvisning, da noen mener at kvinner burde holde tilbake sex, men også ikke. Jeg forstår ikke systemet, men er som sagt glad for at jeg ikke er i målgruppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Livet er mer DU MÅ GJØR og mye mindre av DU FIKK LYST Å GJØR.

Anonymkode: 3e06d...704

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg angrer på at jeg ikke var mer målbevisst da jeg var yngre. Av en eller annen grunn trodde jeg visst at ting bare kom til å skje av seg selv. Det gjelder målbevissthet generelt, men spesielt sparing og utdanning.

Jada, man kan alltids gjøre ting senere, men jeg visste ikke at jeg var på topp kognitivt tidlig i 20-årene. Jeg tenkte og lærte mye fortere enn jeg gjør nå.

Og så er det det med at ting man så på som en katastrofe på den tiden faktisk ikke er så farlig. Greit, man driter på draget av og til, men hva så? Det er det man lærer av, og i de aller fleste tilfeller er det alltids noen som er verre.

Fordelen med å bli "gammel" er at man ikke bryr seg så mye om hva andre mener.

Anonymkode: f70a0...f6f

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man er jo halvveis i livet og vel så det. 

Forventet levealder ligger over 80 år både for kvinner og menn.

Anonymkode: 47173...eb9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jada, man kan alltids gjøre ting senere, men jeg visste ikke at jeg var på topp kognitivt tidlig i 20-årene. Jeg tenkte og lærte mye fortere enn jeg gjør nå.

Tenkte fortere? Spør hva du mener, men her raser tankene fortsatt avgårde 😁 Tror ikke jeg lærte SÅ mye raskere heller. Heller litt treg og usikker

Anonymkode: 5db5d...a5f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Tenkte fortere? Spør hva du mener, men her raser tankene fortsatt avgårde 😁 Tror ikke jeg lærte SÅ mye raskere heller. Heller litt treg og usikker

Spørs*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

helt enig. Jeg kunne bli distrahert av at jeg fant en splitte hårtupp eller gutter og ting.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lever etter regelen bedre å angre på noe du gjorde enn å angre på noe jeg ikke gjorde, men ja, fikk ikke gjort alt jeg ville gjort. Jeg ville reist mye mer! Har fått reist en del men angrer spesielt at jeg ikke fikk reist til Australia f.eks før ungene kom.

Og så angrer jeg på at jeg ikke ga mer oppmerksomhet/pass til mine nevøer og nieser før jeg fikk barn selv. Utenom det det jammen ikke mye jeg angrer på. Kanskje utdannelsen, men holder på å skifte yrkesvei nå😊

Anonymkode: 9ed2b...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 40 årene og samboer i 30 årene. Vi har to små barnehagebarn. Livet har såvidt begynt!

Eneste jeg angrer på er kanskje detat jeg gikk å bekymret meg unødig for framtiden og det å bikke 40. Hadde jeg bare visst❤️

Anonymkode: 59d3e...e39

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er sikkert mye jeg ville gjort annerledes om jeg skulle levd 20-30-årene på nytt med den erfaringen jeg har nå som jeg er i 40-åra, men det betyr ikke at jeg angrer på noe. Det er jo livet jeg har levd og erfaringene mine som har gjort meg til den jeg er i dag. 

Noe jeg ikke angrer på er at jeg fikk barna mine forholdsvis tidlig, da jeg var 20 og 23, Jeg kunne nok med fordel ha ventet et par år til for å få litt mer voksenerfaring først, men det gikk veldig fint. Har inntrykk av at det å bli mor når man er sent i 30-årene eller i 40-årene er mye mer altoppslukende og slitsomt enn når man får barn i 20-årene. Det er mye vanskeligere å opprettholde den sosiale kontakten med jevnaldrende venner som har mindre barn nå, enn det var for meg å være sosial med venner både med og uten barn da vi var i 20-årene. Tror nok det er både pga de «eldre» småbarnsforeldrene er mer slitne og at de «yngre» småbarnsforeldrene er mer egoistisk (på en positiv måte).
Nå har jeg passert 40 og minstemann er snart ute av redet, og jeg kjenner at det er godt å ikke ha små barn lenger. Fint å se tilbake på de fine årene da barna vokste opp.

Livet er ikke ferdig fordi om jeg har passert 40. Dette er jo bare begynnelsen av resten av mitt liv, og jeg gleder meg til fortsettelsen.

Anonymkode: 39548...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan det er å være eldre og 40+? Tja. Kjenner meg i bra form, har bra økonomi og har en avbalansert psyke. Eneste minuset er at jeg har fått hengeballer. Fikk kommentar fra en yngre dame jeg hadde sex med at ballene klasket mot anus. 

Anonymkode: 68ab1...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Øh… nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

jepp det medfører riktighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis jeg skulle gitt et råd: Reis mer og flytt litt rundt og prøv ut livet før du gror fast med familie. 

Anonymkode: 5a4bd...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvis jeg skulle gitt et råd: Reis mer og flytt litt rundt og prøv ut livet før du gror fast med familie. 

Anonymkode: 5a4bd...dfe

Jeg vil råde folk til gjøre mer av det de har lyst til selv, og bry seg mindre om det som er forventet av deg, men ha en økonomisk plan. Det er ikke ferie om du aldri jobber, og du kan ikke dra på ferie om du ikke har ok økonomi. Og ikke ta vare emballasje, klær og ledninger du ikke bruker, og ikke flytt mer enn nødvendig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er fint på en annen måte. Da jeg var yngre reiste jeg verden rundt og bodde mange år i en annen verdensdel. Det var kjekt. Jeg har opplevd stormende forhold med tilhørende høyder, bunnpunkt og lidenskapelig sex. Men jeg har det like fint nå, med en fantastisk mann og hus og hage med stakittgjerde i Norge, og en 8-4 jobb.

Til dere som blir fornærmet av at ts synes 40 år er gammelt: det syntes dag jeg også da jeg var i 20-årene.😂

Det er jo litt kjipt og bli gammel og mindre attraktiv, men sånn er livet for alle, og den eneste det egentlig er viktig at synes jeg er fin er mannen min.

Anonymkode: f0d41...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...