AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #21 Del Skrevet 3. mars 2023 For meg var det endometriose. Jeg visste ikke at jeg hadde det, og ingen mistenkte noe. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg ble gravid med nr en etter 6 mnd prøving. Da vi tre år senere prøvde på nummer to, skjedde det aldri noe. Og da jeg ble 38, så sa jeg stopp, jeg ville ikke prøve mer pga alder og alt det der. Det viste seg i ettertid at jeg var steril allerede pga man blir steril omtrent ti år før overgangsalderen setter inn. Og min startet da jeg var 47. Anonymkode: f9126...fac Dette stemmer ikke. Man blir ikke steril. Anonymkode: 87b3d...72e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #22 Del Skrevet 3. mars 2023 CatMom82 skrev (6 timer siden): Hvor i utlandet ble du sjekket og hva ble du sjekket for? Vurderer selv å dra til utlandet da jeg vet at det er variasjoner fra land til land om hvordan gjentatte spontanaborter utredes. For eksempel myo-inositol er veldig vanlig i noen land og anbefales særlig til kvinner med PCOS. Agnus castus er også veldig vanlig, for eksempel i Tyskland. IVF Serum klinikk i Hellas, man kunne sende en prøve mensblod dit for analyse. Men nå i senere tid har det blitt vanskeligere, prøvene stoppes i tollen og man må betale ekstra for å få dem videresendt. Utredning for spontanabortene ellers ble gjort i Norge, da tok de blodprøver. Jeg prøvde hardt å få til hysteroskopi da vi hadde hatt den 3. ektopiske graviditeten og hadde étt fryseegg igjen, men det var så vanskelig å få til at det skjedde ikke. Bare flaks at det egget festet seg rett.. Anonymkode: 2c986...979 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 3. mars 2023 #23 Del Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Passer godt inn i dette underforumet, du Anonymkode: 156a7...e52 Takk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #24 Del Skrevet 5. mars 2023 Mannen har få svømmere, noen tips for å øke disse? Anonymkode: e9088...66e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #25 Del Skrevet 5. mars 2023 On 3/3/2023 at 8:42 AM, AnonymBruker said: Jeg er snart 42, så er nok derfor. Anonymkode: 06312...795 Snart 41 her, så tror også mest det er derfor. Har to barn fra før da som jeg fikk lett, så det er ikke synd på meg. Anonymkode: 48944...a6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #26 Del Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Mannen har få svømmere, noen tips for å øke disse? Anonymkode: e9088...66e Sunt kosthold, unngå overvekt, ikke tobakk, begrens alkohol og ha lavt stressnivå. Dette er alle faktorer som kan vidra til få svømmere. Anonymkode: b69ae...0cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #27 Del Skrevet 5. mars 2023 On 3/3/2023 at 8:42 AM, AnonymBruker said: Jeg er snart 42, så er nok derfor. Anonymkode: 06312...795 «Nok derfor?» Om folk før i tiden fikk unger langt oppi alder, så er det rart man ikke får i dag. Kan være tidlig overgangsalder, stress etc. For min del er det null sex så da skjer det jo ingenting. Anonymkode: c818a...f50 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #28 Del Skrevet 6. mars 2023 14 hours ago, AnonymBruker said: «Nok derfor?» Om folk før i tiden fikk unger langt oppi alder, så er det rart man ikke får i dag. Kan være tidlig overgangsalder, stress etc. For min del er det null sex så da skjer det jo ingenting. Anonymkode: c818a...f50 Det er jo ikke umulig å bli gravid i 40-årene, men det er godt dokumentert at fruktbarheten er mye lavere enn i 30-årene. Er lov å være realistisk. Jeg er langt ifra i tidlig overgangsalder men regner med jeg må prøve mye lenger enn da jeg var sent i 20-årene og tidlig i 30-årene (da prøvde jeg egentlig ikke engang, og visste knapt når jeg var fruktbar). Og kanskje får jeg det aldri til naturlig (for meg er det ikke aktuelt med «hjelp» da jeg har to barn allerede). Har sexlyst så det holder, spesielt før EL, så det er ikke det heller. Har syklus på 28-29 dager, rikelig EL-slim osv osv. Så regner med det er alder og eggkvalitet som er problemet. Anonymkode: 48944...a6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #29 Del Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 5.3.2023 den 18.35): «Nok derfor?» Om folk før i tiden fikk unger langt oppi alder, så er det rart man ikke får i dag. Kan være tidlig overgangsalder, stress etc. For min del er det null sex så da skjer det jo ingenting. Anonymkode: c818a...f50 Ja, dessverre. Ble lett gravid da jeg var i slutten av 20-årene. Nå, som 41-åring, har jeg prøvd i over et halvt år uten å bli gravid enda..... Eggkvaliteten er nok betraktelig dårligere nå, og det er grunnen til at jeg ikke har blitt gravid. Anonymkode: 06312...795 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå