AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #1 Skrevet 1. mars 2023 Begrepet voldtekt innebærer vel kanskje at det skal være vold involvert. Sex uten samtykke er voldtekt også. Hva da med å kjøpe sex av prostituert? Det innebærer ikke nødvendigvis vold og "samtykke" har vel på sett og vis skjedd, men man har jo med høy sannsynlighet sex med noen som ikke ønsker å ha sex med deg. Er det da en form for voldtekt? Anonymkode: bcd63...bcd 1
ostekaker Skrevet 1. mars 2023 #2 Skrevet 1. mars 2023 Ja.. Du utnytter en sårbar menneske. Alså et meneske, ikke en vare! 5
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #3 Skrevet 1. mars 2023 ostekaker skrev (4 minutter siden): Ja.. Du utnytter en sårbar menneske. Alså et meneske, ikke en vare! Ja, jeg mener også det og at det kan likestilles med voldtekt. Ts. Anonymkode: bcd63...bcd 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #4 Skrevet 1. mars 2023 Jeg vil si at det avhenger av om personen selv har valgt å være prostituert, versus er tvunget til det av økonomiske eller andre årsaker. Ellers er nok alle prostituerte lettere utsatt for å havne i grenseoverskridende og negative seksuelle situasjoner, uavhengig av om de har valgt å prostituere seg eller ei. Anonymkode: 867f8...f6b 4 1
Andro Skrevet 1. mars 2023 #5 Skrevet 1. mars 2023 Hadde personen ønsket å ha sex med deg så hadde de sjekka deg opp. Når du må betale så er det fordi personen gjør noe h*n ellers ikke ville blitt med på. Ikke av fri vilje, men av mangel på penger og muligheter. Den prostituerte går på akkord med sine egne lyster og preferanser, og trør over egne grenser for å få de kronene. De færreste beholder noe av betalingen selv. Å gå på akkord med seg selv på den måten er skadelig, og de som skal skifte beite trenger behandling for PTSD, og kan ofte ikke greie en vanlig yrkeshverdag i en jobb etterpå. Dette gjelder også de som opererer i det øvre sjiktet. Den som betaler for prostituertes tjenester begår overgrep, og kompenserer med penger for å - døyve samvittigheten - sørge for å ikke bli anmeldt Majoriteten av prostituerte i Norge er ofre for menneskehandel, og lever i slavelignende situasjoner med mye vold og trusler om vold, for at bakmenn skal tjene penger. De er ikke i Norge fordi de ønsker å selge slike tjenester, men fordi de har blitt lovet jobb eller lever med trusler mot familien sin. Historiene de serverer kundene om at de tar et friår for å tjene penger til utdanning eller sende penger til bestemors kreftoperasjon er standard bullshit som halliker lærer dem å skuespille. En stor overvekt har rusproblemer og en deprimerende høy andel har blitt misbrukt seksuelt som barn. 2 4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #6 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vil si at det avhenger av om personen selv har valgt å være prostituert, versus er tvunget til det av økonomiske eller andre årsaker. Ellers er nok alle prostituerte lettere utsatt for å havne i grenseoverskridende og negative seksuelle situasjoner, uavhengig av om de har valgt å prostituere seg eller ei. Anonymkode: 867f8...f6b Ja, der er jeg enig. Man skal ikke dra alle under en kam, det er klart at det finnes prostituerte som gjør det av egen fri vilje. Men om man ikke kjenner den prostituerte så kan man som kunde ikke vite det. Da tenker jeg at sexen er en potensiell voldtekt. Anonymkode: bcd63...bcd 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #7 Skrevet 1. mars 2023 Jeg følger mange prostituerte både på tiktok og andre platformer. Jeg har også sett dokumentarer om prostitusjon. Mange kvinner kunne fint ha jobbet som noe annet, men de har valgt dette yrket fordi de tjener godt og derfor slipper å jobbe så lenge/mye. Andre liker rett og slett yrket sitt. Det er kvinner med bein i nesa som fortjener vår respekt. At det da sitter kvinner og stakkarsliggjør disse kvinnene og fremstiller de som offer bare fordi de er redd deres egen mann skal kjøpe, er respektløst. De har jeg hørt flere prostituerte si. Ja selvsagt finnes de som er tvunget, men det gjelder mange yrker i utsatte land. Her på KG fremstiller man det som om det utelukkende offer som er prostituerte. Det er ikke tilfellet, det er bare resultatet av at kvinner her inne er usikre på seg og forholdet sitt. Så NEI ts, prostitusjon er ikke voldtekt. Voldtenkt er voldtekt, menneskehandel er menneskehandel og jobb er jobb. Skal du ha bastante meninger så bør du skaffe et videre blikk på hvem som faktisk selger sex. Det er mange ulike grupper kvinner. De som blir tvunget er ikke prostituerte, de er under menneskehandel. Anonymkode: f2211...eb4 3 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #8 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Begrepet voldtekt innebærer vel kanskje at det skal være vold involvert. Sex uten samtykke er voldtekt også. Hva da med å kjøpe sex av prostituert? Det innebærer ikke nødvendigvis vold og "samtykke" har vel på sett og vis skjedd, men man har jo med høy sannsynlighet sex med noen som ikke ønsker å ha sex med deg. Er det da en form for voldtekt? Anonymkode: bcd63...bcd Nå må du slutte......er krenkekoret igang igjen med hypotetiske spørsmål en kan bli krenket av? Anonymkode: 5c507...978 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #9 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg følger mange prostituerte både på tiktok og andre platformer. Jeg har også sett dokumentarer om prostitusjon. Mange kvinner kunne fint ha jobbet som noe annet, men de har valgt dette yrket fordi de tjener godt og derfor slipper å jobbe så lenge/mye. Andre liker rett og slett yrket sitt. Det er kvinner med bein i nesa som fortjener vår respekt. At det da sitter kvinner og stakkarsliggjør disse kvinnene og fremstiller de som offer bare fordi de er redd deres egen mann skal kjøpe, er respektløst. De har jeg hørt flere prostituerte si. Ja selvsagt finnes de som er tvunget, men det gjelder mange yrker i utsatte land. Her på KG fremstiller man det som om det utelukkende offer som er prostituerte. Det er ikke tilfellet, det er bare resultatet av at kvinner her inne er usikre på seg og forholdet sitt. Så NEI ts, prostitusjon er ikke voldtekt. Voldtenkt er voldtekt, menneskehandel er menneskehandel og jobb er jobb. Skal du ha bastante meninger så bør du skaffe et videre blikk på hvem som faktisk selger sex. Det er mange ulike grupper kvinner. De som blir tvunget er ikke prostituerte, de er under menneskehandel. Anonymkode: f2211...eb4 Vet ikke om du fikk med deg dette svaret: "Ja, der er jeg enig. Man skal ikke dra alle under en kam, det er klart at det finnes prostituerte som gjør det av egen fri vilje. Men om man ikke kjenner den prostituerte så kan man som kunde ikke vite det. Da tenker jeg at sexen er en potensiell voldtekt. " Anonymkode: bcd63...bcd 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #10 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vet ikke om du fikk med deg dette svaret: "Ja, der er jeg enig. Man skal ikke dra alle under en kam, det er klart at det finnes prostituerte som gjør det av egen fri vilje. Men om man ikke kjenner den prostituerte så kan man som kunde ikke vite det. Da tenker jeg at sexen er en potensiell voldtekt. " Anonymkode: bcd63...bcd Da satt jeg å svarte. Mitt inntrykk er at prostituerte har tydelige grenser og regler for hva som gjelder. Ikke minst har nok disse kvinnene ekstremt gode evner til å spotte menn man bør unngå. Anonymkode: f2211...eb4 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #11 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nå må du slutte......er krenkekoret igang igjen med hypotetiske spørsmål en kan bli krenket av? Anonymkode: 5c507...978 Nei, egentlig ikke. Men på mine eldre dager lurer jeg på om jeg ved gjentatte anledninger i min ungdom var en potensiell voldtektsmann. Om jeg kunne gjort om på mine valg ville jeg det.. Anonymkode: bcd63...bcd 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #12 Skrevet 1. mars 2023 ostekaker skrev (1 time siden): Ja.. Du utnytter en sårbar menneske. Alså et meneske, ikke en vare! Kommer an på hvilken type prostituert man snakker om. Anonymkode: f2211...eb4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #13 Skrevet 1. mars 2023 Sex med prostituerte er IKKE voldtekt. Nå må dere SLUTTE å utvanne hva en voldtekt virkelig er!! Anonymkode: 9ee51...264 4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #14 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, egentlig ikke. Men på mine eldre dager lurer jeg på om jeg ved gjentatte anledninger i min ungdom var en potensiell voldtektsmann. Om jeg kunne gjort om på mine valg ville jeg det.. Anonymkode: bcd63...bcd Bruker du like mye tid på å tenke på hvor mange barn som har laget klær og sko til deg så og si gratis igjennom livet? Om du ikke har tenkt på slikt før er det for sent nå. Du får gjøre andre valg i fremtiden. Anonymkode: f2211...eb4
Isambard Skrevet 1. mars 2023 #15 Skrevet 1. mars 2023 Jeg synes det er greit å ha ulike ord for ulike ting. Alle forbrytelser blir delt opp i kategorier: Tyveri, ran, underslag, skatteunndragelse. Ting som ligner litt,men ikke er det samme. Et rikt og presist språk. Man kan samtykke i å gjøre noe man ikke har lyst til. For eksempel en kjip jobb mot betaling. Det er ikke tvangsarbeid. Det kan gjerne være straffbart å kjøpe sex. Man utnytter ofte sårbare folk. Man må ikke på død og liv kalle det voldtekt. Hvis noen tvinges til å prostituere seg er det kanskje voldtekt. 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #16 Skrevet 1. mars 2023 Isambard skrev (1 minutt siden): Jeg synes det er greit å ha ulike ord for ulike ting. Alle forbrytelser blir delt opp i kategorier: Tyveri, ran, underslag, skatteunndragelse. Ting som ligner litt,men ikke er det samme. Et rikt og presist språk. Man kan samtykke i å gjøre noe man ikke har lyst til. For eksempel en kjip jobb mot betaling. Det er ikke tvangsarbeid. Det kan gjerne være straffbart å kjøpe sex. Man utnytter ofte sårbare folk. Man må ikke på død og liv kalle det voldtekt. Hvis noen tvinges til å prostituere seg er det kanskje voldtekt. Ja, her er jeg enig med deg. Voldtekt er nok kanskje feil begrep, men et potensielt overgrep er det jo. Og at man er svært delaktig i en "bransje " som ikke er grei. Og svar til om jeg tenker like mye på hvor klærne mine kommer fra, nei, jeg gjør ikke det. Å jeg tar andre valg nå, men å tenke på det jeg har gjort gjør jo ikke godt. Nå høres det ut som om jeg søker sympati, vil bare understreke at det gjør jeg ikke. Anonymkode: bcd63...bcd 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #17 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, her er jeg enig med deg. Voldtekt er nok kanskje feil begrep, men et potensielt overgrep er det jo. Og at man er svært delaktig i en "bransje " som ikke er grei. Og svar til om jeg tenker like mye på hvor klærne mine kommer fra, nei, jeg gjør ikke det. Å jeg tar andre valg nå, men å tenke på det jeg har gjort gjør jo ikke godt. Nå høres det ut som om jeg søker sympati, vil bare understreke at det gjør jeg ikke. Anonymkode: bcd63...bcd Igjen, det kommer jo an på hvem du har kjøpt av? Ei som har solgt frivillig? Eller ei importert ei, i halvrus og som åpenbart jobber 20 timer i døgnet.. Har du kjøpt av er som er frivillig selger sex(altså prostituert) eller ei som er offer for menneskehandel. Ved førstnevne har du brutt Sexkjøpsloven, men du har ikke voldtatt den prostituerte. Anonymkode: f2211...eb4 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #18 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Begrepet voldtekt innebærer vel kanskje at det skal være vold involvert. Sex uten samtykke er voldtekt også. Hva da med å kjøpe sex av prostituert? Det innebærer ikke nødvendigvis vold og "samtykke" har vel på sett og vis skjedd, men man har jo med høy sannsynlighet sex med noen som ikke ønsker å ha sex med deg. Er det da en form for voldtekt? Anonymkode: bcd63...bcd Prostitusjon = betalt voldtekt mener nå jeg. Jeg tror egentlig ikke det finnes noen som VIL være prostituerte, det er en nødløsning eller noe man er tvunget inn i, eller en type selvskading (ja les deg opp på å bruke sex som selvskading om du lurer). Har sett mange dokumentarer om slikt, de få som sier at de "vil jobbe som prostituerte", viser seg å ha vokst opp med mishandel, omsorgssvikt, voldlig partner osv osv og er åpenbart skadet og tar destruktive valg. Hvis personen hadde lyst til å ha sex med deg så hadde den personen ikke villet ta betalt. Du har sex med en person som ikke egentlig har lyst til å ha sex med deg = voldtekt. AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Begrepet voldtekt innebærer vel kanskje at det skal være vold involvert. Og angående dette så er jo dette en tolkning fra 1800-tallet. Det må absolutt ikke være vold inn i bildet for at det skal defineres som voldtekt. Det kan være at en person føler seg tvunget eller truet på en eller annen måte. Mange ofre reagerer med å fryse i panikk også, så da trengs det ikke noe vold til for å gjennomføre voldtekten. Anonymkode: 135f6...e07 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #19 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Prostitusjon = betalt voldtekt mener nå jeg. Jeg tror egentlig ikke det finnes noen som VIL være prostituerte, det er en nødløsning eller noe man er tvunget inn i, eller en type selvskading (ja les deg opp på å bruke sex som selvskading om du lurer). Har sett mange dokumentarer om slikt, de få som sier at de "vil jobbe som prostituerte", viser seg å ha vokst opp med mishandel, omsorgssvikt, voldlig partner osv osv og er åpenbart skadet og tar destruktive valg. Hvis personen hadde lyst til å ha sex med deg så hadde den personen ikke villet ta betalt. Du har sex med en person som ikke egentlig har lyst til å ha sex med deg = voldtekt. Og angående dette så er jo dette en tolkning fra 1800-tallet. Det må absolutt ikke være vold inn i bildet for at det skal defineres som voldtekt. Det kan være at en person føler seg tvunget eller truet på en eller annen måte. Mange ofre reagerer med å fryse i panikk også, så da trengs det ikke noe vold til for å gjennomføre voldtekten. Anonymkode: 135f6...e07 Ja, ikke sant, det er nettopp det. Bare for at selve ordet inneholder "vold" så har du jo sove-voldtekt f.eks. Synes det eksempler med tekoppen som gikk for noen år siden var veldig godt forklart. Anonymkode: bcd63...bcd 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #20 Skrevet 1. mars 2023 Med tanke på at det er mange som selger sex er en del av menneskehandel satt i system, så er en andel av handler å anse som voldtekt ja. Men hvordan skal den som kjøper avgjøre om det er frivillig eller frivillig tvang som ligger bak? Vel, det er vel kanskje derfor det er ulovlig å kjøpe, men ikke å selge. De som kjøper, burde alltid ha i bakhodet at veldig mange er ikke der frivillig... Anonymkode: 96770...57e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå