Gå til innhold

Prostitusjon = voldtekt?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hvordan skal den som kjøper avgjøre om det er frivillig eller frivillig tvang som ligger bak? Vel, det er vel kanskje derfor det er ulovlig å kjøpe, men ikke å selge. De som kjøper, burde alltid ha i bakhodet at veldig mange er ikke der frivillig...

Anonymkode: 96770...57e

Akkurat, umulig å si egentlig. En del av jobben som prostituert er vel å late som at de vil dette også.
De som kjøper burde tenke på hvor utrolig ekle, empatiløse og håpløse de er som kjøper en annens menneskets kropp. Fy faen

Anonymkode: 135f6...e07

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Med tanke på at det er mange som selger sex er en del av menneskehandel satt i system, så er en andel av handler å anse som voldtekt ja.

Men hvordan skal den som kjøper avgjøre om det er frivillig eller frivillig tvang som ligger bak? Vel, det er vel kanskje derfor det er ulovlig å kjøpe, men ikke å selge. De som kjøper, burde alltid ha i bakhodet at veldig mange er ikke der frivillig...

Ja, det er litt sånn jeg har begynt å tenke. Bakmenn har lagt til rette for at jeg kunne betale for sex som ikke har vært frivillig. Om tvangen ligger fra meg som kunde eller bakmennene så er det jo like fult en voldtekt. 

Anonymkode: bcd63...bcd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Sex med en prostituert er ikke nødvendigvis voldtekt, men det kan være det. En prostituert har som regel regler om hvilke tjenester hen utfører, om prevensjon osv., og hvis en person ikke følger disse reglene,  vil jeg si det er voldtekt. Hvis reglene blir fulgt, er det ikke voldtekt. Hvis den prostituerte er offer for menneskehandel og tvunget og truet til prostitusjon, blir jo alt på en måte ufrivillig sex og voldtekt. 

Endret av Grüner
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, det er litt sånn jeg har begynt å tenke. Bakmenn har lagt til rette for at jeg kunne betale for sex som ikke har vært frivillig. Om tvangen ligger fra meg som kunde eller bakmennene så er det jo like fult en voldtekt. 

Bakmennene hadde ikke eksistert om det ikke var et marked. Hvem skaper markedet? Jo, det er kjøperne.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå skal jeg kaste ut en skikkelig brannfakkel: 

Det finnes "vanlige" arbeidere som har det langt tyngre enn prostituert i Norge (gitt at du som prostituert gjør det av egen fri vilje, og ikke har organisert kriminalitet som holder deg med jernhånd).

Anonymkode: 0f13c...e6b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bakmennene hadde ikke eksistert om det ikke var et marked. Hvem skaper markedet? Jo, det er kjøperne.

Ja, det ligger jo i det åpenbare, ingen forespørsel ingen tilbud. Det er klart at det er meg som kunde som skaper markedet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Sex med prostituerte er IKKE voldtekt. Nå må dere SLUTTE å utvanne hva en voldtekt virkelig er!! 

Anonymkode: 9ee51...264

Tja, det er kanskje ikke juridisk voldtekt (med mindre det er vold, tvang, trusler eller bevisstløshet tilstede, evt menneskehandel eller den prostituerte er under 14 år), men det er et seksuallovbrudd og dermed å anse som et seksuelt overgrep.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Å jeg skal vel ærlig innrømme at jeg ikke har sjekket bakgrunnen til de jeg har kjøpt sex av, så med 100%sannsynlighet har jeg kjøpt sex av kvinner som ikke har kommet inn i prostitusjon frivillig. 

AnonymBruker
Skrevet
Tvillingsjel skrev (1 minutt siden):

Tja, det er kanskje ikke juridisk voldtekt (med mindre det er vold, tvang, trusler eller bevisstløshet tilstede, evt menneskehandel eller den prostituerte er under 14 år), men det er et seksuallovbrudd og dermed å anse som et seksuelt overgrep.

Så juridisk sett så er det voldtekt dersom du kjøper sex av en som er utsatt for menneskehandel? Må man som kunde være klar over dette? Nå spør jeg om jussen, ikke det etiske.

AnonymBruker
Skrevet

Og hva med sugar babes?

Anonymkode: 0f13c...e6b

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så juridisk sett så er det voldtekt dersom du kjøper sex av en som er utsatt for menneskehandel? Må man som kunde være klar over dette? Nå spør jeg om jussen, ikke det etiske.

Jeg skal ikke svare deg 100 % sikkert, da jeg ikke er jurist, men jeg tror det. Sex med bruk av tvang (som menneskehandel er) er definert som voldtekt. Jeg vil også anta at det ikke er formildende hvis kjøper ikke er klar over det, når jussen er opptatt av at det ikke fører til straffefrihet å ta feil om barnets egentlige alder. Hvis vedkommende burde ha gjort seg kjent med at den prostituerte var et traficikingoffer, så tror jeg ikke kjøper ville sluppet ustraffet fra det. Men jeg vet ikke.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Begrepet voldtekt innebærer vel kanskje at det skal være vold involvert. Sex uten samtykke er voldtekt også. Hva da med å kjøpe sex av prostituert? Det innebærer ikke nødvendigvis vold og "samtykke" har vel på sett og vis skjedd, men man har jo med høy sannsynlighet sex med noen som ikke ønsker å ha sex med deg. Er det da en form for voldtekt?

Det er en bullshit narrativ som tvangsfores samfunnet, av giftigfeministene. Målet er å kontrollere seksualiteten til den norske mannen (som for lengst har mistet ballene sine, og dessverre gitt opp kampen). Resultatet er at flere av disse giftigfeministene ender opp med å ri kukkkarusellen, da manfolka må lyve om intensjonene sine. Å si de at ønsker et seriøstforhold, når de egentlig kun trenger å få dekket et behov. Noe å tenke på, neste gang dere blir ghostet etter et ligg.

Andre uheldige konsekvenser er at det er med på utvanne begrepet "voldtekt", rett og slett et hån mot de som har faktisk opplevd vokdtekt. Sist men ikke minst, tar disse giftigfeministene og påberoper seg som talsperson for andre intetanende voksne mennesker.

Anonymkode: 9541c...5a7

AnonymBruker
Skrevet

Samtykke har ikke skjedd frivillig men av bestikkelse med penger så ja å kjøpe sex er betalt overgrep 

Anonymkode: ad503...370

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Samtykke har ikke skjedd frivillig men av bestikkelse med penger så ja å kjøpe sex er betalt overgrep 

Anonymkode: ad503...370

Det stemmer jo ikke helt for vi som ikke er prostituerte sier jo ikke ja til sex selv om de vifter med noen tusenlapper...De frivillig prostituerte velger jo kundene sine selv. De kan fint si nei om de ikke ønsker en kunde.

Anonymkode: f2211...eb4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil si at det avhenger av om personen selv har valgt å være prostituert, versus er tvunget til det av økonomiske eller andre årsaker. 

Jeg er tvunget til å jobbe som ingeniør av økonomiske årsaker. Altså er jeg en slave...

Anonymkode: 3e2b1...ff6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prostitusjon er ille nok. Men det betyr ikke at det må kalles voldtekt bare for å bli tatt alvorlig. Man hjelper ikke de virkelige voldtekstofrene ved å vanne ut begrepet og definere masse andre ting opp i en sekkebetegnelse. Loven har også vidt forskjellige straffenivåer på de to handligene.

Anonymkode: af5cc...2ba

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja, jeg mener også det og at det kan likestilles med voldtekt. 

Ts.

Å likestille frivillig sex mot betaling med voldtekt fremstår som en forferdelig bagatelisering av voldtekt. Noe å tenke litt på kanskje. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde samleiet skjedd uten betalingen? I såfall er det ikke frivillig uansett hvordan man vrir og vender på det. Det er tvilsomt at Anne 32 vil ha Olav på 67 inni seg sånn ellers.

Sex er ikke som å kjøre en karusell på tusenfryd (som gjør det samme om og om igjen uavhengig av hvem som er der) det er intimt, man er sårbar. Noen prostituerte kan like hva de gjør, men det er så mange som gjør det ufrivillig at jeg egentlig ikke tenker det er behov for å skulle ta særlig hensyn til dem.

Penger kan aldri erstatte at to personer (eller flere, la oss være inkluderende) vil ligge sammen. 

Anonymkode: 25402...2bc

• Nyttig 1
Skrevet

Nå må du slutte......er krenkekoret igang igjen med hypotetiske spørsmål en kan bli krenket av?

Anonymkode: 5c507...978

Hæ, hvordan leser du at ts er krenket? Du kan ikke bare rope krenket hver gang du ikke ønsker å forholde deg til noe. Spesielt ikke når TS ikke har nevnt noe om krenkelse en gang. Beskylde folk for å være «krenket» er den mest nymotens stråmann virker det som…

AnonymBruker
Skrevet

Da satt jeg å svarte.

Mitt inntrykk er at prostituerte har tydelige grenser og regler for hva som gjelder. Ikke minst har nok disse kvinnene ekstremt gode evner til å spotte menn man bør unngå.

Anonymkode: f2211...eb4

Føles shoppingvanene dine bedre når du synser bort de etiske problemene? 

Anonymkode: 1fe2e...235

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...