AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #41 Del Skrevet 4. mars 2023 Tenker ikke det er så viktig med syden, finnes mange andre steder, untatt om barna spesifikt har veldig lyst til å dra dit! Mange andre fine steder å fly til også. Høres ut som dere har vært på mange fine ferier, det er det viktigste! Fly er ofte stas for første gang, men tenker ikke det haster spesielt. Veldig vanlig å fly tidlig, fløy mange ganger i året fra jeg var 2, men det var fordi vi bodde i et annet land enn familien. Ellers hadde vi nok ikke flydd så ofte, ingen andre i min klasse fløy så tidlig eller mye. Men å fly har nesten alle barn over 6 år opplevd i Norge. Betyr ikke at det er et krav eller tvang, så mange andre steder å dra til uten fly. Anonymkode: 1e56e...e8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #42 Del Skrevet 4. mars 2023 Vi har reist veldig mye med sønnen vår fra han var 5. mnd. Innenlands, storbyferier, charter og mer eksotiske reisemål til andre kontinenter. Nå er han tenåring og husker bare en brøkdel av reisene. Så sånn sett er det «bortkastet» å reise på dyre ferier med små barn. Men, fine minner for voksne er det selvsagt. Anonymkode: 524ce...f88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #43 Del Skrevet 4. mars 2023 Jeg nærmer meg 50 åt...aldri flydd eller vært i Syden.....ikke barna heller så langt i livet (15 og 12 år). Vi leier hytte på fjellet eller sjøen, bor i campinghytter, eller telttur kombinert med fottur i fjellet....skjønner vi er en rar familie... Anonymkode: c12ab...815 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #44 Del Skrevet 4. mars 2023 Vell, jeg er snart 32år og heller ikke vært i syden 🤷🏻♀️ Fløy for første gang tror jeg når jeg var ca 15 år. Trodde ikke barn hadde behov for hverken å ta fly eller reise til syden...? Anonymkode: bd55d...6cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #45 Del Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ekkelt å være i "syden" uansett. Varmt og kvalmt og ekkel mat. Vært der en gang, aldri igjen. Anonymkode: 34373...2c5 Ja det ekle landet syden.. Anonymkode: e2fb6...555 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #46 Del Skrevet 5. mars 2023 Mine barn i slutten av tenårene har aldri tatt fly eller vært i Syden. Det går helt fint med dem! Anonymkode: 051c5...65d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #47 Del Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Mine reiste første gang med fly da de var 8 mnd til asia. Reiste hvert år med unntak i koronaperioden. Reiser igjen i år. Anonymkode: da23f...bca Ok. Takk for viktig info. Anonymkode: e7243...c27 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #48 Del Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Vi har barn på 5 og 7 år som enda ikke har vært i syden eller på noe flyreise. Vi har leid mange feriehus i Norge. Hytte ved sjøen og hytte på fjellet. Vært i Danmark og leid hus. Tatt Kiel ferje og danskebåten. Vært utallige ganger i campingvogn. Leid campinghytte i Norge og i sverige. Vært på hotell og Hunderfossen og dyreparken flere ganger. Men vi har aldri vært i syden, og ikke kjørt fly. Virker på vennene til barna som at det er uvanlig( da alle har kjørt fly...). Tenker å dra neste år. Er det dårlig gjort og ikke la de kjøre fly før da? Det passer best for oss av flere grunner. Det må da være flere av oss som ikke har vært på sydentur enda?! Anonymkode: e1e5c...31b Det er jo uvanlig, men ikke dårlig gjort av den grunn. Ungen min kan ikke fordra å fly, men det er et nødvendig onde for å få besøkt familie. Jeg er over 40 og har heller aldri vært i Syden. Har ikke noe ønske om det heller. Anonymkode: 5da1d...00a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #49 Del Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ok. Takk for viktig info. Anonymkode: e7243...c27 Dere som svarer sånn som dette. Har ikke de som har flydd lov å uttale seg? Ser dere ikke at den viser et skjevt bilde av virkeligheten dersom kun en del av befolkningen får lov å svare? Det er en ukultur å være så frekk i tråder. Bare fordi noen gjør noe annet enn det dere syns er bra. Ja de fleste barn på ts sine sin alder har flydd. Betyr ikke at det er noe galt i å ikke ha flydd. En gjør som en selv ønsker. Anonymkode: e2fb6...555 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #50 Del Skrevet 5. mars 2023 Fly er ekstremt miljøfiendtlig. Så det er selvfølgelig ikke gjevt å fly masse? Anonymkode: b6396...1aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #51 Del Skrevet 5. mars 2023 Min eldste var i syden da hun var 2,5 og minste har ikke vært enda. De er 9 og snart 7. Vi har pleid å være i Danmark, og jeg synes nesten det er litt trist at vi skal til syden i stedet for Danmark i år (mannen som har lyst). Vi bor i et område der mange ikke har råd til slike ferier, så ingen av våre har snakket om det. Heller ikke vennene. De er vant til at folk har ulike ferier, både hjemme og borte. Anonymkode: cfef0...b18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #52 Del Skrevet 5. mars 2023 Tusen takk for svar alle sammen! Da skjønner jeg at de fleste barn på denne alderen har flydd allerede, men at det absolutt er innafor å vente ett år også. Anonymkode: e1e5c...31b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #53 Del Skrevet 5. mars 2023 Hvis det er så viktig med denne flyturen, så finn en billig bilett til nærmeste destinasjon da vel. Så får barna flydd. Anonymkode: cc1ea...ae4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diry72 Skrevet 5. mars 2023 #54 Del Skrevet 5. mars 2023 Gode minner og reiser er ikke forbeholdt sydlige land og flyreiser. Kan ha det like godt her i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #55 Del Skrevet 5. mars 2023 16 hours ago, AnonymBruker said: Helt enig med deg. Lurer på om dette er et nyere fenomen, eller om folk alltid har vært like opptatt av hva andre tenker om ferievalg osv. Jeg får inntrykk av at det er mange usikre voksne som ikke våger å stole på egne valg, eller som tenker de må gjøre noe annet enn de egentlig har lyst til, i redsel for at «noen» skal tenke negativt om dem. Anonymkode: 5f767...a60 Da jeg begynte på skolen på midten av 90-tallet var det kjempeflaut å bare si "vært på hytta" eller "kjørt til Sverige" når læreren satte alle i ring og skulle ha dem til å fortelle hvor de hadde vært på ferie. Det føltes som de fleste hadde vært i "syden". Så helt nytt er det nok ikke. Men så er det kanskje denne generasjonen av barn som nå har blitt foreldre og går rundt og er redde for at feriene ikke er gode nok... Anonymkode: 17524...32f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 5. mars 2023 #56 Del Skrevet 5. mars 2023 17 hours ago, AnonymBruker said: Like greit, man husker jo ikke så mye før man er 7 år uansett. Anonymkode: 0b9ee...0f0 Det kommer vel an på, jeg husker veldig mye forskjellig <_< men ikke første flyturen min som var fra statene til Norge som 1,5 åring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mt3 Skrevet 5. mars 2023 #57 Del Skrevet 5. mars 2023 Dere har jo hatt veldig mange flotte ferieturer. Vi ferierer også stort sett med bil rundt i Norge, Sverige og Danmark. Vi dro på ferie til varmere strøk en gang, tre barn fra 2-9år der ingen egentlig ville ha på solkrem 🥺 så hver morgen ble det en kamp, + da alle de gangene en må påføre mer etter bading. Barna og far kunne godt tenkt seg en ny tur, men det blir i hvertfall ikke før de smører seg selv 100% frivillig (skal tross alt trives på ferie jeg også) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sam Jones Skrevet 5. mars 2023 #58 Del Skrevet 5. mars 2023 Vi har flydd veldig mye med våre unger, også til Syden. Jeg skjønner at barn sammenligner seg med andre og at det føles viktig for dem. Jeg var heller ikke i Syden før jeg var voksen og fløy en kort flytur første gang som 14- åring. Likevel: barna dine er små, dere har hatt supre ferier og dere har mange muligheter til å evt både fly og reise til Syden etterhvert. Dette hadde jeg ikke hatt dårlig samvittighet for i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #59 Del Skrevet 5. mars 2023 Jeg var hele 20 år før jeg satte mine bein på et fly. Og 25 år første gang jeg var i «syden». Og jeg er verken traumatisert eller særs skuffet over oppveksten. Foreldrene våre tok oss med på ferier i Norge, Sverige og Danmark. Telt, hytter og en sjelden gang hotell. Bare fine minner om disse feriene. Anonymkode: 3702a...307 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #60 Del Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Vi har barn på 5 og 7 år som enda ikke har vært i syden eller på noe flyreise. Vi har leid mange feriehus i Norge. Hytte ved sjøen og hytte på fjellet. Vært i Danmark og leid hus. Tatt Kiel ferje og danskebåten. Vært utallige ganger i campingvogn. Leid campinghytte i Norge og i sverige. Vært på hotell og Hunderfossen og dyreparken flere ganger. Men vi har aldri vært i syden, og ikke kjørt fly. Virker på vennene til barna som at det er uvanlig( da alle har kjørt fly...). Tenker å dra neste år. Er det dårlig gjort og ikke la de kjøre fly før da? Det passer best for oss av flere grunner. Det må da være flere av oss som ikke har vært på sydentur enda?! Anonymkode: e1e5c...31b Hallo?? Det er mange barn, også i større alder, som aldri har flydd eller vært i syden. Syns det høres ut som deres barn har hatt fantastiske ferier som andre bare kan drømme om. Anonymkode: 4761b...0c5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå