Gå til innhold

Hvordan fortelle jehovas at jeg ikke er interessert?

Anbefalte innlegg

Dersom ikke noe lytter til et nei så ignorerer du dem fullstendig. Lukk døren. Er de inne så sett begynn å støvsuge rundt dem. 

Rart med jehovas; de vil frelse alle så alle kommer til paradis, men likevel sier deres egen tro at paradis har svært begrensede plasser..  

Anonymkode: 2d7d6...dde

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si ifra at de skal krysse deg av på kartet som ikke intressert. 

Anonymkode: 3477c...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at du er katolikk. Da stikker de.

Anonymkode: 08531...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.3.2023 den 23.35):

Greien er at når de kommer så presenterer de seg ikke som Jehovas vitner. Det de gjorde på meg (ikke ts) var å stå med en ipad og før jeg fikk sagt at jeg ikke har tid så satt de på en film som viste så mye elendighet og lidelse i verden, krig, sult, flom, sykdom og masse grusomt og dette spiller inn på samvittigheten så man ikke bare kan avbryte midt i filmklippet, så man blir stående der å se og få dårlig samvittighet da. Så stiller de spørsmål som "syns du dette er rettferdig? Hvis du kunne gjort noe for å hjelpe ville du gjort det? Kan du se for deg at det var din familie som hadde det sånn?" 

Da havnet man i forsvarsposisjon og må si seg enig i at dette er forferdelig og at ingen burde ha det sånn og at verden er på vei i feil retning. Man blir veldig ydmyk og underkuet av fremgangsmåten dems som spiller på samvittigheten 

Så spiller de på vennlighet som gjør det enda vanskeligere å avvise, så leser de noe greier som høres ganske fint ut og de sier ikke at det er fra bibelen eller hva det er, de trigger en slags nysgjerrighet når man er en person som lett får empati for andre. 

Anonymkode: 9b3aa...a7c

Dette har deres egen gud påført på både sitt folk og andre i flere ganger i det gamle testamentet. Sleng det tilbake til de du.

Anonymkode: 3ecb2...1e2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør hvorfor de ikke lar medlemmer melde seg ut og velge livet sitt selv, spør de hvorfor noen blir utstøtt, og si at du tror du kommer til å bli en utstøtt fordi dine tanker rundt tema haller i den retning.. Da kommer de nok ikke igjen.. 

Anonymkode: a5a1e...3a2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette har deres egen gud påført på både sitt folk og andre i flere ganger i det gamle testamentet. Sleng det tilbake til de du.

Anonymkode: 3ecb2...1e2

Nei

Anonymkode: bbd41...ec0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er til dels konfliktsky, men akkurat de der klarer jeg fint å avvise - til og bryskt om jeg må 😄

Anonymkode: 993c2...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.3.2023 den 13.28):

Jeg er til dels konfliktsky, men akkurat de der klarer jeg fint å avvise - til og bryskt om jeg må 😄

Anonymkode: 993c2...37c

Trenger du være brysk? Hvorfor gå sånn i forsvarsposisjon? Bare takk nei og gå.

Anonymkode: f166a...9f8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.3.2023 den 12.14):

Dersom ikke noe lytter til et nei så ignorerer du dem fullstendig. Lukk døren. Er de inne så sett begynn å støvsuge rundt dem. 

Rart med jehovas; de vil frelse alle så alle kommer til paradis, men likevel sier deres egen tro at paradis har svært begrensede plasser..  

Anonymkode: 2d7d6...dde

Du må sette deg litt inn i hva de tror på. Det er 144000 utvalgte skal i himmelen(ikke paradis) etter harmageddon resten av Jehovas vitner kommer til paradis på jorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde tabben med å slå av en «hyggelig prat» på trappen - slapp dem ikke inn, men snakket litt om løst og fast i fem minutter eller så. Sa rett ut at jeg ikke delte deres syn, men var ellers normalt hyggelig. Det var nok til å havne på lista over folk som skal «terroriseres» 😬 De dukket opp på døra her jevnlig, og tok ikke et hint. 

Så kom koronatiden begynte de å sende meg smser. Det føltes veldig invaderende faktisk, en ting er å ringe på døra hos alle hus i gata - noe annet er å ha notert informasjon om meg og funnet nummeret mitt og slik. Ga beskjed om at jeg ikke ønsket å bli kontaktet. Det har de heldigvis respektert så langt.

Jeg liker å være en hyggelig person, men med sånne folk kan man jo ikke være det? 

Anonymkode: 96cd4...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde de på døra her og, og de spurte om de kunne komme inn å ta en prat. Jeg svarte at jeg ikke hadde tid, fordi jeg hadde time for å gi blod. Deretter sa jeg at jeg skulle møte homse-kompisene mine i byen for å ta ett par øl, før vi skulle på strippeshow og sexklubb. Dagen etter fortalte jeg at jeg skulle på dugnad i den lokale moskeen, før det ble thai-massasje (selvfølgelig med "happy ending"). 

Siden har jeg aldri sett de. Befriende. 

Anonymkode: 0075c...a56

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...