Gå til innhold

Ikke vært i syden eller kjørt fly enda..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi har barn på 5 og 7 år som enda ikke har vært i syden eller på noe flyreise. 

Vi har leid mange feriehus i Norge. Hytte ved sjøen og hytte på fjellet. Vært i Danmark og leid hus. Tatt Kiel ferje og danskebåten. Vært utallige ganger i campingvogn. Leid campinghytte i Norge og i sverige. Vært på hotell og Hunderfossen og dyreparken flere ganger. 

Men vi har aldri vært i syden, og ikke kjørt fly. Virker på vennene til barna som at det er uvanlig( da alle har kjørt fly...). Tenker å dra neste år. Er det dårlig gjort og ikke la de kjøre fly før da? Det passer best for oss av flere grunner. Det må da være flere av oss som ikke har vært på sydentur enda?! 

Anonymkode: e1e5c...31b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi har leid mange feriehus i Norge. Hytte ved sjøen og hytte på fjellet. Vært i Danmark og leid hus. Tatt Kiel ferje og danskebåten. Vært utallige ganger i campingvogn. Leid campinghytte i Norge og i sverige. Vært på hotell og Hunderfossen og dyreparken flere ganger. 

Men vi har aldri vært i syden, og ikke kjørt fly. Virker på vennene til barna som at det er uvanlig( da alle har kjørt fly...). Tenker å dra neste år. Er det dårlig gjort og ikke la de kjøre fly før da? Det passer best for oss av flere grunner. Det må da være flere av oss som ikke har vært på sydentur enda?! 

Anonymkode: e1e5c...31b

Dere gjør som dere vil. Vår er tre år og han har flydd på mange turer både til utlandet og i Norge. Det får overaskende bra. Men hver sin smak og lyst. 

Anonymkode: e2fb6...555

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som barna dine har hatt mange fine opplevelser på ferie innenlands og utenlands, fly eller ei. Om det tas opp av dem, så tenker bare det er å si at dere har planer om det neste år. Tenker ikke barn legger så mye i det i den alderen. 

Anonymkode: 9507f...44d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Like greit, man husker jo ikke så mye før man er 7 år uansett.

Anonymkode: 0b9ee...0f0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere gjør som dere vil. Vår er tre år og han har flydd på mange turer både til utlandet og i Norge. Det får overaskende bra. Men hver sin smak og lyst. 

Høres da ut som om ungene til TS har hatt flotte ferier så langt.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres da ut som om ungene til TS har hatt flotte ferier så langt.

Ja sa jeg noe annet? En gjør som en selv ønsker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja sa jeg noe annet? En gjør som en selv ønsker. 

Tja, litt tvetydig innlegg fra deg kanskje.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Like greit, man husker jo ikke så mye før man er 7 år uansett.

Akkurat dette er et tøysete argument. Selv om en ikke «husker» det i etterkant så lever barn i nuet. Å kose seg sammen på ferie er kjekt uavhengig av om barna husker det i etterkant eller ikke. Skal barna bare sitte inne da frem til de er 7 siden det ikke er så farlig da de ikke husker det?  

men ts sine ferier høres jo flotte ut de. Barna koser seg sikkert maks og bygge gode relasjoner og minner med foreldrene 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tja, litt tvetydig innlegg fra deg kanskje.

Ts spurte om andre ikke hadde flydd. Jeg svarte at vår har flydd mye. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor er du så opptatt av hvordan andre lever?

Anonymkode: d3e1a...af5

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Akkurat dette er et tøysete argument. Selv om en ikke «husker» det i etterkant så lever barn i nuet. Å kose seg sammen på ferie er kjekt uavhengig av om barna husker det i etterkant eller ikke. Skal barna bare sitte inne da frem til de er 7 siden det ikke er så farlig da de ikke husker det?  

men ts sine ferier høres jo flotte ut de. Barna koser seg sikkert maks og bygge gode relasjoner og minner med foreldrene 

De barna som er nevnt i HI har da absolutt ikke sittet inne.

Hunderfossen, turer til Danmark, Kielferja, campingvogn, campinghytte hotell osv.

Men akkurat reisemåten er vel ikke det viktigste?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts spurte om andre ikke hadde flydd. Jeg svarte at vår har flydd mye. 

Flott for din da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De barna som er nevnt i HI har da absolutt ikke sittet inne.

Hunderfossen, turer til Danmark, Kielferja, campingvogn, campinghytte hotell osv.

Men akkurat reisemåten er vel ikke det viktigste?

Kan du lese hele innlegget mitt fremfor å brøle ut? Dette var et svar til er innlegg om at det ikke er så farlig fordi barna ikke husker det.

Og jeg skriver jo at ts sine ferier høres flotte ut. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kan du lese hele innlegget mitt fremfor å brøle ut? Dette var et svar til er innlegg om at det ikke er så farlig fordi barna ikke husker det.

Og jeg skriver jo at ts sine ferier høres flotte ut. 

Jeg har ikke brølt. Du må roe deg litt ned.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Flott for din da.

Hvis kun de som ikke har reist til syden med fly med ungene svarer ts så får ikke ts et bilde av hva som er vanlig eller ikke. Som jo må være meningen med innlegget. Da får en et skjevt bilde av virkeligheten. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis kun de som ikke har reist til syden med fly med ungene svarer ts så får ikke ts et bilde av hva som er vanlig eller ikke. Som jo må være meningen med innlegget. Da får en et skjevt bilde av virkeligheten. 

Ja ok.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du må understreke at "det går bra".

Poenget er jo ikke om det går bra at barn flyr eller ikke.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det heter ta fly. Eller å fly. Ikke lær barna dine å si «kjøre fly». Barn blir kraftig ertet for langt mildere babyspråk enn som så i alderen 5 og 7. Det er unødvendig å legge tilrette for at andre barn forstår hvilken sosial gruppering barna dine tilhører ved første samtale. For, ja, et stort antall foreldre lærer barns sine at det er helt innafor å erte alle som de anser av lavere sosial status enn dem selv. Uavhengig av om det er hyggelig eller ei. Så ta høyde for hvor barn lærer å erte eller mobbe - av mor go far.

Deretter: dra på den ferien du lyster. Og lær barna dine å presentere den ferien med positiv entusiasme. Positiv entusiasme fører veldig sjelden til erting. Beklagelse, forsvar eller nedvurdering vil føre til at andre tar deres holdning om at de «bare» har vært på hytta. Så lær ungene å ikke si «bare».

Om andre har eller ikke har vært «i syden» er litt irrelevant. Uavhengig av inntekt. En weekend på leid hytte og en uke «i syden» kommer til samme pris. «Syden» er ikke dyrt. Norge er ekstremt dyrt.

Anonymkode: e32a0...ed1

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke i fly før jeg var i tjueårene, og min mor var seksti. Siden den gang har vi reist ganske mye :)
Det er mange unger som ikke har flydd. Det kommer til å gå fint! 
Bare man finner ut hvor man skal møte opp så er det bare å følge køen til dere er framme.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Norge ass. Landet hvor man kjøper ferdig stekt omelett i matbutikkene, og hvor det er synd på 5-åringer som ennå ikke har vært i Syden.

Anonymkode: 050b7...649

• Liker 18
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er vel at dine barn har hatt fine ferier. Barn har ikke sånn veldig glede av å fly tror jeg, men det er klart det er gøy å reise til sydligere strøk og andre land.

Dere har hatt andre ferier, har feriehus osv og det er nok bra i bøtter og spann.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...