AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #1 Del Skrevet 2. mars 2023 Dere som trener styrke på senter, hvor mange øvelser/maskiner tar dere hver gang? Og er det vansligvis 10*3 sett? Hvor mange ganger i uka trener dere sånn? Anonymkode: b088f...df7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blingblingtahei Skrevet 2. mars 2023 #2 Del Skrevet 2. mars 2023 Det kommer helt an på egentlig.. har som regel 3-4 forskjellige øvelser per muskelgruppe, men har også dager hvor jeg kun kjører 2 øvelser per muskelgruppe men flere sett, da kjører jeg meg ut på de 2 øvelsene. Ligger ofte på 8x4 Per øvelse, når jeg har flere øvelser. Trener i snitt 4 ganger i uka, men kan være uker jeg trener mer, og uker jeg trener mindre, det kommer litt an på form, jobb og familielivet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blingblingtahei Skrevet 2. mars 2023 #3 Del Skrevet 2. mars 2023 Hvis jeg klarer å ta 10 reps av en øvelse så øker jeg forresten heller i vekter, og da går jeg ned til seks reps. Ligger der til jeg fint tar ti og øker igjen når det begynner å bli "lett". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåbærpai Skrevet 2. mars 2023 #4 Del Skrevet 2. mars 2023 I dag ble det 10 øvelser, med variasjon på repxset på alt fra 3x12 til 4x6. Så det varierer veldig. Men prøver å bikke totalt 40 sett hver økt. Trener superset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifr Skrevet 2. mars 2023 #5 Del Skrevet 2. mars 2023 Personlig legger jeg opp øktene omtrent sånn: 1. En tung hovedøvelse (akkurat hvor mange sett og reps varierer basert på uke, men jobber opp mot 10-20 totale reps på tung arbeidsvekt -- fordelt på sett på maks fem reps, bruker mye treere, toere og til og med enere). 2. En lettere hovedøvelse (3-5 sett med 5-8 reps) 3. Diverse støtteøvelser (kommer veldig an på dagsform, hvor mye tid jeg har, osv.) Hovedøvelser er markløft, knebøy, benkpress, skulderpress. Legger opp til fire økter i uka, annenvher gang overkropp og underkropp, hver hovedøvelse altså to ganger i uka, en gang tungt og en gang lett. Tung markløft med lett knebøy; tung benkpress med lett skulderpress; tung knebøy med lett markløft; tung skulderpress med lett benkpress. Relevante støtteøvelser er mye trekk (horisontalt og vertikalt), skuldergreier (nok til å ikke få senebetennelse men ikke så mye at jeg får senebetennelse) [1], litt kjerne/mage, osv. [1] Det menneskelige skulderleddet er et anatomisk makkverk. Trener man for lite går det dårlig, trener man for lite går det dårlig, trener man på feil måte går det dårlig... 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #6 Del Skrevet 2. mars 2023 Omtrent som personen over, Leifr, skriver i pkt. 1-3. Til vanlig kjører jeg en tung og en lettere hovedøvelse, f.eks. knebøy og benk, benk og mark, mark og press, press og bøy har vært mitt ca. oppsett. Støtteøvelser ut fra tid og dagsform, noen dager blir det ingen. Akkurat nå har jeg senebetennelse i en arm og kjører da bare tungt i knebøy, lett i press og ingen benk eller mark. Støtteøvelser på bein og kjerne i tillegg. Antall reps og sett varierer veldig ut fra dagsform og tid. For en som skal trene mer med apparater eller flere repetisjoner så er 8-12 repetisjoner og 3-5 sett vanlig. Jo færre reps, jo flere sett er ganske vanlig. F.eks. 8 reps × 5 sett i beinpress og 12 reps × 3 sett i sittende roing. Antall øvelser kan også variere fra 2 til alt for mange. Fokus på kvalitet og teknikk vil nok gi færre øvelser, men bedre utbytte i det lange løp. Anonymkode: 8e356...3a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #7 Del Skrevet 2. mars 2023 Jeg kjører et fullkroppsprogram (mer eller mindre) som består av 9 øvelser. Tar ca. en time. Gjør dette 2-3 ganger i uka, i tillegg til annen trening. Gjør en oppvarmingsrunde, og deretter 12x3. Anonymkode: 1ef3b...bbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #8 Del Skrevet 2. mars 2023 Kjører 2-3 øvelser per gang Anonymkode: 1d167...6c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #9 Del Skrevet 2. mars 2023 5 hovedøvelser, 6 reps og 3-5 sett. Noen mindre øvelser på ca 8 reps 2-3 sett. Anonymkode: e5569...e04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #10 Del Skrevet 3. mars 2023 Jeg vil anbefale deg å se på programmer. Det høres ut som du ikke er så veldig erfaren? Da er det veldig greit å følge et program, og lese litt om prinsippene bak programmer før du prøver å lage ditt eget. Hvor mange sett og repetisjoner du tar, avhenger av målene dine. Skal du bygge maks styrke, har man gjerne 1-5 repetisjoner, skal man ha maks muskelmasse ligger man gjerne på 10-12 repetisjoner, og om man vil ha litt av begge deler, 5-8 repetisjoner. Hvor mange sett du trenger, vil også avhenge av treningsgrunnlag. Anonymkode: 5b05d...1e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #11 Del Skrevet 3. mars 2023 Har ett treningsprogram jeg kjører fast, fordelt på 7-10 øvelser per dag. Kjører ofte 15 reps x 3 sett. Enkelte 100 reps totalt, fordelt på 3 sett. Anonymkode: 55035...a2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 3. mars 2023 #12 Del Skrevet 3. mars 2023 4-5 øvelser per gang, helkropp 2-3 ganger i uka. Jeg gjør 3 sett, 5-8 repetisjoner (opp til 10 på øvelser som ikke er baseøvelser). Noen ganger bare 3 øvelser. Lever i tidsklemma om dagen, og øver på å se verdien av korte økter. 🙃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 6. mars 2023 #13 Del Skrevet 6. mars 2023 Det varierer veldig. På sittende roing, kabel, så tar jeg 2*10 rep på en vekt, og øker og tar 2*10 igjen. På beinpress tar jeg enten 3*10 begge ben, og 3*10 på hvert av bena, eller så tar jeg 4*12 eller 5*10 på begge. Nedtrekk tar jeg 3*10 Men jeg varierer etter dagsform, så er ikke noe fastsatt. De overnevnte er også eneste øvelsene jeg tar hver gang, ellers bytter jeg litt på ulike øvelser. Alltid 15 min ellipse som oppvarming da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elysian Skrevet 19. mars 2023 #14 Del Skrevet 19. mars 2023 Varierer veldig. Akkurat nå jobber jeg mye med 5x5 og høyere vekt enn forrige periode der jeg trente færre sett, flere reps. Trives bedre med få reps og flere sett. Blir ofte veldig uggen når jeg har mange reps. Bruker himla lang tid på baseøvelsene jeg gjør, så har ikke tid til en haug med øvelser. Kanskje 5-7 øvelser sånn i snitt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #15 Del Skrevet 19. mars 2023 On 3/2/2023 at 10:08 AM, AnonymBruker said: Dere som trener styrke på senter, hvor mange øvelser/maskiner tar dere hver gang? Og er det vansligvis 10*3 sett? Hvor mange ganger i uka trener dere sånn? Anonymkode: b088f...df7 Jeg trener styrke 3-5 dager i uken, litt avhengig av om jeg skal reise bort i helgene eller ikke. Men deler som regel splitten i overkropp og underkropp. Overkropp så trener jeg typisk 4-5 øvelser: - pull ups i maskin, eller nedtrekk. 4 sett. 4 reps hvis pull ups, opp til 10 reps hvis nedtrekk. - sittende roing: 4x10 - benkpress eller push ups: 4x10 - overhead press / militærpress3 4x10 Underkropp ser ca sånn ut: - hip thrusts 6 sett, pyramide. Fra 10 - 15 reps. - reverse lunges: 3x10 per fot - rdl: 4x10 - leg extensions eller leg curl (det som er ledig): 3x10 Anonymkode: 0982a...e00 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Endorfin Skrevet 19. mars 2023 #16 Del Skrevet 19. mars 2023 Ca 5 øvelser 8-12 reps Bytter program hver 3-6mnd ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå