AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #1 Skrevet 4. mars 2023 Hei. Jeg var 17 da jeg traff min første "ordentlige" kjæreste, og forholdet tok slutt da det kom frem at hun var utro. Det gikk sterkt inn på meg og har farget kjærlighetslivet mitt siden da. Hun hadde hatt mange sexpartnere før meg. Jeg syntes det var veldig mange i den alderen vi var i da, men valgte å ignorere den dårlige følelsen jeg fikk av å høre det inntil utroskapet ble avdekket. Siden da har jeg i perioder datet mye, og med noen har forholdet gått videre til det intime, som igjen har ført til at antall sexpartnere har blitt et ufrivillig tema. Inntrykket jeg sitter igjen med etter de samtalene er at de føler behov for å få en reaksjon på om det er "greit" å ha holdt på slik de har holdt på. Det er ikke én av de jeg har datet som har fortalt meg at de har hatt færre enn 20 sexpartnere. Noen aner ikke hvor mange sexpartnere de har hatt en gang, men det er hvertfall snakk om 100+... Det er muligens et traume fra mitt første forhold, og ikke nødvendigvis noe rasjonelt som ligger bak det, men hver eneste gang det avsløres så mange tidligere sexpartnere mister jeg all interesse med en gang. Jeg kan ikke noe for det. Jeg mister tenningen fullstendig og avslutter det hele ganske raskt. Jeg er heldig med utseende, er veltrent og tar vare på meg selv. Men jeg har vært konservativ med hvem jeg ligger med. Jeg skal ikke lyve og si jeg aldri har hatt et one night stand, men jeg har hatt to slike erfaringer og begge gangene var elendig sammenlignet med sexen man har i et forhold. Så jeg avstår fra sånt, og har derfor ikke hatt mange sexpartnere. Problemet nå er at jeg har mistet håpet for å treffe en dame som ikke har levd et promiskuøst liv, og jeg begynner å bli litt for komfortabel med å være alene. Jeg tror jeg vil angre hvis jeg fortsatt er enslig når jeg er blitt "for gammel". Jeg tror et forhold og etterhvert et familieliv vil være viktig for at jeg skal være lykkelig i fremtiden. Men jeg fikser ikke tanken på at livspartneren min har hatt et utall sexpartnere. Det utløser en frykt i meg for å bli bedratt. Jeg vil ikke oppleve utroskap igjen. Det gjør for vondt. Jeg føler jeg lever i feil tid og sted, hvor kulturen rundt dette har snudd 180 grader. Det å være konservativ med sex inntil man treffer noen som man faktisk ønsker å være i et forhold med verdsettes ikke lenger. Nå virker det til at man skal kunne ha sex med så mange man bare vil uten at det skal være noen konsekvenser overhodet. Hvis man spør noen om hva de helst ville valgt - en livspartner som har hatt <5 eller >100 sexpartnere før man traff hverandre, tror jeg ikke det er veldig mange der ute som ville ønsket at livspartneren hadde hatt >100 sexpartnere før man traff hverandre. Likevel er det mange som knuller i vei uten å tenke på dette. Hva tenker dere? Betyr det ingen ting hvor mange sexpartnere kjæresten har hatt før dere traff hverandre, eller opplever dere også det mer negativt jo flere sexpartnere kjæresten har hatt? Hvor kan man treffe noen som ikke har ligget med mange titalls eller hundretalls sexpartnere? Anonymkode: 3945d...41b 5 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #2 Skrevet 4. mars 2023 Har personen hatt over 100 partnere er det for drøyt. Er selv i 40 årene og har hatt mellom 10-12 partnere. Vil si at det å «teste «ut potensielle partnere er bra. Slik at du vet hva du liker innen sex. Synd å sitte fast med en herlig person men sexn er elendig. Sex er ikke alt men det er viktig i et forhold. Er nå min mening. Anonymkode: 51e67...47d 5
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #3 Skrevet 4. mars 2023 35 minutter siden, AnonymBruker said: Har personen hatt over 100 partnere er det for drøyt. Er selv i 40 årene og har hatt mellom 10-12 partnere. Vil si at det å «teste «ut potensielle partnere er bra. Slik at du vet hva du liker innen sex. Synd å sitte fast med en herlig person men sexn er elendig. Sex er ikke alt men det er viktig i et forhold. Er nå min mening. Anonymkode: 51e67...47d Jeg er stort sett enig, og jeg mener ikke at man skal leve i sølibat frem til man har giftet seg. Ditt eget eksempel er noe jeg oppfatter som sunt, og som jeg ikke ville reagert negativt på overhodet. Når det gjelder det å "sitte fast" med en herlig person og elendig sex, tenker jeg dette er et problem som kan løses med kommunikasjon... Anonymkode: 3945d...41b 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #4 Skrevet 4. mars 2023 Jeg biter meg merke i den historien din at du ikke forteller ditt eget antall konkret...? Er ganske typisk menn. De stiller strengere krav til kvinnene enn til seg selv. Anonymkode: 06325...ef5 8 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #5 Skrevet 4. mars 2023 Jeg tenker at dette handler hverken om tid eller sted, den handler om din dårlige selvtillit. Anonymkode: 044a4...787 5 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #6 Skrevet 4. mars 2023 Jeg er helt enig, ts. Folk må få gjøre som de vil, og jeg dømmer ikke, men personlig orker jeg ikke tanken på å ha hatt mange sexpartnere. Det har ikke så mye med moral å gjøre for min del, det blir bare helt feil for meg. Jeg har bare sex med de jeg har blitt glad i og som jeg føler har blitt glad i meg. One night stand har jeg aldri hatt, det frister ikke i det hele tatt. Jeg har hatt tre forhold og tre sexpartnere. Er singel nå på 5.året, og har dermed ikke hatt sex på 5 år. Har hatt mange lange perioder på flere år tidligere uten sex også. Er nå 47 år. Anonymkode: 082fd...bcb 5 1 2
Humas Skrevet 4. mars 2023 #7 Skrevet 4. mars 2023 Jeg har hatt mange partnere. Skulle ønske jeg stoppet på nr 1. men pga vanskelig barndom var ikke en gang hans kjærlighet nok - fordi keg var ikke glad i meg selv. Så med uhemmet festing, grenseløst jobbliv, alkohol, matforstyrrelse prøvde jeg å døyve angsten. Men jeg skjønte ikke keg var skadet av barndom før sammenbrudd og jeg forsto sammenhengen. Nå er første kjæreste, som jeg aldri kom over død.. Men jeg er sammen en trygg mann, som har godtatt fortiden min. Men, for at han skulle godta måtte jeg lære å bli glad i meg selv. Nå har jeg sluttet å trøstespise, klarer ikke alkohol lenger, ser ikke en gang på andre menn. Klarer ikke vanlig jobb ennå, men bygger meg opp igjen bit for bit. Hadde jeg vært ung i dag hadde jeg nok dratt det enda lenger ‘for å bli sett av andre’. Narkotika, enda villere festing, enda flere sexpartnere, kanskje barn med flere menn. Og ikke minst, reality eller onlyfans hadde jeg sikkert livnært meg på. Nå lever jeg et herlig liv, med min trygge kjæreste. Noe dagens unge ikke klarer. Tror sosiale medier hadde ødelagt meg fullstendig. 4 4
*Mocca* Skrevet 4. mars 2023 #8 Skrevet 4. mars 2023 Det betyr lite, hvem de har vært før de traff meg er en annen sak. Hvem de er i forholdet med meg er det som betyr noe, om de er til å stole på, er åpne og ærlige om ting. Livet de hadde før meg er av mindre betydning for vårt forhold. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #9 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Når det gjelder det å "sitte fast" med en herlig person og elendig sex, tenker jeg dette er et problem som kan løses med kommunikasjon... Det tenker jeg også. Sex er langtfra så viktig for meg som varme, kjærlighet, god kommunikasjon, godt samarbeid, at man føler seg hjemme hos hverandre, er hverandres beste venn, lytter og ser hverandre, og vil hverandre det beste. Anonymkode: 082fd...bcb 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #10 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg er stort sett enig, og jeg mener ikke at man skal leve i sølibat frem til man har giftet seg. Ditt eget eksempel er noe jeg oppfatter som sunt, og som jeg ikke ville reagert negativt på overhodet. Når det gjelder det å "sitte fast" med en herlig person og elendig sex, tenker jeg dette er et problem som kan løses med kommunikasjon... Anonymkode: 3945d...41b Der er jeg så enig. Vi er ikke flinke med den delen. Og kommunikasjon er så viktig. Anonymkode: 51e67...47d 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #11 Skrevet 4. mars 2023 Så det var bedre før i tiden med med rasisme, slaveri, voldtekter og når kvinner ikke hadde noe annet valg enn å være jomfru før eksteskapet? Kom ned på jorda igjen. Du lider ingen nød, og å finne en partner er ikke alt er i livet. Liker du ingen, så vær singel - ikke vanskeligere enn det. Du an jo prøve å date religiøse folk, men da er nok du for horete igjen for de. Anonymkode: f191c...0c7
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #12 Skrevet 4. mars 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg biter meg merke i den historien din at du ikke forteller ditt eget antall konkret...? Er ganske typisk menn. De stiller strengere krav til kvinnene enn til seg selv. Anonymkode: 06325...ef5 Mitt eget antall er 7, og jeg skrev nettopp at jeg oppfattet eksempelet over med 10-12 partnere som sunt. Anonymkode: 3945d...41b 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #13 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så det var bedre før i tiden med med rasisme, slaveri, voldtekter og når kvinner ikke hadde noe annet valg enn å være jomfru før eksteskapet? Kom ned på jorda igjen. Du lider ingen nød, og å finne en partner er ikke alt er i livet. Liker du ingen, så vær singel - ikke vanskeligere enn det. Du an jo prøve å date religiøse folk, men da er nok du for horete igjen for de. Anonymkode: f191c...0c7 Hva har rasisme og slaveri med dette gjøre? 🤷♀️ Anonymkode: 51e67...47d 6
exictence Skrevet 4. mars 2023 #14 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): ...som igjen har ført til at antall sexpartnere har blitt et ufrivillig tema. Hvorfor må det føre til å snakke om antall sexpartnere man har hatt før? Det har jeg aldri snakket med noen av de jeg har vært sammen med. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva tenker dere? Betyr det ingen ting hvor mange sexpartnere kjæresten har hatt før dere traff hverandre, Nei, hva de har gjort før meg, betyr ikke noe. Men vi snakker aldri om antall sexpartnere 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #15 Skrevet 4. mars 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er helt enig, ts. Folk må få gjøre som de vil, og jeg dømmer ikke, men personlig orker jeg ikke tanken på å ha hatt mange sexpartnere. Det har ikke så mye med moral å gjøre for min del, det blir bare helt feil for meg. Jeg har bare sex med de jeg har blitt glad i og som jeg føler har blitt glad i meg. One night stand har jeg aldri hatt, det frister ikke i det hele tatt. Jeg har hatt tre forhold og tre sexpartnere. Er singel nå på 5.året, og har dermed ikke hatt sex på 5 år. Har hatt mange lange perioder på flere år tidligere uten sex også. Er nå 47 år. Anonymkode: 082fd...bcb Takk, det er hyggelig å lese innspill fra mennesker som tenker lignende tanker! Jeg må også takke dere som skriver komiske innlegg som peker til dårlig selvtillit. Det er typisk når man føler seg truffet av noe og har behov for å sparke fra seg. Anonymkode: 3945d...41b 6 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #16 Skrevet 4. mars 2023 Just now, exictence said: Hvorfor må det føre til å snakke om antall sexpartnere man har hatt før? Det har jeg aldri snakket med noen av de jeg har vært sammen med. Nei, hva de har gjort før meg, betyr ikke noe. Men vi snakker aldri om antall sexpartnere Jeg aner ikke hvorfor, men det har alltid startet med at jeg har blitt spurt. Kanskje løsningen blir å gjøre det helt klart at jeg ikke vil vite noe om det eller en gang snakke om temaet når man har kommet så langt at man blir intime med hverandre... Anonymkode: 3945d...41b 2
exictence Skrevet 4. mars 2023 #17 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg aner ikke hvorfor, men det har alltid startet med at jeg har blitt spurt. Kanskje løsningen blir å gjøre det helt klart at jeg ikke vil vite noe om det eller en gang snakke om temaet når man har kommet så langt at man blir intime med hverandre... Anonymkode: 3945d...41b Jeg tror jeg hadde syntes det var rart om partneren min hadde spurt meg om det. Jeg hadde ikke tilbake om det.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #18 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk, det er hyggelig å lese innspill fra mennesker som tenker lignende tanker! Jeg må også takke dere som skriver komiske innlegg som peker til dårlig selvtillit. Det er typisk når man føler seg truffet av noe og har behov for å sparke fra seg. Anonymkode: 3945d...41b «Men jeg fikser ikke tanken på at livspartneren min har hatt et utall sexpartnere. Det utløser en frykt i meg for å bli bedratt. Jeg vil ikke oppleve utroskap igjen. Det gjør for vondt.» Anonymkode: 044a4...787 1 1
Helene1982 Skrevet 4. mars 2023 #19 Skrevet 4. mars 2023 (endret) Jeg tenker at dette er veldig relevant. Jeg tror ikke at man trenger å velge mellom 5 og 100 sexpartnere, men jeg tror det er lurt å velge en partner som har lignende forventninger til sex som deg selv. For noen er sex kun sammen med din livspartner og en du elsker. Andre har sex fordi de er glade, trenger nærhet, fordi de har 5 minutter til overs, fordi de trenger en "dyp" klem. Det sier seg selv at et forhold mellom en person som tenker at sex et elskovsrituale og en person som tenker på å ha sex med partneren når du fryser eller er fyllesyk, vil ikke passe sammen sexuelt. Folk burde være bedre på å se etter en partner med lignende sexlyst som dem selv. Jeg tenker dette er viktiger enn sexpartnere. Noen kan ha hatt sex med samme partner hver eneste dag i 10 år (3650), mens en som ikke har funnet den rette, men gått med hjertet i hånden og prøvd, kan ha 40 sexpartnere. Om man har hatt gjennomstitlig 5 samleier med hver partner, er vi på 200. Jeg tror du først må jobbe med dine egne problemer. Jeg tror det blir vanskelig å få et forhold til å fungere, om din nye partner skal lastes for at exen din behandlet deg dårlig. Du må lære deg å stole på folk, og du må tenke at du er god nok. Endret 4. mars 2023 av Helene1982 5
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #20 Skrevet 4. mars 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: «Men jeg fikser ikke tanken på at livspartneren min har hatt et utall sexpartnere. Det utløser en frykt i meg for å bli bedratt. Jeg vil ikke oppleve utroskap igjen. Det gjør for vondt.» Anonymkode: 044a4...787 Jeg tror de aller fleste opplever utroskap som noe vondt, og ikke ønsker at det skal skje. Sannsynligheten for utroskap øker med antall sexpartnere. Det blir litt som med folk som baksnakker sine venner. Baksnakker de vennene sine, er sannsynligheten for at de baksnakker deg ganske høy. Det har ikke noe med dårlig selvtillit å gjøre hvis man ikke ønsker å danne en relasjon med folk som baksnakker andre, selv om man ikke nødvendigvis vil bli baksnakket selv. Utroskap er noe som kan ramme alle, uansett hvor god eller dårlig selvtillit man har. At man ikke ønsker å bli bedratt har ingen ting med selvtillit å gjøre. At man forstår at visse type karaktertrekk, handlinger eller hva enn det skulle være innebærer høyere risiko for uønsket atferd, har ingen ting med selvtillit å gjøre. Anonymkode: 3945d...41b 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå