Gå til innhold

Blødning 12 dpo

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ny her og er ute etter erfaringer.

Jeg hadde eggløsning 16. Februar. Hadde ubeskyttet samleie de siste 4 dagene før EL-dagen + 2 dager etter.

Jeg har hatt veldig ømme og vonde brystvorter, men det er ikke like ille nå 13 dpo som for 1 uke siden.

7dpo og 11dpo kom det noe rosa på toalettpapiret. Har også hatt gul utflod.

Negative tester 7 dpo og 11 dpo.

12 dpo begynte det å blø nedentil, nok til 1 truseinnlegg og 1 tampong. Har noe mensenlignende smerter nederst i magen.

Idag 13dpo blør det fortsatt men ikke like mye som igår. Idag har det i tillegg kommet ut noe slim sammen med lyserødt blod. 

Venter mensen 3. Mars. Har alltid hatt regelmessig mensen, ingen blødninger utenom, så synes dette er merkelig. 

Hva tenker dere? Høres dette ut som mensen eller noen form for festeblødning?

Sluttet med p-piller i slutten av Januar.

Anonymkode: acf31...8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har sluttet med p piller i januar i år? Da har du ikke regelmessig syklus. Det kan nok være mens 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (2 minutter siden):

Du har sluttet med p piller i januar i år? Da har du ikke regelmessig syklus. Det kan nok være mens 

Takk for svar :) Ja det stemmer. Skrev det kanskje litt rart, men det jeg mente var at jeg aldri har hatt blødninger som ikke er mens.. Men det er ikke like kraftig blødning nå som det pleier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for svar :) Ja det stemmer. Skrev det kanskje litt rart, men det jeg mente var at jeg aldri har hatt blødninger som ikke er mens.. Men det er ikke like kraftig blødning nå som det pleier

Siden du akkurat har sluttet på prevensjon så vil kroppen din være litt rar..det kan ta opp til 1 år før du får eventuelt normalt syklus. Hvordan tester du etter eggløsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (32 minutter siden):

Siden du akkurat har sluttet på prevensjon så vil kroppen din være litt rar..det kan ta opp til 1 år før du får eventuelt normalt syklus. Hvordan tester du etter eggløsning?

Det må sies at dette er absolutt ikke vanlig, og hvis det går mer enn 3 måneder før man får tilbake menstruasjonen bør man gå til legen. Hormonprevensjon går ut av kroppen typ med en gang man stopper på det, så er det mye kluss etter 3 måneder bør man finne ut hva som er den egentlige grunnen til dette.

Anonymkode: f3971...055

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (2 timer siden):

Dette er en myte folk må slutte å spre. Syklusen skal ikke være ute mer enn maksimalt 1-2mnd, pillene fungerer ikke sånn. Hver gang folk skriver dette saboterer de for andre. Hvorfor tror du en ppille må tas hver dag? Fordi den funker i ett år? Stopp.

Anonymkode: dc3de...5eb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Dette er en myte folk må slutte å spre. Syklusen skal ikke være ute mer enn maksimalt 1-2mnd, pillene fungerer ikke sånn. Hver gang folk skriver dette saboterer de for andre. Hvorfor tror du en ppille må tas hver dag? Fordi den funker i ett år? Stopp.

Nei men jeg vet at alle er forskjellige.det er er bare å google så kan du lese at folk får mens eller syklus 1 mnd til 1 år etterpå. Det blir også feil å si at etter 2 mnd vil du få normal syklus..ingen vet hvor lenge hun har gått på prevensjon og hvor lang tid det tar.

Pluss hun sluttet i slutten av januar. .dermed har hun ikke fått normal syklus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du venter mens i morgen kan du trygt ta en graviditetstest nå 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det er 28 dager i januar. Sånn hvis du har regnet feil. Uansett vil prevensjonsslutt kunne klusse til syklus. 

Anonymkode: 63ea9...926

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser nå at det er mulig at EL var 13. istedenfor 16. Februar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg ser nå at det er mulig at EL var 13. istedenfor 16. Februar

Hvordan testet du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (Akkurat nå):

Hvordan testet du?

Tester ikke, har kun en app jeg har brukt i 4 år og lagt inn syklus. Regner med det er sånn ca, men helt nøyaktig kan jeg ikke vite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tester ikke, har kun en app jeg har brukt i 4 år og lagt inn syklus. Regner med det er sånn ca, men helt nøyaktig kan jeg ikke vite

Men brukte du denne app mens du gikk på p piller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sofakona skrev (På 2.3.2023 den 13.58):

Nei men jeg vet at alle er forskjellige.det er er bare å google så kan du lese at folk får mens eller syklus 1 mnd til 1 år etterpå. Det blir også feil å si at etter 2 mnd vil du få normal syklus..ingen vet hvor lenge hun har gått på prevensjon og hvor lang tid det tar.

Pluss hun sluttet i slutten av januar. .dermed har hun ikke fått normal syklus...

Du, det er ikke lov å signere med yrkestittel her inne, men jeg kan si såpass at å google å få opp gamle og neglisjerende råd fra Gro Nylander og svunne tider om "stabilisering etter ppiller" er veldig utdatert. Ts, gå til gynekolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du, det er ikke lov å signere med yrkestittel her inne, men jeg kan si såpass at å google å få opp gamle og neglisjerende råd fra Gro Nylander og svunne tider om "stabilisering etter ppiller" er veldig utdatert. Ts, gå til gynekolog.

Hæ..jeg har ikke skrevet noe yrkes tittel..

Uansett så skriver ts at dub sluttet med p piller for 1 mnd siden..og går etter en app som hun brukte mens hun gikk på p piller..da vil du sefølglig få en "rikig" syklus. Men når du slutter på p piller vil ikke en app være riktig lenger og om app fortalte at hun ville få eggløsning basert på syklus med p piller vil det kunne bli feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (1 time siden):

Hæ..jeg har ikke skrevet noe yrkes tittel..

Uansett så skriver ts at dub sluttet med p piller for 1 mnd siden..og går etter en app som hun brukte mens hun gikk på p piller..da vil du sefølglig få en "rikig" syklus. Men når du slutter på p piller vil ikke en app være riktig lenger og om app fortalte at hun ville få eggløsning basert på syklus med p piller vil det kunne bli feil

Poenget er at du skriver at det kan ta opp til ett år etter pilleslutt. Dette er feil. Som sagt, hvorfor tror du pillene skal tas hver dag?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Poenget er at du skriver at det kan ta opp til ett år etter pilleslutt. Dette er feil. Som sagt, hvorfor tror du pillene skal tas hver dag?

Ok så er vi uenige...med da kan heller ikke du si at etter 2 mnd skal eggløsning komme tilbake. Så ingen av oss har svaret. Kroppen til ts kan komme i gang om 2mnd elller opp til et år. Vi vet heller ikke om hun eks har pcos etc.

Så ingen av oss har svaret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (34 minutter siden):

Ok så er vi uenige...med da kan heller ikke du si at etter 2 mnd skal eggløsning komme tilbake. Så ingen av oss har svaret. Kroppen til ts kan komme i gang om 2mnd elller opp til et år. Vi vet heller ikke om hun eks har pcos etc.

Så ingen av oss har svaret

Vi er ikke uenige, du tar feil og sprer en myte om at kvinner skal akseptere syklus på avveie i opptil et år etter pilleslutt. Bare slutt.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi er ikke uenige, du tar feil og sprer en myte om at kvinner skal akseptere syklus på avveie i opptil et år etter pilleslutt. Bare slutt.

Og du har riktig at det tar bare 2 mnd så burde alle få vanlig syklus?  Du kan si at jeg har feil...men jeg har vært med i maser grupper der vi er jenter som har prøvd i flere år...og mange sliter og slet med syklus etter prevensjon slutt..noen fikk eggløsning etter 4 mnd..noen 8 mnd.( Og da normalt syklus)..men da du mener da at de juger..og at jeg juger .jeg fikk ikke syklus før etter 5 mnd etter p ring slutt...og jo alt var normalt da jeg gikk hos gynekolog. Men regner med at du er lege eller gynekolog, prøvd i flere år og gått flere år på prevensjon og fikk normal syklus etter 2 mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/2/2023 at 2:09 PM, AnonymBruker said:

Husk at det er 28 dager i januar. Sånn hvis du har regnet feil. Uansett vil prevensjonsslutt kunne klusse til syklus. 

Anonymkode: 63ea9...926

Det er 28 dager i februar, ikke i januar 🙂

Anonymkode: f7415...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...