AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #1 Del Skrevet 1. mars 2023 Jeg er mor til bruden og jeg tilbød meg å betale for hele bryllupet. De takket ja og alt var fint. Jeg har et par venninner som har vært som tanter for bruden da de har vært der hele livet hennes. Jeg sa at jeg ønsket at de også ble invitert, men da ble det dårlig stemning. Dette er et stort bryllup på ca. 200 gjester, skjønner ikke hva et par til eller fra skal gjøre. Det er uansett jeg som betaler. er jeg urimelig her? Nå føler jeg meg bare som en pengemaskin… Anonymkode: c5bdc...aac 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #2 Del Skrevet 1. mars 2023 La du det som et premiss at du bestemte gjestelista da du tilbød deg å betale? Anonymkode: 1b9bd...65f 23 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #3 Del Skrevet 1. mars 2023 Nei, du kan ikke invitere noen selv om du har betalt. Det er noe du tilbød deg og ikke noe de ba om. Det er jo deres dag og ikke din. Anonymkode: e13c0...bf9 25 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #4 Del Skrevet 1. mars 2023 Hvis pengene kom med betingelser, hadde det nok vært klokt å avklare dette på forhånd. Ikke først gi en gave, også etterpå forvente å få bestemme. Sånn i utgangspunktet synes jeg ikke det er et veldig urimelig ønske fra din side, men det er jo normalt brudeparet som bestemmer hvordan dagen skal være og hvem de vil dele den med. De kan jo ha sine grunner. Anonymkode: 4f5c8...c53 27 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #5 Del Skrevet 1. mars 2023 Hvorfor er det så viktig for deg at disse venninnene dine er der? 🤷♀️ Det er jo bruden og brudgommen sin dag, og du kan jo vise venninnene dine bilder fra dagen dersom det er så viktig å vise de fram. Datteren din har nok sine grunner til å ikke ønske de der. De er dine venninner, ikke hennes, og det er tross alt ikke din dag. Anonymkode: dec99...61e 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #6 Del Skrevet 1. mars 2023 Det er brudeparet sin fest du må holde deg i skinnet. Anonymkode: 4d43b...91a 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #7 Del Skrevet 1. mars 2023 Om man har ønsker så må det komme før man avtaler betaling. Dette er jo dine venninner, de er ikke tanter. Anonymkode: 56e6b...ff5 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #8 Del Skrevet 1. mars 2023 Jeg var nylig i et bryllup i USA der brudens foreldre betalte hele gildet. Ca.200 gjester og deriblant var flere av foreldrenes vennepar tilstede. Ett av disse venneparene holdt også et lunsjselskap for brudeparet noen dager før bryllupet. Dersom det ble dårlig stemning ville jeg revurdert hvor viktig disse invitasjonene var. Men fikk du noe begrunnelse på HVORFOR din datter ikke vil ha de der? Er det så mye som 200 gjester trenger jo ikke bruden vite at de er der nesten. Anonymkode: ec29d...0e0 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #9 Del Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg er mor til bruden og jeg tilbød meg å betale for hele bryllupet. De takket ja og alt var fint. Jeg har et par venninner som har vært som tanter for bruden da de har vært der hele livet hennes. Jeg sa at jeg ønsket at de også ble invitert, men da ble det dårlig stemning. Dette er et stort bryllup på ca. 200 gjester, skjønner ikke hva et par til eller fra skal gjøre. Det er uansett jeg som betaler. er jeg urimelig her? Nå føler jeg meg bare som en pengemaskin… Anonymkode: c5bdc...aac Da hadde jeg sagt at jeg ombestemte meg mht betaling. Anonymkode: 18a14...51f 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #10 Del Skrevet 1. mars 2023 Selv om du betaler, er det brudeparet sin dag, du kan derfor ikke invitere dine venner til deres dag, når de ikke ønsker det. Jeg må si jeg sliter litt med min mors "familievenner", jeg har ikke den relasjonen hun mener jeg burde ha med dem, i tillegg kan de bli skjevt i forhold til brudgommens foreldre, mange hensyn å ta. Anonymkode: 79657...123 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #11 Del Skrevet 1. mars 2023 Mine foreldre betalte for deler av bryllupet vårt, og de hadde jo ønsker om tilsvarende inviterte. Såklart det er innafor å be om. Det hadde vært helt uaktuelt å skulle være så egoistisk å nekte de som betaler å invitere noen personer som også har vært del av brudeparets liv. Hadde tilsvarende skjedd med egne barn hadde jeg tatt meg den frihet å trumfe igjennom når jeg betalte gildet. Anonymkode: d26d0...d71 29 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cezanne Skrevet 1. mars 2023 #12 Del Skrevet 1. mars 2023 utrolig spesielt og utakknemlig av datteren din. Det gjør jo ikke om det er en gjest eller to ekstra? Brudefolk i Norge er så ekstremt selvsentrerte. 31 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okidokisjokioki Skrevet 1. mars 2023 #13 Del Skrevet 1. mars 2023 Cezanne skrev (1 minutt siden): utrolig spesielt og utakknemlig av datteren din. Det gjør jo ikke om det er en gjest eller to ekstra? Brudefolk i Norge er så ekstremt selvsentrerte. Skulle nesten tro det var en av de viktigste dagene i livet deres?... 17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 1. mars 2023 #14 Del Skrevet 1. mars 2023 (endret) Hvorfor vil hun ikke at disse skal inviteres? Har hun ikke så nært forhold til dem som du liker å tro, vil de ha et "ungt" bryllup, handler det om noen form for balanse mellom gjester? Det høres jo litt urimelig ut sånn som du framstiller det, men det er også ganske sært at først tilbyr deg å betale bryllupet for datteren din og så snu det til at du føler deg som en pengemaskin i det øyeblikket du ikke får være med på å påvirke gjestelisten. Det var vel ikke primært for å få innflytelse på planleggingen at du ville bidra? Endret 1. mars 2023 av Daria 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #15 Del Skrevet 1. mars 2023 Men er datteren din begeistret for disse venninnene da? Altså, mamma har mange venninner, men det er svært få av dem jeg faktisk ville ha delt mitt eventuelle bryllup med! De kunne gjerne ha fått komme i kirken, men tvilsomt at de hadde fått bli invitert med på festen! Anonymkode: 8ce06...fce 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #16 Del Skrevet 1. mars 2023 Okidokisjokioki skrev (8 minutter siden): Skulle nesten tro det var en av de viktigste dagene i livet deres?... Men da bør de bekoste sin store dag selv, og ikke få hele gildet betalt av mamma, som noen småunger. Er man voksen nok til å gifte seg og ha stor fest, så bør man også være voksen nok til å betale for det. Anonymkode: 18a14...51f 17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #17 Del Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men er datteren din begeistret for disse venninnene da? Altså, mamma har mange venninner, men det er svært få av dem jeg faktisk ville ha delt mitt eventuelle bryllup med! De kunne gjerne ha fått komme i kirken, men tvilsomt at de hadde fått bli invitert med på festen! Anonymkode: 8ce06...fce Hun er i hvert fall begeistret for å slippe å betale... Anonymkode: 18a14...51f 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvalitet Skrevet 1. mars 2023 #18 Del Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men er datteren din begeistret for disse venninnene da? Altså, mamma har mange venninner, men det er svært få av dem jeg faktisk ville ha delt mitt eventuelle bryllup med! De kunne gjerne ha fått komme i kirken, men tvilsomt at de hadde fått bli invitert med på festen! Anonymkode: 8ce06...fce Hvis det var viktig for moren din med disse gjestene er du litt uspiselig om du satte deg mot det. Spesielt om dine foreldre betalte. Hvor brizilla kan man bli liksom? 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 1. mars 2023 #19 Del Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hun er i hvert fall begeistret for å slippe å betale... Anonymkode: 18a14...51f for en ufiks ting å si.. Ikke egentlig greit å tilby seg å betale og så komme med krav i etterkant heller altså, men å attpåtil bli freidig i kommentarene når man møter motstand for tankegangen sin er ikke greit.. 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #20 Del Skrevet 1. mars 2023 Åj, jeg får helt sjokk av å lese nesten alle kommentarene her. Sånn som du legget det fram, så er brudeparet fullstendig urimelige! Jeg reagerer ikke engang på at du ikke avklarte dette på forhånd, da et hvert oppegående menneske ville akseptert den forespørselen på stedet! Pluss at de setter deg i en urimelig kjip situasjon med at du skal måtte forholde deg til, og forklare dette for dine venninner. Hadde noen av våre foreldre tilbudt seg å betale for et så stort bryllup for OSS, så hadde jeg ikke visst hva godt jeg kunne gjøre for dem. Hadde overrasket meg om ikke det er gjengs oppfatning. Anonymkode: 5fbf9...c46 19 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå