AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #1 Skrevet 2. mars 2023 De er så lat når det kommer til mat. Nå er ungene på vinterferie og så langt er det servert Grandiosa, hot dog, spagetti med ketchup og first Price fiskegrateng 🙈 Vet ungene koser seg på tur, så må bare bite det i meg. Vi besøker de vanligvis en dag i uken, men kommer alltid etter middag. Av den enkle grunn at vi orker ikke bli serverte frossen pizza eller annen søppelmat. Andre i samme situasjon? Er det i det hele tatt innafor å si noe eller må de bare få kjøre sitt eget løp? Er litt trist å se at de ødelegger seg selv med slik ultraprosessert mat. Anonymkode: dffd0...eee
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #2 Skrevet 2. mars 2023 De fleste besteforeldre er usunne på en eller annen måte tenker jeg, og så lenge kostholdet til barna er sunt og variert hjemme mener jeg det er ganske irrelevant om de blir servert halv/heltfabrikata hos besteforeldre i ferier. Anonymkode: 92397...adb 17 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #3 Skrevet 2. mars 2023 Samme er det her, og de bruker store mengder smør i alt. Og kake bakes nesten daglig. Men siden barna ikke er med de for mye, så sier jeg ikke noe. Da får de dra til besteforeldrene, og kose seg. Anonymkode: 95a00...341 5 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #4 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Samme er det her, og de bruker store mengder smør i alt. Og kake bakes nesten daglig. Men siden barna ikke er med de for mye, så sier jeg ikke noe. Da får de dra til besteforeldrene, og kose seg. Anonymkode: 95a00...341 Ja, ikke minst den bakingen 🙈 Alltid en Toropose men vaffelmix, kakemix eller bollemus. Anonymkode: dffd0...eee 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #5 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, ikke minst den bakingen 🙈 Alltid en Toropose men vaffelmix, kakemix eller bollemus. Anonymkode: dffd0...eee Omg, det skulle selvfølgelig stå bollemix. Fantastisk autocorrect 😅 Anonymkode: dffd0...eee 21
uglejenta Skrevet 2. mars 2023 #6 Skrevet 2. mars 2023 Spiser de slik mat til vanlig eller er det når barna er på besøk? Tror mange kan ha en tanke om at det er slik mat barna liker best, og for å unngå dårlig stemning/barn som ikke spiser så serverer de dette 5 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #7 Skrevet 2. mars 2023 uglejenta skrev (1 minutt siden): Spiser de slik mat til vanlig eller er det når barna er på besøk? Tror mange kan ha en tanke om at det er slik mat barna liker best, og for å unngå dårlig stemning/barn som ikke spiser så serverer de dette De spiser alltid slik. Sosekjøtt for dem er noe kjipt kjøtt oppi Toro brun saus. Aldri noe laget fra bunnen og minimalt med grønnsaker. Anonymkode: dffd0...eee
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #8 Skrevet 2. mars 2023 Dette er dine foreldre...? Du lever jo fortsatt, selvom du vokste opp på denne maten. Tror ikke dine unger dør av tarmkreft om de får litt sånn mat av og til av dem. Anonymkode: 30907...4c2 16 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #9 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ja, ikke minst den bakingen 🙈 Alltid en Toropose men vaffelmix, kakemix eller bollemus. Anonymkode: dffd0...eee 😹🐭 Anonymkode: dab81...a7e
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #10 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Ja, ikke minst den bakingen 🙈 Alltid en Toropose men vaffelmix, kakemix eller bollemus. Anonymkode: dffd0...eee Uff av meg så ille. Man dør ikke av disse tingene, bare så du vet det. Ellers hadde det ikke blitt solgt i alle dagligvarebutikker og vært så populært. Anonymkode: 92397...adb 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #11 Skrevet 2. mars 2023 Du får ha de hjemme hos deg selv hvis du er så utakknemlig og pirkete. De kunne slappet av med barnefri men tar imot neste generasjon og du klager på maten??? Skam deg. Tenk på alle de som ikke har besteforeldre. Anonymkode: 9e3e1...b43 11 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #12 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Dette er dine foreldre...? Du lever jo fortsatt, selvom du vokste opp på denne maten. Tror ikke dine unger dør av tarmkreft om de får litt sånn mat av og til av dem. Anonymkode: 30907...4c2 Ja, det er mine foreldre. Jeg slet mye med overvekt og måtte lære meg selv ordentlig kosthold i begynnelsen av 20 årene. Pappa har hatt tarmkreft i en alder av 50 år, han har også en annen form for kreft. Mamma er meget overvektig og har også hatt kreft i 50 årene. Selv har jeg autoimmune sykdommer. Alt kan nok ikke skyldes på kosthold, men man kan jo begynne å lure. Tror heller ikke at døtrene mine tar skade av litt usunn mat, selvfølgelig ikke. Det er vel bare det at jeg synes det er veldig trist. Anonymkode: dffd0...eee 2 7
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #13 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): De er så lat når det kommer til mat. Nå er ungene på vinterferie og så langt er det servert Grandiosa, hot dog, spagetti med ketchup og first Price fiskegrateng 🙈 Vet ungene koser seg på tur, så må bare bite det i meg. Vi besøker de vanligvis en dag i uken, men kommer alltid etter middag. Av den enkle grunn at vi orker ikke bli serverte frossen pizza eller annen søppelmat. Andre i samme situasjon? Er det i det hele tatt innafor å si noe eller må de bare få kjøre sitt eget løp? Er litt trist å se at de ødelegger seg selv med slik ultraprosessert mat. Anonymkode: dffd0...eee Snakk om noen dager i ferien? Det går sikkert fint. Bedre å få gode minner med besteforeldre og mat barna sikkert liker? Tenk å få merkelig mat med bønner og ekle ting barn ikke liker og sulte? Eller ikke noen besteforeldre ognkose seg hos? Barna har ingen besteforeldre, dvs de har ett sett de ser 1 gang i 5min hvert år. De bor 2min unna men barn er slitsomt og seg selv er viktigst! Skulle heller ønske de ga de denne maten og ville være med de! Resten av året hjemme spiser de vel sunt og greit for det meste? Anonymkode: 8c537...b7e
Gjest PingPongRosadamm Skrevet 2. mars 2023 #14 Skrevet 2. mars 2023 Er det en ting som er sikkert, er det at man ikke spør KG om kostholdsråd. Grøss.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #15 Skrevet 2. mars 2023 Er du sammen med de i vinterferien kan du selv tilby å lage mat da. Om du ikke er med, så har du en uke barnefri, så slutt å klage. Anonymkode: 5bfa2...bc4 3
Nowayback Skrevet 2. mars 2023 #16 Skrevet 2. mars 2023 Besteforeldre skal skjemme bort, slik er det bare. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #18 Skrevet 3. mars 2023 Klart kosthold har noe å si. Alle vet jo at ultraprossesert mat er usunt og kan legge grunnlaget for en rekke sykdommer. Kan du ikke snakke med dem? Forklare at du ønsker et sunnere kosthold for barna dine? Foreldrene dine må opplyses. Anonymkode: 10860...ca8 1 1
Snok1 Skrevet 3. mars 2023 #19 Skrevet 3. mars 2023 (endret) Siden begge besteforeldrene er syke synes jeg du skal fokusere på at barna får tilbrakt tid med dem. Jeg er enig med deg i at det er sunnere med gode råvarer tilberedt fra grunnen. Dette klarer du å lære barna dine, og de vil ikke dø av en uke på feriekoloni. Endret 3. mars 2023 av Snok1 4
tøydokka Skrevet 3. mars 2023 #20 Skrevet 3. mars 2023 Nei, ikke si noe. La besteforeldre og ungene kose seg på ferie. Og vær takknemlig for at de gidder å passe barnebarna i ferien. Matvaner lærer de hjemme, ikke på ferie. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå