Gå til innhold

Flere med usunne besteforeldre?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Outlander skrev (På 3.3.2023 den 10.49):

Men om det er det besteforeldre serverer er det nok noe de har servert hele tiden i oppveksten til sine egne barn - ie, dere er nok vant til denne typen mat.  Jeg lagde mat til mine barn fra bunn av når de begynt med fastføde.  Ikke fordi jeg hadde lyst å være bedre enn andre, men fordi jeg elsker å lage mat, er opptatt av næring, men samtidig er jeg ikke overhysterisk og matnazi når ungene skal få kose seg med fabrikert og/eller usunt mat.  Med denne oppskriften har vi ungdommer som spiser alt og velge mat som smaker godt og er mer næringsrik enn usunt fabrikk mat.  (men grandis fortsetter å gå ned som en favoritt..må være i norske blod dette haha :) ).   Når jeg den dagen blir en bestemor, regner jeg med jeg fortsetter med mat fra bunn av, men igjen skal ikke være hysterisk mot fabrikert mat heller.   

Hva slags mat serverer dere ts?  Er dine barn glad i mat og spiser alt? Eller er de vanskelig?  Jeg er venner til flere som har vanskelig barn som nekter å spise på grunn av "den er grønn"..."den har biter i " "nei æsj - på ting de spiste i går" - besteforeldrene til disse pleier også å servere enkelt mat de vet barn vil spise, som ofte er sann type mat du kritisere- fordi de ORKER ikke kranglingen.  

Da burde man ikke passe barn i det hele tatt. 

Anonymkode: ad477...842

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.3.2023 den 18.05):

Ja, det er mine foreldre. Jeg slet mye med overvekt og måtte lære meg selv ordentlig kosthold i begynnelsen av 20 årene. Pappa har hatt tarmkreft i en alder av 50 år, han har også en annen form for kreft. Mamma er meget overvektig og har også hatt kreft i 50 årene. Selv har jeg autoimmune sykdommer.

Alt kan nok ikke skyldes på kosthold, men man kan jo begynne å lure. Tror heller ikke at døtrene mine tar skade av litt usunn mat, selvfølgelig ikke. Det er vel bare det at jeg synes det er veldig trist.

Anonymkode: dffd0...eee

Dette skjønner jeg er veldig trist for deg. 

Jeg ser også som voksen hvor ulykkelig foreldrene mine er på en rekke punkter. Det river i hjerterota. Måten jeg velger å møte det på er å være ekstra raus og varm med dem, prøve å gi dem alt det gode jeg har å gi. I noen år forsøkte jeg å snakke med dem, få dem til å ta tak, det skapte mer sorg og smerte for alle. Så jeg innså at jeg kan ikke redde den, og det beste jeg gjør er å være snill og ha det hyggelig sammen. Og så bærer jeg min egen sorg sammen med mannen eller en psykolog. 

Sender deg varme tanker ❤️

Anonymkode: 5b845...6f5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...