Gå til innhold

Prostitusjon = voldtekt?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Begrepet voldtekt innebærer vel kanskje at det skal være vold involvert. Sex uten samtykke er voldtekt også. Hva da med å kjøpe sex av prostituert? Det innebærer ikke nødvendigvis vold og "samtykke" har vel på sett og vis skjedd, men man har jo med høy sannsynlighet sex med noen som ikke ønsker å ha sex med deg. Er det da en form for voldtekt?

Anonymkode: bcd63...bcd

Det er i gråsonen

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg følger mange prostituerte både på tiktok og andre platformer. Jeg har også sett dokumentarer om prostitusjon. Mange kvinner kunne fint ha jobbet som noe annet, men de har valgt dette yrket fordi de tjener godt og derfor slipper å jobbe så lenge/mye. Andre liker rett og slett yrket sitt. Det er kvinner med bein i nesa som fortjener vår respekt.

At det da sitter kvinner og stakkarsliggjør disse kvinnene og fremstiller de som offer bare fordi de er redd deres egen mann skal kjøpe, er respektløst. De har jeg hørt flere prostituerte si. Ja selvsagt finnes de som er tvunget, men det gjelder mange yrker i utsatte land. Her på KG fremstiller man det som om det utelukkende offer som er prostituerte. Det er ikke tilfellet, det er bare resultatet av at kvinner her inne er usikre på seg og forholdet sitt.

Så NEI ts, prostitusjon er ikke voldtekt. Voldtenkt er voldtekt, menneskehandel er menneskehandel og jobb er jobb. Skal du ha bastante meninger så bør du skaffe et videre blikk på hvem som faktisk selger sex. Det er mange ulike grupper kvinner. De som blir tvunget er ikke prostituerte, de er under menneskehandel.

Anonymkode: f2211...eb4

Nettopp derfor jeg skriver gråsone. Kjenner damer som har valgt det som jobb i kortere eller lengre perioder av egen fri vilje.

Tror at om vi fikk offentlige bordeller ville damene fått en tryggere hverdag og det ville være lettere å slå ned på menneskehandel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...