Gå til innhold

Skifte batteri på en Leaf?

Anbefalte innlegg

Gjest Automagisk
Skrevet
Merlin skrev (1 time siden):

EL bilen til trådstarter er 11 år og snart moden for opphugging.  Svogeren min gjorde nylig det samme med sin relativt nye elektriske bil.  Min bruksbil ( Bensin ) som jeg har hatt i 10 år er en 1992 modell.  Riktignok var det en gang en premium modell og den blir innenfor rimelighetens grenser tatt vare på og pent behandlet. Faktisk er den så bra at jeg gjerne har den til bruk rundt dørene i 10 år til.  Hvordan vil da mitt økonomi og miljø regnskap se ut i 2033 ? 

Det vil se helt jævlig ut..Heldigvis vil du ikke ha eksosbilen så lenge fordi elbiler nå er billigere å produsere enn bensin/ diesel og i år kommer salt/ karbonbatterier ( BYD og Catl) som ila. av noen år igjen vil halvere prisen på elbiler..

Å fylle giftig drivstoff på den eksosbilen din vil derimot bli dyrere og dyrere og i 2033 må du trolig kjøpe gørra på halvlitersflasker på apoteket!..For ikke å snakke om alle steder eksosbiler får kjøreforbud...😂..god tur!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Automagisk skrev (39 minutter siden):

Det vil se helt jævlig ut..Heldigvis vil du ikke ha eksosbilen så lenge fordi elbiler nå er billigere å produsere enn bensin/ diesel og i år kommer salt/ karbonbatterier ( BYD og Catl) som ila. av noen år igjen vil halvere prisen på elbiler..

Å fylle giftig drivstoff på den eksosbilen din vil derimot bli dyrere og dyrere og i 2033 må du trolig kjøpe gørra på halvlitersflasker på apoteket!..For ikke å snakke om alle steder eksosbiler får kjøreforbud...😂..god tur!

Jeg tror du lever litt i en drømmeverden og er rimelig hjernevasket av den ensidige propagandaen TV og aviser har foret oss med de senere år.  Om min bil har en levetid på nesten 4 EL biler går ikke regnskapet ditt opp med tanke på ressursene som kreves til å produsere batteriene.  Ny Dieselbiler i dag har nesten 0 utslipp og med tanke på framtiden er svaret Hydrogen. https://www.nettavisen.no/okonomi/stor-test-ga-sjokkresultat-nye-dieselbiler-kan-rengjore-luften/s/12-95-3423839527

• Liker 1
Gjest Automagisk
Skrevet
Merlin skrev (1 minutt siden):

Jeg tror du lever litt i en drømmeverden og er rimelig hjernevasket av den ensidige propagandaen TV og aviser har foret oss med de senere år.  Om min bil har en levetid på nesten 4 EL biler går ikke regnskapet ditt opp med tanke på ressursene som kreves til å produsere batteriene.  Ny Dieselbiler i dag har nesten 0 utslipp og med tanke på framtiden er svaret Hydrogen. https://www.nettavisen.no/okonomi/stor-test-ga-sjokkresultat-nye-dieselbiler-kan-rengjore-luften/s/12-95-3423839527

Hydrogen..?..😂😂😂🙈..Hvem har vaska hjernen sa du?.. 😂🙈...Og hvis den fossilbilen din ikke slipper ut CO2 bør du snarest nominere produsenten til Nobelprisen i fysikk....🙈

AnonymBruker
Skrevet
Automagisk skrev (2 timer siden):

Link til dine påstander? Klarer du ikke det, er du en bløffmaker!

Anonymkode: 4dabf...656

AnonymBruker
Skrevet

Seriøst, etter at jeg ber om å ikke mat fossiltrollene så er det nettopp det dere gjør? Det diskusjonen er ført her inne hundrede ganger før.

Anonymkode: 524ba...6f3

• Hjerte 2
Gjest Automagisk
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Seriøst, etter at jeg ber om å ikke mat fossiltrollene så er det nettopp det dere gjør? Det diskusjonen er ført her inne hundrede ganger før.

Hææ?...Og du er hvem som legger premisser for hva trådene skal inneholde?...Du kan jo starte med å roe deg et par hakk ned og deretter poste med nicket ditt!...

AnonymBruker
Skrevet
Automagisk skrev (4 timer siden):

Hææ?...Og du er hvem som legger premisser for hva trådene skal inneholde?...Du kan jo starte med å roe deg et par hakk ned og deretter poste med nicket ditt!...

Jeg stiller et spørsmål her og da er jeg selvsagt ikke interessert i enda en gubbesamtale om hvor vanskelig elbil er; 12-13 år etter at elbil ble hverdagsbil. Åpne din egen tråd da vel, om du har glede av å si de samme tingene om og om igjen.

• Liker 1
Gjest Automagisk
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg stiller et spørsmål her og da er jeg selvsagt ikke interessert i enda en gubbesamtale om hvor vanskelig elbil er; 12-13 år etter at elbil ble hverdagsbil. Åpne din egen tråd da vel, om du har glede av å si de samme tingene om og om igjen.

Du skyter feil person. Har kjørt elbil siden 2012 jeg.

Og jeg har svart deg ordentlig og da synes jeg du kan tåle at jeg svarer et av dielseltrollene selv om det er din tråd.

Det finnes faktisk en og annen som fortsatt kjøper fossilbil selv om det er økonomisk harakiri i dag...er en del eldre dessverre som ikke forstår at fossilbilen selgeren lurer på de blir verdiløs før 2025..

Så jeg mener det er viktig å svare dieseltrollene også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...