AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #1 Del Skrevet 3. mars 2023 Jeg viste et bilde av hvordan jeg så ut etter kløe. Jeg klødde også litt når jeg var på kontoret og tok ned buksa og han så hvordan det så ut. Det er en kløe som kommer og går. Jeg blir veldig rød på områdene jeg har klødd. Han skrev resept på en kortisonkrem til meg og anbefalte Canoderm. Jeg er litt skeptisk til kortison . I tillegg har jeg liksom prøvd å spare penger og disse kremene er ikke akkurat billige, hvis det er sånn at de ikke skulle virke eller jeg må bruke det konstant om jeg skal la være å klø. Fikk med noen prøver av noen andre kremer og klør ikke akkurat nå. Er det noen her som har erfaring med disse kremene? Har du erfaring med kortison krem? Jeg skal vist bare bruke en ukes tid. Han sa at det er langtidsbruk som kunne uttynne huden. Takk for svar på forhånd Anonymkode: 5969a...c0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #2 Del Skrevet 3. mars 2023 Kan også nevne jeg dusjer i kaldt vann nesten hele tiden. Dette skal være mindre uttørkende på huden. Men jeg vet også at kroppen skaper en varmereaskjon slik at om du har eksem kan det provoseres av kaldt vann. Kjenner ei som som har skikkelig vintereksem og hun må dusje lunkent da huden hennes tåler hverken kaldt eller varmt vann. Det er også en slags vintereksem jeg har for jeg er ikke like plaget om sommeren. Anonymkode: 5969a...c0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mellion Skrevet 3. mars 2023 #3 Del Skrevet 3. mars 2023 (endret) Første tips er ikke klø! Motstå fristelsen, vet det er deilig MEN begynner du vil det bare klø mer og eksemen ble verre og større. Kortison er ikke farlig så lenge du følger legens instrukser - tynt lag over en bestemt periode. Unngå kulde og vann så lang det lar seg gjøre. Endret 3. mars 2023 av Mellion Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #4 Del Skrevet 3. mars 2023 Kortison salve og god hudkrem er det første man prøver ut, neste skritt er gjerne hudlege men hudlegen forventer at du har forsøkt det fastlegen har gitt deg først. Kortisonsalven er ikke farlig så lenge du følger instruksjonene. Det er helst kortison i tablettform over lang tid som er skadelig. Anonymkode: 69e43...c2b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gipetto Skrevet 3. mars 2023 #5 Del Skrevet 3. mars 2023 Canoderm kan svi de første gangene, men har opplevd god effekt av det. Brukt kortisonkrem de gangene jeg har hatt utbrudd av psoriasis, ingen problem å bruke det så lenge du forholder deg til gitt tidsperspektiv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #6 Del Skrevet 3. mars 2023 Hvorfor er du skeptisk til kortison, brukt slik det er foreskrevet? Anonymkode: 6ed7d...202 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 3. mars 2023 #7 Del Skrevet 3. mars 2023 Ingen grunn til å være skeptisk til kortison, når det er det legen har gitt deg. Du gikk til legen for å få hjelp, det har du fått. Du kan jo ikke gå tilbake til legen og be om noe annet, når du ikke engang har prøvd. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå