Gå til innhold

Jeg betaler hele bryllupet, kan jeg ikke invitere noen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 1.3.2023 den 20.59):

Åj, jeg får helt sjokk av å lese nesten alle kommentarene her.

Sånn som du legget det fram, så er brudeparet fullstendig urimelige! Jeg reagerer ikke engang på at du ikke avklarte dette på forhånd, da et hvert oppegående menneske ville akseptert den forespørselen på stedet! 

Pluss at de setter deg i en urimelig kjip situasjon med at du skal måtte forholde deg til, og forklare dette for dine venninner.

Hadde noen av våre foreldre tilbudt seg å betale for et så stort bryllup for OSS, så hadde jeg ikke visst hva godt jeg kunne gjøre for dem. Hadde overrasket meg om ikke det er gjengs oppfatning.

Anonymkode: 5fbf9...c46

Fullstendig enig. Skulle bare mangle

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 1.3.2023 den 22.41):

Dette også! Jeg har vært invitert til deres barns bryllup. 

ts

Anonymkode: c5bdc...aac

Så du syns det er flaut å ikke invitere dem. Ikke god nok grunn til å presse dem på datteren din. 

Også ekstra stygg å ta med i diskusjonen at du betaler for bryllupet. Skal du hele livet minne datteren din at du har betalt for bryllupet? Skal venninnene bli med på dåp og konfirmasjon av barna hennes også? "Men jeg har betalt for bryllupet/dåp/konfirmasjon/whatever". Så utrolig stygt av deg. 

La være å betale hvis du ikke vil betale, men ikke bruke det for å manipulere datteren din. 

Anonymkode: 4fc4b...a58

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg ville ikke hatt min mors venninner der selv om jeg ikke har noe i mot dem, men par av dem tar mye plass sosialt. 

Ikke ville jeg hatt to hundre gjester heller, men det er en annen sak. Ha respekt for din datter ts.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cezanne skrev (På 1.3.2023 den 20.27):

utrolig spesielt og utakknemlig av datteren din. Det gjør jo ikke om det er en gjest eller to ekstra? Brudefolk i Norge er så ekstremt selvsentrerte. 

Nå er ikke dette mors venninnefest. Det er et bryllup og da er det brudeparet som bestemmer.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.3.2023 den 22.41):

Dette også! Jeg har vært invitert til deres barns bryllup. 

ts

DU ble invitert i bryllup til dine venninners barn. Dine barn var ikke i dette bryllupet og har sådann helt rett i å nekte DINE gjester.

Det er ikke din dag og jeg synes du manipulerer ganske kraftig nå. Det handler hverken om deg eller venninnene dine.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.3.2023 den 22.34):

Fordi det betyr mye for de. De har sett min datter vokse opp, vært der ved hver milepel. Det er jo bare naturlig at de er her nå. Hadde de måtte betale for det selv hadde jeg skjønt det, men her føler jeg de gjør seg vanskelige. 

ts

Det er ikke dine og dine venninners følelser det skal tas hensyn til her. Det er brudeparets dag, ikke din dag. Du kan ha en middag eller kaffeslaberas sammen med venninnene dine en annen gang.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foreldrene mine har noen venner der jeg syns det skinner igjennom at de syns jeg er ganske håpløs, men moren min er fullstendig blind for det. Antar at det må være noe annerledes situasjon når de har vært såpass involverte tidligere, men hvis det likner bare litt skjønner jeg veldig godt motvilje mot den gjensidige påprakningen av selskapet. 

Anonymkode: 11630...71a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som du legget det fram, så er brudeparet fullstendig urimelige! Jeg reagerer ikke engang på at du ikke avklarte dette på forhånd, da et hvert oppegående menneske ville akseptert den forespørselen på stedet! 

Pluss at de setter deg i en urimelig kjip situasjon med at du skal måtte forholde deg til, og forklare dette for dine venninner.

Hadde noen av våre foreldre tilbudt seg å betale for et så stort bryllup for OSS, så hadde jeg ikke visst hva godt jeg kunne gjøre for dem. Hadde overrasket meg om ikke det er gjengs oppfatning.

Jeg regner med ts ikke inviterte venninnene før hun snakket med brudeparet? I så fall har hun jo ikke noe forklaringsproblem.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette er merkelig. Liker ikke datteren din disse venninnene dine?

Da jeg giftet meg betalte mine foreldre, svigerforeldre og vi 1/3 hver. Mine foreldre og svoger foreldre ba vennepar som hadde kjent meg og brudgommen fra vi var små. Vi vanket ikke med disse venneparene, men vi kjente de veldig godt. Kunne aldri nektet mine foreldre og svigerforeldre dette. For oss som giftet oss var det bare koselig at de ville komme.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Ett par veninner… hva innebærer det egentlig? 2-3-4 veninner og mennene deres? Hva med svigerfamilien.. kan de kjøpe seg gjester også? 
Eller skal de ikke kunne påvirke gjestelisten fordi de ikke betaler like mye?

Anonymkode: a4ee1...89b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/1/2023 at 8:24 PM, AnonymBruker said:

Da hadde jeg sagt at jeg ombestemte meg mht betaling.

Anonymkode: 18a14...51f

Glad jeg ikke har ei sånn mor. ❤️ 

Anonymkode: 7326a...833

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sært at mor til bruden absolutt skal invitere sine egen venninner i bryllupet. Samme om hun betaler eller ikke, men at hun bruker det at hun betaler som et pressmiddel er spesielt sært. 

Anonymkode: 23a94...6e9

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (På 5.3.2023 den 13.52):

DU ble invitert i bryllup til dine venninners barn. Dine barn var ikke i dette bryllupet og har sådann helt rett i å nekte DINE gjester.

Det er ikke din dag og jeg synes du manipulerer ganske kraftig nå. Det handler hverken om deg eller venninnene dine.

SÅ enig!! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymus Notarius

Enig i dette. Synes datteren til TS virker selvsentrert og utakknemlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje datteren din skjemmes over venninnene dine uten å gi uttrykk for det. Er venninnene dine f.eks. vulgære, brautete, ustilige, storrøykere? 

Anonymkode: f3c5e...2e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være mange grunner til at TS sin datter ikke ønsker disse to i bryllupet sitt, vi får jo bare høre TS sin side og det er ufint av TS å framstille det som at datteren er utakknemlig. Jeg synes TS oppfører seg forkastelig. Du sier du føler deg som en pengemaskin, men det var jo du selv som tilbød deg å betale! Det er så usmakelig å bruke betalingen av bryllupet som argument for å få bestemme hvem som skal delta i noen andres bryllup. Når du gifter deg kan du ha akkurat de gjestene du selv vil, men ikke bland deg inn i hvordan din datter vil feire sitt bryllup.

Anonymkode: 31d1f...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ser jo egentlig ikke problemet….. Hadde ikke nektet min mor å invitere noen venninner i dette tilfellet! Hadde vært glad min mor også kunne få litt folk rundt seg som hun følte seg vel med i et så stort selskap! Egoistiske folk er det verdte jeg vet! 

Anonymkode: 14aa3...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det kan være mange grunner til at TS sin datter ikke ønsker disse to i bryllupet sitt, vi får jo bare høre TS sin side og det er ufint av TS å framstille det som at datteren er utakknemlig. Jeg synes TS oppfører seg forkastelig. Du sier du føler deg som en pengemaskin, men det var jo du selv som tilbød deg å betale! Det er så usmakelig å bruke betalingen av bryllupet som argument for å få bestemme hvem som skal delta i noen andres bryllup. Når du gifter deg kan du ha akkurat de gjestene du selv vil, men ikke bland deg inn i hvordan din datter vil feire sitt bryllup.

Du går høre TS sin side, riktig! Hvorfor ikke forholde deg til den siden, så lenge du ikke vet noe om den andre siden?!?! Hvorfor lage en sak du ikke har peiling på, større enn den er? Du har ikke noe som helst grunnlag til å so at datteren har en grunn! Så lenge du svarer på det du VET, kan vel ikke svaret ditt bli feil? ;) Forstår ikke hvorfor folk ikke kan svare ut fra scenarioet de blir fremstilt for her, men MÅ, bare MÅ, tillegge TS som en løgnhals, idiot, egoist osv…. Svar ut fra spørsmålet, ikke lag egne ideer! Hjelpe meg!!! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.3.2023 den 13.29):

Litt sært at mor til bruden absolutt skal invitere sine egen venninner i bryllupet. Samme om hun betaler eller ikke, men at hun bruker det at hun betaler som et pressmiddel er spesielt sært. 

Synes det er rart at en mor ikke kn få ha med seg 2 venninner hvis det gir henne glede og støtte!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du går høre TS sin side, riktig! Hvorfor ikke forholde deg til den siden, så lenge du ikke vet noe om den andre siden?!?! Hvorfor lage en sak du ikke har peiling på, større enn den er? Du har ikke noe som helst grunnlag til å so at datteren har en grunn! Så lenge du svarer på det du VET, kan vel ikke svaret ditt bli feil? ;) Forstår ikke hvorfor folk ikke kan svare ut fra scenarioet de blir fremstilt for her, men MÅ, bare MÅ, tillegge TS som en løgnhals, idiot, egoist osv…. Svar ut fra spørsmålet, ikke lag egne ideer! Hjelpe meg!!! 

Ikke fortell meg hva jeg kan og ikke kan svare. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...