Gå til innhold

Hvordan er det å være eldre og 40+?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det du angrer på i livet? Er det noen erfaringer du har gjort deg og som preger deg?

Er det noe du dagens unge ikke forstår som du heller ikke skjønte da du var ung, men som du skjønner idag og ønsker å fortelle?

Anonymkode: df100...f6e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Angrer på at jeg ikke hadde mer tilfeldig sex i ungdommen 

Anonymkode: 9e6ac...997

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

40 + og være eldre sier du? Ser du på 40 + som gammel? 

Anonymkode: 3d4ab...039

• Liker 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Angrer på at jeg ikke hadde mer tilfeldig sex i ungdommen 

Anonymkode: 9e6ac...997

Slapp av, du kan ha det 40 åring og

Anonymkode: 6567e...c5a

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er man virkelig å regnes som "eldre" når man er i 40 årene? :ler:

"Er det noe vi angrer på i livet"? Altså, man skulle tro man var høggammal og lå på dødsleiet. 

Jeg syns det er nydelig å være i 40 årene. Trygg på meg selv, bryr meg mindre om uviktige ting, og livet er bare mye bedre enn f.eks 20-årene. Selvsagt er det ting man angrer på, sånn er det vel uansett alder? 

Anonymkode: 98c39...6e4

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du 14 siden du ser på folk i 40 årene som eldre? 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Athena Freyja skrev (1 minutt siden):

Er du 14 siden du ser på folk i 40 årene som eldre? 

Man er jo halvveis i livet og vel så det. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når man er 40 har man mange år igjen fortsatt og leve. Ung er man kun en kort periode...

Anonymkode: 54a45...7de

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ingen problemer med å være en eldre i 40-årene. Om jeg skulle gitt et råd til mitt yngre selv, ville det vært å bry meg mindre om hva alle andre synes om meg. sannheten er at ingen bryr seg. Alle tenker på seg selv. Jeg burde også ligget mere rundt og gjort mindre lekser. jeg har ikke hatt nytte av mine gode karakterer. Jeg burde også vært bedre på å sette grenser for meg selv da jeg var yngre og brukt mer tid sammen med slektninger som nå er døde. Det er en del spørsmål jeg aldri fikk stilt.

Endret av Helene1982
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 40. Småbarnsmor til 2. Henger etter stilmessig sånn ca fra 2007. Jeg føler jeg er 28, selv om speilbildet mitt ikke er helt enig. Jeg er ikke trygg på meg selv, eller har sååå mye mer selvtillit nå. Tvert imot. Jeg gir kanskje litt mer faen nå. Før var jeg mer opptatt av å komme meg opp og frem. Nå ser jeg mer verdien av de nære relasjonene mine. De er viktigst av alt. Akt det andre- Jobb, utseende, hobbyer, mål.. Er på en måte litt mindre viktig. Livet har ikke så mange opp og nedturer. Det er mer flatt nå. Uten at det er et problem. Jeg elsket utelivet, og festing i 20 årene. Og kjærligheten var så intens. Det er mange fine og rare minner der. Jeg hadde ikke orket det livet i dag. Å lage en god barndom for barna mine er meningen med livet mitt. Når de har det bra, har jeg det bra. 

Jeg angrer på en ting. At jeg ikke reiste mer. Å reise med barn blir ikke det samme. Selv om det er kjekt det og. 

Så sånn er 40 årene for meg. Spør du noen andre, får du helt sikkert helt andre svar. 

Anonymkode: 766a0...933

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som 40+ er jeg klokere, mer erfaren og flinkere til å ta hensyn til meg selv og egne behov, uten at det trenger å gå på bekostning av andre. Tryggere på meg selv og mindre opptatt av andres mening om meg, Dessuten har jeg en helt annet definisjon av "eldre" enn da jeg var tenåring...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Man er jo halvveis i livet og vel så det. 

Men eldre er over pensjonist alder. Ikke folk i 40 årene. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Fikk tvillinger da jeg var 39, er 52 nå føler meg langt fra gammel.

Anonymkode: fdb05...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Athena Freyja skrev (5 minutter siden):

Men eldre er over pensjonist alder. Ikke folk i 40 årene. 

Vi i 40-årene er jo eldre enn 20-åringe. Er jo ikke noe negativt med å være eldre enn noen. 

Anonymkode: d6283...7bf

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som noen andre sier her; angrer kanskje litt på at jeg var kostbar for menn jeg synes var attraktive. 

Ikke tenke på hva andre synes. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi i 40-årene er jo eldre enn 20-åringe. Er jo ikke noe negativt med å være eldre enn noen. 

Nei, men måten det blir beskrevet i denne tråden er eldre en gammel person. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er mer selvsikker,  gir endelig faen på riktig måte, og har slutta å late som at jeg er noe annet enn det jeg er. Har levd med en alvorlig diagnose hele livet og slitt meg ut på å fremstå som normal. Nå gidder jeg ikke mer. Det funker helt fint for meg med et lite men stabilt og langvarig nettverk. Hvorfor skal jeg slite med å være mer som normale? Men, skulle gjerne harr energien og kroppsfasongen jeg hadde som ung.... Ellers er alt bedre nå.

Anonymkode: 87267...7d9

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Athena Freyja skrev (2 minutter siden):

Nei, men måten det blir beskrevet i denne tråden er eldre en gammel person. 

Vi er nok gamle sett i 20-åringenes øyne. Husker godt selv jeg syntes det samme da jeg var 20. Ikke noe galt i å være gammel heller. Da er man klokere. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...