AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #41 Del Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Åj, jeg får helt sjokk av å lese nesten alle kommentarene her. Sånn som du legget det fram, så er brudeparet fullstendig urimelige! Jeg reagerer ikke engang på at du ikke avklarte dette på forhånd, da et hvert oppegående menneske ville akseptert den forespørselen på stedet! Pluss at de setter deg i en urimelig kjip situasjon med at du skal måtte forholde deg til, og forklare dette for dine venninner. Hadde noen av våre foreldre tilbudt seg å betale for et så stort bryllup for OSS, så hadde jeg ikke visst hva godt jeg kunne gjøre for dem. Hadde overrasket meg om ikke det er gjengs oppfatning. Anonymkode: 5fbf9...c46 Dette også! Jeg har vært invitert til deres barns bryllup. ts Anonymkode: c5bdc...aac 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #42 Del Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fikk ingen begrunnelse. Jeg mistenker at det er folk de «måtte» kutte fra listen (fordi det ble for stort) og så er det surt at mine venninner får komme. Altså jeg sa jeg betaler for så så mange kuvert, og så ble disse lagt på fordi jeg ønsker å betale for de ekstra. De trenger ikke å snakke med de nei, men dette er venninner av meg som var snille nok til å stille opp som servitører både i dåpen og konfirmasjonen hennes. ts Anonymkode: c5bdc...aac Men tydeligvis sitter jo ikke datteren din igjen med en følelse at dette er reservetantene hennes. Det er nok mer din opplevelse; ikke datteren din sin. Veldig snilt av deg å betale, men jeg ville latt de styre hvem de skal be helt selv. Anonymkode: 73a92...330 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 1. mars 2023 #43 Del Skrevet 1. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er mor til bruden og jeg tilbød meg å betale for hele bryllupet. De takket ja og alt var fint. Jeg har et par venninner som har vært som tanter for bruden da de har vært der hele livet hennes. Jeg sa at jeg ønsket at de også ble invitert, men da ble det dårlig stemning. Dette er et stort bryllup på ca. 200 gjester, skjønner ikke hva et par til eller fra skal gjøre. Det er uansett jeg som betaler. er jeg urimelig her? Nå føler jeg meg bare som en pengemaskin… Anonymkode: c5bdc...aac Venninnene dine har jo vært som tanter for bruden. Så jeg forstår ikke hvorfor det var viktig for datteren din at de IKKE kommer. Særlig siden gjestelisten er langt som et hav fra før av. Datteren din virker urimelig. Men har venninnene dine røket uklar med datteren din eller at de på andre måter er en belastning, så skjønner jeg godt at hun ikke ønsker dem der. Hvis du da forlanger at de kommer på tross av dette, så er du urimelig. Så jeg kommer med to svar, alt etter forholdet mellom datteren din og venninnene dine, og hvordan venninnene dine er. Endret 1. mars 2023 av Bombasi 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #44 Del Skrevet 1. mars 2023 Blåttvann skrev (7 minutter siden): Hadde jeg latt noen betale et bryllup for meg så hadde de fått ønsket sitt oppfylt (spesielt i dette tilfellet). Hadde det vært dårlig stemning mellom barnet ditt og disse venninnene dine så hadde jeg skjønt bruden, men det er det jo absolutt ikke. Slik jeg forstår det er bruden og dine venninner på veldig god fot. Skjønner godt at du føler deg som pengemaskin. Nei, det er ikke dårlig stemning. Litt lite kontakt de siste årene når min datter har blitt voksen, men hun har aldri uttrykt noen motvilje mot de. ts Anonymkode: c5bdc...aac 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #45 Del Skrevet 1. mars 2023 Jeg tenker det kommet litt an på hvem resten av gjestene er. Dersom alle andre er venner av brudeparet og familie, og disse to "tantene" kun er dine venner, og kanskje ikke noen som datteren din har noe spesielt forhold til, så tenker jeg det er unaturlig at de kommer i bryllupet. Jeg tenker også at hun kanskje synes det er litt flaut ovenfor sin kommende mann at hennes mor skal bestemme hvem de skal be. Jeg skjønner ikke helt hvorfor dine venninner skal i hennes bryllup. Anonymkode: f4cb4...7f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 1. mars 2023 #46 Del Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, det er ikke dårlig stemning. Litt lite kontakt de siste årene når min datter har blitt voksen, men hun har aldri uttrykt noen motvilje mot de. ts Anonymkode: c5bdc...aac Foreldrene mine har venner som jeg har kjent hele livet, som jeg i og for seg har et godt forhold til og fortsatt synes det er hyggelig å treffe når det faller seg sånn - men det ville føles veldig rart å ha dem i bryllupet mitt likevel. De er ikke mine venner og min omgangskrets og hører ikke naturlig hjemme i mine feiringer. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 1. mars 2023 #47 Del Skrevet 1. mars 2023 Slik du beskriver situasjonen syntes jeg brudeparet er urimelig. Du betaler alt, de skal uansett ha 200 (!) gjester så det er ikke slik at dine to venninner "ødelegger" et lite intimt familebryllup. Dine venninner har også fulgt bruden i både dåp og konfirmasjon. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okidokisjokioki Skrevet 1. mars 2023 #48 Del Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men da bør de bekoste sin store dag selv, og ikke få hele gildet betalt av mamma, som noen småunger. Er man voksen nok til å gifte seg og ha stor fest, så bør man også være voksen nok til å betale for det. Anonymkode: 18a14...51f Det er ingen som har sagt at de ikke KAN betale for det, men moren som har tilbudt seg å ta regningen, den gang uten noe opplyst forbehold. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #49 Del Skrevet 1. mars 2023 Jeg ser i utgangspunktet begge sider her, for jeg giftet meg nylig selv, og det var med svigers i bakgrunnen som hadde litt for mange meninger etter min smak. Men stemmer det virkelig at du betaler for hele greia og de skal be 200 stykker?? Ber de så mange fordi de vet at de slipper å betale? Hvem er det de ikke ber, når så mange er invitert? Jeg kom inn hit for å ta brudeparets side basert på egne erfaringer, men dette høres helt sykt ut. Som i ekstremt urimelig, utakknemlig og egoistisk av dem. Jeg hadde skjønt dem hvis de hadde under 100 gjester eller betalte mesteparten selv, men det er jo åpenbart langt fra tilfellet. Anonymkode: 3f9e5...9f3 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #50 Del Skrevet 2. mars 2023 Kvalitet skrev (4 timer siden): Hvis det var viktig for moren din med disse gjestene er du litt uspiselig om du satte deg mot det. Spesielt om dine foreldre betalte. Hvor brizilla kan man bli liksom? Vel, om jeg skulle ha giftet meg hadde det vært min og min eventuelle partners store dag, ikke mammas! Og selv om mamma hadde betalt hadde jeg ikke nødvendigvis sagt ja til hennes venninner, det er ikke alle man vil tilbringe slike dager med selv om man har hatt mye med dem å gjøre gjennom oppveksten! AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette også! Jeg har vært invitert til deres barns bryllup. ts Anonymkode: c5bdc...aac Har ingenting å si om du har vært invitert i venninners døtres bryllup! Det er ikke ensbetydende med at de må få komme i bryllupet til din datter! Det er brudeparet som bestemmer gjestelisten uansett hvem som betaler! Du burde ha lagt inn eventuelle ønsker om gjester før du tilbød deg å betale. Anonymkode: 8ce06...fce 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #51 Del Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg er mor til bruden og jeg tilbød meg å betale for hele bryllupet. De takket ja og alt var fint. Jeg har et par venninner som har vært som tanter for bruden da de har vært der hele livet hennes. Jeg sa at jeg ønsket at de også ble invitert, men da ble det dårlig stemning. Dette er et stort bryllup på ca. 200 gjester, skjønner ikke hva et par til eller fra skal gjøre. Det er uansett jeg som betaler. er jeg urimelig her? Nå føler jeg meg bare som en pengemaskin… Anonymkode: c5bdc...aac Deres bryllup, ikke ditt Brudeparet bestemmer Anonymkode: d437f...900 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #52 Del Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Nei, men de var glad for tilbudet, og det er som sagt et stort bryllup, så det er ikke som om brudeparet hadde blitt plaget av et par ekstra. Lokalet er også dimensjonert for det, så det er jo egentlig ett fett for de. ts Anonymkode: c5bdc...aac AnonymBruker skrev (13 timer siden): Fordi det betyr mye for de. De har sett min datter vokse opp, vært der ved hver milepel. Det er jo bare naturlig at de er her nå. Hadde de måtte betale for det selv hadde jeg skjønt det, men her føler jeg de gjør seg vanskelige. ts Anonymkode: c5bdc...aac AnonymBruker skrev (13 timer siden): Fikk ingen begrunnelse. Jeg mistenker at det er folk de «måtte» kutte fra listen (fordi det ble for stort) og så er det surt at mine venninner får komme. Altså jeg sa jeg betaler for så så mange kuvert, og så ble disse lagt på fordi jeg ønsker å betale for de ekstra. De trenger ikke å snakke med de nei, men dette er venninner av meg som var snille nok til å stille opp som servitører både i dåpen og konfirmasjonen hennes. ts Anonymkode: c5bdc...aac AnonymBruker skrev (13 timer siden): Dette også! Jeg har vært invitert til deres barns bryllup. ts Anonymkode: c5bdc...aac Alt dette handler jo om deg og dine følelser knyttet til dine venner, og overhode ikke noe om hvordan bruden og brudgommen vil ha sin store dag? Du har gitt dem 200kuverter og det forholder de seg til - dine venner er da ikke med i beregningen, så du sier "mend a vil jeg betale for 204" - altså legger du et press på brudeparet for å få viljen din fordi det er viktigere for deg enn hva de ønsker på sin dag? Anonymkode: c96c9...d27 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #53 Del Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Fikk ingen begrunnelse. Jeg mistenker at det er folk de «måtte» kutte fra listen (fordi det ble for stort) og så er det surt at mine venninner får komme. Altså jeg sa jeg betaler for så så mange kuvert, og så ble disse lagt på fordi jeg ønsker å betale for de ekstra. De trenger ikke å snakke med de nei, men dette er venninner av meg som var snille nok til å stille opp som servitører både i dåpen og konfirmasjonen hennes. ts Anonymkode: c5bdc...aac Da synes jeg din datter her fremstår som ganske utakknemmelig. Jeg hadde revurdert å betale for dette gildet om jeg var deg. Anonymkode: ec29d...0e0 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #54 Del Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Alt dette handler jo om deg og dine følelser knyttet til dine venner, og overhode ikke noe om hvordan bruden og brudgommen vil ha sin store dag? Du har gitt dem 200kuverter og det forholder de seg til - dine venner er da ikke med i beregningen, så du sier "mend a vil jeg betale for 204" - altså legger du et press på brudeparet for å få viljen din fordi det er viktigere for deg enn hva de ønsker på sin dag? Anonymkode: c96c9...d27 Dette er ikke et lite intimt bryllup med kun de 20 nærmeste. Det er 200 ++ gjester her så da er det ikke noe big deal. Det burde bruden forstå. Da jeg giftet meg var det gjester der fra min mann sin side som jeg ikke kan fordra. Men jeg ga blaffen i å snakke med dem og hadde en super bryllupsfest. Anonymkode: ec29d...0e0 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hundejente Skrevet 2. mars 2023 #55 Del Skrevet 2. mars 2023 altså, hadde det vært meg og min mor hadde det ikke vært et spørsmål engang, det hadde vært en selvfølge at hun kunne invitere noen av venninnene sine, samme om hun betalte for bryllupet eller ikke. hun er jo moren min. synes det er utrolig urimelig og ikke minst utakknemlig å nekte deg det. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #56 Del Skrevet 4. mars 2023 Jeg er litt bridezilla selv og har hatt vanskelige runder med gjestelisten og prioriteringer, og ikke tatt hensyn til hvem andre mener vi bør be. Vi har er DYRT bryllup, men vi betaler selv. Hadde min mor betalt hele bryllupet så synes jeg absolutt det hadde vært fint å invitere mammas venninner om jeg hadde et godt forhold til de. Spesielt om det var et så stort bryllup. Hadde vært noe annet om vi ønsket et intimt bryllup med våre 20-30 nærmeste. Så jeg synes det er veldig rart av brudeparet.. Anonymkode: 1a329...328 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #57 Del Skrevet 4. mars 2023 Det er jo du som har tilbudt deg å betale for bryllupet uten å avklart slik på forhånd. Litt rart å føle seg som en pengemaskin da... Velger å ikke si noe om hva jeg tenker om det andre da jeg ikke kjenner situasjonen og hennes side av saken kan være god. Anonymkode: e045b...a8a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #58 Del Skrevet 4. mars 2023 Nei, du har tilbydd deg å betale, ikke å være bryllupsplanlegger. Det er deres dag og ikke din. Ville latt dette ligge Anonymkode: f1158...5b0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten1 Skrevet 4. mars 2023 #59 Del Skrevet 4. mars 2023 Jeg vil si det er feil å komme i ettertid å si at du ønsker andre mennesker tilstede, med mindre du tilbød å betale på mandag og spurte om flere gjester på onsdag. Samtidig er jeg enig at å invitere 2 stk til når man skal ha 200 gjester er så og si ikke ett problem nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #60 Del Skrevet 4. mars 2023 Det er brudeparets dag, ingen andre. Om du er et så rævva menneske og mor, at du prøver å presse igjennom dine ønsker på andre sin dag, så burde du gå til psykolog. DU tilbydde deg å betale. De er ike bortskjemte for at de takket ja. Du kan ikke i etterkant komme med betingelser for gaven din, du skjønner hvor manipulerende og psycko det er eller? Og om du nå trekker gaven/betalingen på trass, så håper jeg du er forberedt på å ikke komme eller ha kontakt med de og barnebarn. Handler ikke om pengene, men oppførselen din, brudd på avtaler, kontrollbehov og narsissisme. Anonymkode: 5c195...bdb 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå