Gå til innhold

Noen sykepleiere her som har byttet til barnehageassistent?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og trives dere bedre i den arbeidshverdagen? Slippe å bli totalt rævkjørt fysisk og psykisk når man sammenligner med sengepost? 

Anonymkode: 3fe02...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke et underlig valg  gå fra en stilling som krever bachelor til en ufaglært, lavtlønt stilling?
Eller tenker du å ta påbygging?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (15 minutter siden):

Er det ikke et underlig valg  gå fra en stilling som krever bachelor til en ufaglært, lavtlønt stilling?
Eller tenker du å ta påbygging?

Hvorfor det?

Jeg ville akkurat det samme som ts. Jeg ville bort fra sykdom, medisin og ansvar for liv og død, og jeg brydde meg katten om jeg gikk ned i stilling og fikk mindre i lønn.

Når man vil bort fra et forferdelig yrke så bryr man seg lite om status og den type ting.

Å jobbe i barnehage kan være en lettelse for mange som vil bort fra helsevesenet. Du har jo ansvar for de små barna, men det er ikke det samme som det enorme ansvaret sykepleiere har.

Anonymkode: cb6f3...652

  • Liker 1
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor det?

Jeg ville akkurat det samme som ts. Jeg ville bort fra sykdom, medisin og ansvar for liv og død, og jeg brydde meg katten om jeg gikk ned i stilling og fikk mindre i lønn.

Når man vil bort fra et forferdelig yrke så bryr man seg lite om status og den type ting.

Å jobbe i barnehage kan være en lettelse for mange som vil bort fra helsevesenet. Du har jo ansvar for de små barna, men det er ikke det samme som det enorme ansvaret sykepleiere har.

Anonymkode: cb6f3...652

Barnehage er ikke bedre, du løper og tar tunge løft, og jo det er et enormt ansvar.

Anonymkode: 6b9a6...827

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Barnehage er ikke bedre, du løper og tar tunge løft, og jo det er et enormt ansvar.

Anonymkode: 6b9a6...827

For noen er det kanskje bedre jo.

Anonymkode: cb6f3...652

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og trives dere bedre i den arbeidshverdagen? Slippe å bli totalt rævkjørt fysisk og psykisk når man sammenligner med sengepost? 

Anonymkode: 3fe02...0b7

hvorfor ikke ta videreutdannelse til barnesykepleier heller de mangler det.

 

Anonymkode: 1ba66...388

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

hvorfor ikke ta videreutdannelse til barnesykepleier heller de mangler det.

 

Anonymkode: 1ba66...388

En drittjobb for mange😅

Vet at en del sykepleiere jobber i barnehager, hos veterinærer og i butikker, men tenker mange av de heller burde se mot poliklinikker. Ikke alltid enkelt å få jobb der, men man får det til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. bhg lærer er også bachelor🤷🏼‍♀️

Anonymkode: c1188...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og trives dere bedre i den arbeidshverdagen? Slippe å bli totalt rævkjørt fysisk og psykisk når man sammenligner med sengepost? 

Anonymkode: 3fe02...0b7

ALDRI gjør det! I barnehagen er det noen som ødelegger alt. Det er i hver eneste barnehage en eller to som smisker med styreren, baksnakker, blir sjalu om man er flink med barn og generelt snor seg unna med alt anna. Jeg er ikke slik som smisker med sjefen. Jeg vet ikke hvordan man gjør det, men ser hvor falske de er. 

Kommer du i konflikt med en av dem så er det du som får skylda. Vil de gjøre livet ditt surt og få deg vekk så blir det sånn.

Jeg sliter nå med å gå ut av huset mitt, jeg gråter nesten hele tiden og jeg får lønn fra nav nå. Jeg fikk ikke sparken altså. 

Ikke gå fra et kvinneyrke til et annet. Jeg har også jobbet innen omsorg og der var det mye bedre enn barnehage. I barnehage må du faktisk være i samme rom med mennesker uansett om de liker deg eller ikke i timesvis.

Hilsen førskole/barnehagelærer som er totalt psykisk nedbrutt og ødelagt etter å ha jobbet i tre forskjellige barnehager de siste tre årene. Alle tre plassene  

Anonymkode: 75abb...39d

  • Liker 5
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

ALDRI gjør det! I barnehagen er det noen som ødelegger alt. Det er i hver eneste barnehage en eller to som smisker med styreren, baksnakker, blir sjalu om man er flink med barn og generelt snor seg unna med alt anna. Jeg er ikke slik som smisker med sjefen. Jeg vet ikke hvordan man gjør det, men ser hvor falske de er. 

Kommer du i konflikt med en av dem så er det du som får skylda. Vil de gjøre livet ditt surt og få deg vekk så blir det sånn.

Jeg sliter nå med å gå ut av huset mitt, jeg gråter nesten hele tiden og jeg får lønn fra nav nå. Jeg fikk ikke sparken altså. 

Ikke gå fra et kvinneyrke til et annet. Jeg har også jobbet innen omsorg og der var det mye bedre enn barnehage. I barnehage må du faktisk være i samme rom med mennesker uansett om de liker deg eller ikke i timesvis.

Hilsen førskole/barnehagelærer som er totalt psykisk nedbrutt og ødelagt etter å ha jobbet i tre forskjellige barnehager de siste tre årene. Alle tre plassene  

Anonymkode: 75abb...39d

Signerer, det er virkelig slik.

Anonymkode: 6b9a6...827

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

ALDRI gjør det! I barnehagen er det noen som ødelegger alt. Det er i hver eneste barnehage en eller to som smisker med styreren, baksnakker, blir sjalu om man er flink med barn og generelt snor seg unna med alt anna. Jeg er ikke slik som smisker med sjefen. Jeg vet ikke hvordan man gjør det, men ser hvor falske de er. 

Kommer du i konflikt med en av dem så er det du som får skylda. Vil de gjøre livet ditt surt og få deg vekk så blir det sånn.

Jeg sliter nå med å gå ut av huset mitt, jeg gråter nesten hele tiden og jeg får lønn fra nav nå. Jeg fikk ikke sparken altså. 

Ikke gå fra et kvinneyrke til et annet. Jeg har også jobbet innen omsorg og der var det mye bedre enn barnehage. I barnehage må du faktisk være i samme rom med mennesker uansett om de liker deg eller ikke i timesvis.

Hilsen førskole/barnehagelærer som er totalt psykisk nedbrutt og ødelagt etter å ha jobbet i tre forskjellige barnehager de siste tre årene. Alle tre plassene  

Anonymkode: 75abb...39d

Kan desverre skrive under på det. Har aldri hatt så sterk angst og dårlig selvbilde som da jeg jobbet i barnehage. Da jeg sluttet pga utbrenthet, kom alt i perspektiv. Det handler om måten jeg ble behandlet,om intriger og skittkasting,om hvordan de kan smiske som dagen er lang når en unge blir hentet, men kjefte deg huden full på tomannshånd 

Anonymkode: 65ca9...7c7

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Barnehage er ikke bedre, du løper og tar tunge løft, og jo det er et enormt ansvar.

Anonymkode: 6b9a6...827

Ikke like stort ansvar. Du står ikke og blander medisiner som kan drepe folk mens telefonen ringer i et sett, kolleger trenger hjelp med å vurdere en dårlig pasient , en annen pasient roper og er utagerende. Alt på en gang. Har jobbet i barnehage. Det er ikke samme ansvar. Du står der ikke ansvarlig for om noen lever eller dør. I tillegg er det bare dagvakter ikke turnus. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

hvorfor ikke ta videreutdannelse til barnesykepleier heller de mangler det.

 

Anonymkode: 1ba66...388

Fordi der er turnus? Fordi man står der med mye ansvar og lite ressurser? Er ikke så veldig annerledes fra en vanlig sengepost jobb.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 5.3.2023 den 0.10):

ALDRI gjør det! I barnehagen er det noen som ødelegger alt. Det er i hver eneste barnehage en eller to som smisker med styreren, baksnakker, blir sjalu om man er flink med barn og generelt snor seg unna med alt anna. Jeg er ikke slik som smisker med sjefen. Jeg vet ikke hvordan man gjør det, men ser hvor falske de er. 

Kommer du i konflikt med en av dem så er det du som får skylda. Vil de gjøre livet ditt surt og få deg vekk så blir det sånn.

Jeg sliter nå med å gå ut av huset mitt, jeg gråter nesten hele tiden og jeg får lønn fra nav nå. Jeg fikk ikke sparken altså. 

Ikke gå fra et kvinneyrke til et annet. Jeg har også jobbet innen omsorg og der var det mye bedre enn barnehage. I barnehage må du faktisk være i samme rom med mennesker uansett om de liker deg eller ikke i timesvis.

Hilsen førskole/barnehagelærer som er totalt psykisk nedbrutt og ødelagt etter å ha jobbet i tre forskjellige barnehager de siste tre årene. Alle tre plassene  

Anonymkode: 75abb...39d

Skrivefeil. Jeg meinte tre barnehager de siste TI årene.

Anonymkode: 75abb...39d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Skrivefeil. Jeg meinte tre barnehager de siste TI årene.

Anonymkode: 75abb...39d

Håper du har det bra, hev deg over slike folk..mange som aldri skulle jobbet i barnehage overhodet, de mishandler folk psykisk.

Anonymkode: 6b9a6...827

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.3.2023 den 0.10):

ALDRI gjør det! I barnehagen er det noen som ødelegger alt. Det er i hver eneste barnehage en eller to som smisker med styreren, baksnakker, blir sjalu om man er flink med barn og generelt snor seg unna med alt anna. Jeg er ikke slik som smisker med sjefen. Jeg vet ikke hvordan man gjør det, men ser hvor falske de er. 

Kommer du i konflikt med en av dem så er det du som får skylda. Vil de gjøre livet ditt surt og få deg vekk så blir det sånn.

Jeg sliter nå med å gå ut av huset mitt, jeg gråter nesten hele tiden og jeg får lønn fra nav nå. Jeg fikk ikke sparken altså. 

Ikke gå fra et kvinneyrke til et annet. Jeg har også jobbet innen omsorg og der var det mye bedre enn barnehage. I barnehage må du faktisk være i samme rom med mennesker uansett om de liker deg eller ikke i timesvis.

Hilsen førskole/barnehagelærer som er totalt psykisk nedbrutt og ødelagt etter å ha jobbet i tre forskjellige barnehager de siste tre årene. Alle tre plassene  

Anonymkode: 75abb...39d

Slik er det selvfølgelig ikke i alle barnehager. 
Du har vært uheldig. 

Typisk i slike tråder at det blir en «konkurranse» om hvem som har det «verst». Kan man ikke heller støtte hverandre for å bedre lønn- og arbeidsvilkår slik at det faktisk er mulig å stå i yrket man i utgangspunktet (forhåpentligvis) var glad i? 
Det hjelper ikke sykepleiere at lærere og barnehagelærere roper «vi har det verre!» og det hjelper ikke de i skole/barnehage at sykepleiere roper «vi har det verre!». 
Vi må støtte hverandre! 

Anonymkode: 7ebdf...4b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du vil gjerne få redusert hørsel av å jobbe i barnehage. Ville tenkt på det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager er det jeg leser? Visste virkelig ikke at det var så ille å jobbe i barnehage. Og der sender vi barna våre hver dag?! 

Anonymkode: 5b867...6ce

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hva i alle dager er det jeg leser? Visste virkelig ikke at det var så ille å jobbe i barnehage. Og der sender vi barna våre hver dag?! 

Anonymkode: 5b867...6ce

Barna (mange av dem, spørs barnehagen da) trives men vilkårene for de ansatte kan i de fleste tilfellene være helt jævlig. Da snakker jeg fra lønn til arbeidsmengden, støy og trivsel (mye baksnakking mellom de voksne). 

Anonymkode: 49aa8...67c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ett år i barnehage da sønnen min var liten. Orket bare ikke å gå tilbake til turnus. Med hånden på hjertet, det var et fantastisk år. Trivelige kollegaer, masse lek og moro, og minimalt med ansvar for meg. Selvsagt ansvar for å passe på barne, men alt det andre var pedagogen sin jobb. Hadde det bare vært litt bedre betalt, men jegble nødt til å bli sykepleier igjen.

Anonymkode: 2dc07...df1

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...