Gå til innhold

Ingen som kjøper film på DVD og BluRay lengre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helgekarjol skrev (3 timer siden):

Hvorfor kjøpte du ikke BluRay spiller?

Fordi jeg hadde ikke lyst på det og har heller nesten ingen bluray dvd'er 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min nye hobby er gratis DVDer fra gjenbrukshallen på avfallsstasjonene 🤪

Anonymkode: 865dc...7a7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sluttet å kjøpe. Først kjøpte jeg mine favorittfilmer på vhs, så laserdisc, etter fulgt av dvd, dvd diectors cut, hd-dvd(jeg satset på feil hest) blu-ray, etter ett par uhd’er så gadd jeg ikke mer. Eneste jeg eier fysisk er komiserier, standup og tilsvarende som sikkert blir kansellert i løpet av ett par år. Mine favorittfilmer har jeg liggende på pcen og bruker den med plex som en media server. Da slipper jeg å uroe meg for om f.eks netflix mister rettigheter og alt annet rot.

Anonymkode: f4f9d...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper iblant, men stadig sjeldnere. Før var bonusmateriellet ofte en god nok grunn til å kjøpe, nå er det sjelden noe i det hele tatt. Filmer får man kjøpt lovlig på youtube og andre steder. Serier er det ofte verre mer, skulle gjerne kjøpt en serie istedenfor å måtte abonnere på mange ulike strømmetjenester. 

Anonymkode: 57ac8...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper favorittene mine. Har ca 30 filmer,  mannen har langt mer. Et par år siden sist, men gjør det iblant ja :) det er ikke alt som er tilgjengelig på streaming. 

Anonymkode: 971f0...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet problem nå er at mye av det som selges på nett ikke er tilgjengelig i Norge. Forstår ikke hvorfor de ikke heller selger rettigheter enn å nesten oppfordre til ulovlig nedlasting. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hender jeg kjøper, men det er som regel i sjangere som jeg samler på, slik som gamle skrekkfilmer fra 1930-tallet til 1990-tallet, og konsert-DVDer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.3.2023 den 1.37):

Min nye hobby er gratis DVDer fra gjenbrukshallen på avfallsstasjonene 🤪

Anonymkode: 865dc...7a7

Hyyysj.

La dem som er dumme nok til å betale et par hundrelapper i måneden for streaming, gjøre det, så får vi andre større utvalg av gratis film.

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Et annet problem nå er at mye av det som selges på nett ikke er tilgjengelig i Norge. Forstår ikke hvorfor de ikke heller selger rettigheter enn å nesten oppfordre til ulovlig nedlasting. 

Logikken i denne bransjen er det ikke lett å forstå seg på - det samme gjelder film som ikke er å finne til salgs, og heller ikke sendes noen steder. Tydeligvis er det mer lønnsomt å la ting støve ned i arkivet enn å gjøre dette tilgjengelig på lovlig vis.

Anonymkode: 76d92...53a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kasta BluRay-spilleren så fysiske filmer gjør jeg lite med.

Anonymkode: 47757...f93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.3.2023 den 15.31):

Det du skriver her er en mening, og jeg har sagt gjentatte ganger at meninger skal du selvsagt få lov til å ha. Det er alle de beviselige gale faktuelle påstandene jeg synes du burde slutte med.

Anonymkode: 720ac...2bc

Er ikke en mening at fysisk media er døende, bare se hvor mye mer digitalt alt et nå kontra ti år siden. Fremtiden er digital, greit å følge med i fremtiden 

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hyyysj.

La dem som er dumme nok til å betale et par hundrelapper i måneden for streaming, gjøre det, så får vi andre større utvalg av gratis film.

Logikken i denne bransjen er det ikke lett å forstå seg på - det samme gjelder film som ikke er å finne til salgs, og heller ikke sendes noen steder. Tydeligvis er det mer lønnsomt å la ting støve ned i arkivet enn å gjøre dette tilgjengelig på lovlig vis.

Bedre enn å kaste bort flere tusen på DVD-er som tar opp plass. jeg kan se så mange filmer jeg vil for prisen av et måned abonnement ;) 

Anonymkode: 5b2cf...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er ikke en mening at fysisk media er døende, bare se hvor mye mer digitalt alt et nå kontra ti år siden. Fremtiden er digital, greit å følge med i fremtiden 

Bedre enn å kaste bort flere tusen på DVD-er som tar opp plass. jeg kan se så mange filmer jeg vil for prisen av et måned abonnement ;) 

Til opplysning: Vi lever i år 2023, ikke i 2003. Idag finner man større samlinger av film som gis bort gratis på gjenbrukssentre, og man kan fylle opp en bærepose med DVD-er for en femtilapp på et loppemarked, i tillegg til at det bare er å forsyne seg av alt som blir igjen når markedet er over. Kort sagt - man får film slengt etter seg, og et års abonnement på bare én streamingstjeneste koster i praksis like mye som flere hundre filmer på bruktmarkedet.

At de originale plastboksene tar opp plass, er en annen sak, men det er fullt mulig å ta ut papircoveret og platen, og lagre dette på en annen måte.

Streaming er like smart som boligleie; når man ikke har egenkapital, må man leie boligen, men det er de som eier, som ler sist.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kort sagt - man får film slengt etter seg

Fordi det er søppel som ingen vil ha.

Anonymkode: 47757...f93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Det er jo verken en mening eller en faktapåstand, men en spådom, på linje med hvordan de i 1989 spådde at det papirløse samfunnet var rett rundt hjørnet. Kanskje du har rett, og de fysiske mediene forsvinner helt om et par år. Kanskje du tar feil, og dette er en nisje som har livets rett, på lik linje med musikk på vinyl.

Uansett er det irrelevant. Det er ingen som har svart deg som synes du skal kutte ut streaming og begynne å kjøpe filmer på plate. Om det er verdt det er jo helt opp til den enkelte, og spiller da ingen rolle for resten av oss hva du måtte finne på i ditt eget hjem. Det er alle de beint frem gale påstandene du har kommet med som gjør folk så oppgitte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk en bluRay i posten i dag og får en stor pakke i løpet av uka med flere.

Driter i om jeg er gammeldags, men elsker å ha filmene fysisk. Jeg streamer også en del, men det blir mest serier. Begge deler er flott.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Til opplysning: Vi lever i år 2023, ikke i 2003. Idag finner man større samlinger av film som gis bort gratis på gjenbrukssentre, og man kan fylle opp en bærepose med DVD-er for en femtilapp på et loppemarked, i tillegg til at det bare er å forsyne seg av alt som blir igjen når markedet er over. Kort sagt - man får film slengt etter seg, og et års abonnement på bare én streamingstjeneste koster i praksis like mye som flere hundre filmer på bruktmarkedet.

At de originale plastboksene tar opp plass, er en annen sak, men det er fullt mulig å ta ut papircoveret og platen, og lagre dette på en annen måte.

Streaming er like smart som boligleie; når man ikke har egenkapital, må man leie boligen, men det er de som eier, som ler sist.

De beste filmene må kjøpes om man vil ja fysisk og 99kr per dvd kam fort bli noen tusinger.. 

Okapi skrev (10 timer siden):

Det er jo verken en mening eller en faktapåstand, men en spådom, på linje med hvordan de i 1989 spådde at det papirløse samfunnet var rett rundt hjørnet. Kanskje du har rett, og de fysiske mediene forsvinner helt om et par år. Kanskje du tar feil, og dette er en nisje som har livets rett, på lik linje med musikk på vinyl.

Uansett er det irrelevant. Det er ingen som har svart deg som synes du skal kutte ut streaming og begynne å kjøpe filmer på plate. Om det er verdt det er jo helt opp til den enkelte, og spiller da ingen rolle for resten av oss hva du måtte finne på i ditt eget hjem. Det er alle de beint frem gale påstandene du har kommet med som gjør folk så oppgitte.

Jeg sier bare hvordan verden har endret seg og blitt mer digital, om folk vil fortsette å samle så er det opp til dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Annonse
Gjest Damian Drake

Jeg har DVD og Blu-ray

jeg har dette fordi jeg liker å ha fysiske kopier 

Jeg synes også det er mest fornuftig å ha DVD/Blu-Ray i hvert fall av serier og filmer man virkelig liker.

Er jo ganske mange som syter og klager fordi en film eller tv serie forsvinner fra en streaming service, som regel hadde disse personene DVD eller Blu-Ray av serien eller filmen, hadde de beholdt dem så kunne de fremdeles på serien eller filmen de liker, isteden for å syte og klage for at de ikke får set den lenger.

Også med tanke på at de fremdeles selger DVD og Blu-Ray så betyr det at det fremdeles er folk som kjøper det.  

Endret av Damian Drake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damian Drake skrev (12 timer siden):

Jeg har DVD og Blu-ray

jeg har dette fordi jeg liker å ha fysiske kopier 

Jeg synes også det er mest fornuftig å ha DVD/Blu-Ray i hvert fall av serier og filmer man virkelig liker.

Er jo ganske mange som syter og klager fordi en film eller tv serie forsvinner fra en streaming service, som regel hadde disse personene DVD eller Blu-Ray av serien eller filmen, hadde de beholdt dem så kunne de fremdeles på serien eller filmen de liker, isteden for å syte og klage for at de ikke får set den lenger.

Også med tanke på at de fremdeles selger DVD og Blu-Ray så betyr det at det fremdeles er folk som kjøper det.  

Det er ikke fornuftig hvis man bryr seg om å ha masse tull som tar opp plass, og så samt man ikke har tenkt å se filmen hele tiden så er det mer enn nok å se den en gang 

Svært få syter og klager over sånt

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heydayotheinterweb skrev (På 14.3.2023 den 0.17):

Hva er det?

Hva er hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Damian Drake
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er ikke fornuftig hvis man bryr seg om å ha masse tull som tar opp plass, og så samt man ikke har tenkt å se filmen hele tiden så er det mer enn nok å se den en gang 

Svært få syter og klager over sånt

Poenget mitt fløy over hodet ditt ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...