Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2005 #1 Del Skrevet 26. desember 2005 En ganske vanlig arbeidsdag hos oss.. Ene arbeidskollegaen er fyllasjuk... Løpt på do for å spy flere ganger.. Den andre har ringt diverse privat telefoner mens han surfer på internett.. Jeg går for å ta meg en røykepause.... De to andre begynner å gaule om at de burde fått gå hjem tidligere siden jeg tar røyke pauser.... ....Komentar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2005 #2 Del Skrevet 26. desember 2005 jeg synnes det var idiotisk av deg og ta røyke pause. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Lillebille_* Skrevet 27. desember 2005 #3 Del Skrevet 27. desember 2005 Du kan gjøre hva som helst og slippe unna med det. Men ikke røyk, det er helt akseptert av samfunnet at alle andre kan klage på deg og mobbe deg hvis du gjør det. Sånn er det blitt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2005 #4 Del Skrevet 27. desember 2005 røyk er noe dritt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 27. desember 2005 #5 Del Skrevet 27. desember 2005 Spørsmålet er vel om han som var fyllesyk er det hver dag og om du tar røykepauser hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Lillebille_* Skrevet 28. desember 2005 #6 Del Skrevet 28. desember 2005 Spørsmålet er vel om han som var fyllesyk er det hver dag og om du tar røykepauser hver dag. ← Uansett tar vel alle litt pauser HVER dag i løpet av arbeidsdagen. Hva man gjør da burde vel være opp til hver enkelt, men det virker som at hvis man tar seg en røyk så begynner alle å mase om det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fauna Skrevet 29. desember 2005 #7 Del Skrevet 29. desember 2005 Her på jobben min er vi 3 stk på samme kontor. Jeg røyker ikke mens de andre to gjør. Jeg jobber såfremt det er noe å gjøre. De andre jobber forsåvidt de også, men ca. en gang i timen går de ut for å røyke. Da blir de gjerne ute i 10-15 min. alt ettersom om det er skikkelig kaldt eller ikke. Det blir nærmere en og en halv time til sammen i løpet av en dag. Det i tillegg til en halvtime lunsjpause, så er man oppe i rundt 2 timer pause. Mens jeg ikke har andre pauser enn lunsjpausen og om jeg eventuelt må på do en tur. Og vi får alle betalt for like mange timer. Det er ikke helt rettferdig mener nå jeg.. Misforstå meg rett, jeg har ingenting imot røykere, har selv vært en, men jeg er for at ting skal være så rettferdig som mulig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Lillebille_* Skrevet 29. desember 2005 #8 Del Skrevet 29. desember 2005 Her på jobben min er vi 3 stk på samme kontor. Jeg røyker ikke mens de andre to gjør. Jeg jobber såfremt det er noe å gjøre. De andre jobber forsåvidt de også, men ca. en gang i timen går de ut for å røyke. Da blir de gjerne ute i 10-15 min. alt ettersom om det er skikkelig kaldt eller ikke. Det blir nærmere en og en halv time til sammen i løpet av en dag. Det i tillegg til en halvtime lunsjpause, så er man oppe i rundt 2 timer pause. Mens jeg ikke har andre pauser enn lunsjpausen og om jeg eventuelt må på do en tur. Og vi får alle betalt for like mange timer. Det er ikke helt rettferdig mener nå jeg.. Misforstå meg rett, jeg har ingenting imot røykere, har selv vært en, men jeg er for at ting skal være så rettferdig som mulig ← Du har også rett til pauser (ikke 10-15 min. pr. time, men 5 min. vel å merke).Om du ønsker å benytte deg av desse eller ikke, blir opp til deg selv. Men det er neppe noen som nekter deg. Og alle har godt av å trekke litt luft eller bare strekke litt på bena innimellom, det burde nesten vært påbudt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thessa Skrevet 5. januar 2006 #9 Del Skrevet 5. januar 2006 Hvorfor har det seg sånn at jeg blir så j*vlig irritert når folk klager på disse røykepausene?? Som en skrev over her at han har 2 kollegaer som er ute å røyker en gang i timen og gjerne 10-15 minutter hver gang avhengig av været. Har de sagt til deg at du ikke får være med eller hva er det med deg? Er du ikke velkommen i trioen deres? Hvis du synes det er så forbanna urettferdig at de tar seg noen røyk så kan vel du for f*** ta deg 10 min pause når de gjør det da.. bare gjør noe annet enn å røyke? Jeg røyker men har ikke alltid vært en røyker og jeg var som regel ut å tok pause med røykerne for å trekke luft. Eller er det kanskje det at du ikke er ute nok og får nok luft i hodet at det er så synd på deg? Synes det er så patetisk at man skal starte en diskusjon uansett på nett eller på byen. La røykerne være i fred og være patetiske.. kanskje de slutter uten at dere klager!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gotthard Skrevet 6. januar 2006 #10 Del Skrevet 6. januar 2006 ikke røykere burde få en uke lengre ferie.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2006 #11 Del Skrevet 9. januar 2006 ikke røykere burde få en uke lengre ferie.... ← Ja.. På en øde øy, så jeg slipper å høre på all klagingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 12. januar 2006 #12 Del Skrevet 12. januar 2006 Røyk er en uting - og jeg er røyker selv....... Det er en kjennsgjerning at vi koster samfunnet en uhorvelig masse penger som vi burde skamme oss over...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2006 #13 Del Skrevet 12. januar 2006 Røyk er en uting - og jeg er røyker selv....... Det er en kjennsgjerning at vi koster samfunnet en uhorvelig masse penger som vi burde skamme oss over...... ← Jeg er også røyker, og det er veldig mange negative ting å si om røyk! MEN hvis vi skal diskutere den økonomiske siden av det (sett fra samfunnet sin side) så drar vi vel inn MYE mere inntekter på røyk enn det går ut...!! OG det er derfor en viss politiker nekter oss å røyke, men fortsatt lar oss få lov til å kjøpe røyk. Bare det burde gitt oss nok motivasjon til å slutte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 13. januar 2006 #14 Del Skrevet 13. januar 2006 MEN hvis vi skal diskutere den økonomiske siden av det (sett fra samfunnet sin side) så drar vi vel inn MYE mere inntekter på røyk enn det går ut...!! Det tviler jeg faktisk på at - at vi fører mer tilbake i form av skatt og avgift knyttet til tobakk enn det vi koster når ( ikke hvis ) vi blir syke ( for det er bare et spm. om tid) .. Jeg hadde lagt meg flat jeg dersom ikkerøkere fikk mer i lønn, lengre ferie - flere goder osv... bare fordi de er smartere enn oss som røyker liksom Men på den andre siden - kan noen svare meg på hvorfor så mange av de samme ikkerøykerene mer enn gjerne henger sammen med oss som røyker? De tar gjerne pauser og står ute i drittværet de også? Hvorfor gjør de det?? Skjønner ikke at noen som ikke "lider under lasten" faktisk frivillig går ut i stiv kuling og regn fra alle verdenskanter bare for å stå der........... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2006 #15 Del Skrevet 14. januar 2006 Det tviler jeg faktisk på at - at vi fører mer tilbake i form av skatt og avgift knyttet til tobakk enn det vi koster når ( ikke hvis ) vi blir syke ( for det er bare et spm. om tid) .. Det tror jeg. Det er enorme summer vi drar inn. Og dessuten; hva vi koster når vi blir syke? Vel, ALLE blir syke, eller gamle, en gang. Til og med de som ikke røyker. (Det tar bare litt lenger tid. Noe som forøvrig ikke trenger å være mer økonomisk. Pensjon, aldersbolig/gamlehjem osv.) Og hva med alle andre som koster penger pga. selvforskyldte skader, nevner fotballskader og andre idrettsskader (det er ikke småpenger det er snakk om her), motorsport og "ekstremsport", overvektige osv. Men på den andre siden - kan noen svare meg på hvorfor så mange av de samme ikkerøykerene mer enn gjerne henger sammen med oss som røyker? De tar gjerne pauser og står ute i drittværet de også? Hvorfor gjør de det?? Skjønner ikke at noen som ikke "lider under lasten" faktisk frivillig går ut i stiv kuling og regn fra alle verdenskanter bare for å stå der........... Vel, det er jo der det skjer. Og røykere ER mer sosiale, de har iallefall evnen til å ta seg en "pause" og samle seg og snakke sammen. Og alle synes vel det er litt greit å ha det litt sosialt også, f.eks. i løpet av en arbeidsdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bodillen Skrevet 14. januar 2006 #16 Del Skrevet 14. januar 2006 Hvorfor har det seg sånn at jeg blir så j*vlig irritert når folk klager på disse røykepausene?? Som en skrev over her at han har 2 kollegaer som er ute å røyker en gang i timen og gjerne 10-15 minutter hver gang avhengig av været. Har de sagt til deg at du ikke får være med eller hva er det med deg? Er du ikke velkommen i trioen deres? Hvis du synes det er så forbanna urettferdig at de tar seg noen røyk så kan vel du for f*** ta deg 10 min pause når de gjør det da.. bare gjør noe annet enn å røyke? Jeg røyker men har ikke alltid vært en røyker og jeg var som regel ut å tok pause med røykerne for å trekke luft. Eller er det kanskje det at du ikke er ute nok og får nok luft i hodet at det er så synd på deg? Synes det er så patetisk at man skal starte en diskusjon uansett på nett eller på byen. La røykerne være i fred og være patetiske.. kanskje de slutter uten at dere klager!! ← Synes forsåvidt det er greit å ta seg en femminutter innimellom, men ikke mer enn man har krav på. Det er snakk om 10-15 minutter pr røykepause her ca. 1 gang pr time! Sett deg i arbeidsgivers situasjon... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå