Gå til innhold

Hvor lenge kan et menneske leve?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fra arten oppstod og frem til i dag, har menneske levd lengre og lengre. Har vi nådd potensialet på drøyt 100 år? Eller er det mer potensial i organismen?

Kanskje potensialet ligger rundt 2-300 år under helt perfekte forhold?

Anonymkode: f7ef8...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fra arten oppstod og frem til i dag, har menneske levd lengre og lengre. Har vi nådd potensialet på drøyt 100 år? Eller er det mer potensial i organismen?

Kanskje potensialet ligger rundt 2-300 år under helt perfekte forhold?

Anonymkode: f7ef8...71f

Tja, eldste menneske med dokumentasjon er Jeanne Calment som ble 122 år gammel. Jeg håper selv på udødelighet.

Anonymkode: 7dc28...802

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under perfekte forhold heile livet kanskje opp mot 130 år. Vi er nok ikkje skapt for å leve 200 år men kven veit om teknologi kan strekka det lenger? Kanskje folk blir litt cyborgs 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per nå avhenger det veldig av levevilkår, og helse hvor lenge noen lever. Det er derfor vestlige land feks har høyere levealder enn feks de fleste land i Afrika.

Så forventet levealder vil ikke være likt uansett, fordi klimaet, hygieniske forhold og helsehjelp varierer verden rundt.

Men i fremtiden i Skandinavia, så tror jeg at forventet levealder kommer tilå øke med  3 år for hvert 20 år. JEG tror derimot at grensen kommer til å ligge på en rundt 120/130 år til slutt i kanskje år 2500? 

Endret av tussi84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Tja, eldste menneske med dokumentasjon er Jeanne Calment som ble 122 år gammel. Jeg håper selv på udødelighet.

Anonymkode: 7dc28...802

Vil du leve evig? For et torturhelvete det må være å aldri få slippe, selv tross lidelse, sorg og sykdom etter som årene og alderdommen trer inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...