Capitan Fracassa Skrevet 7. mars 2023 #61 Del Skrevet 7. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Astrologi er jo nettopp hvordan endringer på plasseringer i universet påvirker oss. Månen har kjente, målbare krefter som påvirker jorda og blant annet skaper tidevann. Men det er en logisk feilslutning å tenke at siden månen påvirker oss, så må alle andre fjerne himmellegemer også kunne gjøre det. Sitat Det utnevnte blir for dumt. Ny forskning som motbeviser det vi tidligere har forsket fram, trodd på og antatt kommer på løpende bånd, og har gjort det i flere hundre år nå. Jeg hører slike påstander fra vitenskapsfornektere, men det finnes knapt eksempler. Sitat Det mest basale eksemplet er vel om jorden er rund. Før trodde ingen det, nå vet alle det. Her tar du latterlig feil. At man trodde jorda var rund før, er en myte skapt på 1700-tallet og forlengst tilbakevist. Vitenskapen visste at jorda var rund og klarte tilogmed å regne ut størrelsen ganske nøyaktig, allerede for minst 2500 år siden Sitat Jeg tenker at mennesker som tror alt allerede er avklart og bevist, og ikke noe kan motbevises kanskje må gå noen runder med seg selv. Det er jeg enig med deg, og de eneste i tråden her som er i nærheten av å hevde noe sånt, er dere som mener dere vet at astrologi virker - til tross for at det ikke finnes noe bevis. Jeg har aldri påstått at alt er avklart, noe det selvsagt ikke er. Men det gir fortsatt ingen grunn til å tro på astrologi som ikke bare er uavklart, men totalt blottet for årsaksforklringer eller seriøse tester. Sitat Det betyr faktisk ikke at alle som ser logiske sammenhenger som foreløpig ikke er bevist er dumme. Tvert om, de tørr å tenke utenfor boksen. Det skaper innovasjon! Anonymkode: 0f3ef...a6b Helt enig, men dere som tror på astrologi har jo vist i tråden her at dere ikke klarer å komme med noen logiske sammenhenger, og ikke med noen måte å finne ut av om det er mer enn fri fantasi. Det er ikke måten innovasjon skapes på. Endret 7. mars 2023 av Capitan Fracassa 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #62 Del Skrevet 7. mars 2023 Pawn Hearts skrev (4 minutter siden): Tvert imot, vi har visst at jorda er rund i tusenvis av år. Det er først nå at folk har begynt å tvile. Vel det finnes likevel masse eksempler på at forskning beviser ting vi tidligere ikke visste eller tidligere kunne bevise. Det er tross alt derfor vi forsker 🤣 Anonymkode: 0f3ef...a6b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #63 Del Skrevet 7. mars 2023 Capitan Fracassa skrev (1 minutt siden): Månen har kjente, målbare krefter som påvirker jorda og blant annet skaper tidevann. Men det er en logisk feilslutning å tenke at siden månen påvirker oss, så må alle andre fjerne himmellegemer også kunne gjøre det. Jeg hører slike påstander fra vitenskapsfornektere, men det finnes knapt eksempler. Her tar du latterlig feil. At man trodde jorda var rund før, er en myte skapt på 1700-tallet og forlengst tilbakevist. Vitenskapen visste at jorda var rund og klarte tilogmed å regne ut størrelsen ganske nøyaktig, allerede for minst 2500 år siden Det er jeg enig med deg, og de eneste i tråden her som er i nærheten av å hevde noe sånt, er dere som mener dere vet at astrologi virker - til tross for at det ikke finnes noe bevis. Jeg har aldri påstått at alt er avklart, noe det selvsagt ikke er. Men det gir fortsatt ingen grunn til å tro på astrologi som ikke bare er uavklart, men totalt blottet for årsaksforklringer eller seriøse tester. Helt enig, men derebsom tror på astrologi har jo vist i tråden her at dere ikke klarer å komme med noen logiske sammenhenger, og ikke med noen måte å finne ut av om det er mer enn fri fantasi. Det er ikke måten innovasjon skapes på. Det er likevel interessante sammenhenger og likheter mellom planetens plassering og feks konfliktnivået på ikke bare samfunnsnivå, men også individnivå. Utover det er jeg enig i mye du deler her nå, men jeg forstår ikke helt hva du da gjør i denne tråden. Hadde ikke giddet å påta meg samfunnsoppdraget å få de som tror på noe som ikke er bevist, til å bevise det. Spørr heller faktiske forskere, for de har noen interessante teorier og tanker faktisk 😊 Anonymkode: 0f3ef...a6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 7. mars 2023 #64 Del Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 28.2.2023 den 23.25): Nei, det er ikke bare tull. Det er misforstått på den måten at det er forenklet og forvridd i ukebladhoroskoper, der kanskje ikke astrologer skriver spaltene en gang. Astrologi er i virkeligheten et ekstremt komplisert system som kartlegger influenser fra mange forskjellige himmellegemer samtidig og relasjonen mellom dem, Jorden og oss. Sent i 2019 husker jeg at jeg fant flere artikler der astrologer skrev at fra 2020 og fremover, så kom vi til å gå inn i en veldig lik tid astrologisk som den som var under 2. verdenskrig. Mange astrologer var nervøse for denne tiden, og når covid com, så trodde jeg og andre at kanskje det var dette som ble sett i stjernene, og ikke en krig. Men hva har skjedd etter covid? Hm? Og tror dere jeg bløffer? Jeg klarer ikke finne noen av de gamle artiklene nå, men dette er enda bedre. En fysisk bok som er gitt ut i 2019 om fenomenet: "World War II started when Saturn and Ketu were transiting together in Aries, the first sign of Zodiac in 1939 and in exact conjunction on September 1, 1939. The war escalated during 1940-41 when Jupiter and Saturn were together in the sign Aries and Taurus. In 1945, the war ended when Saturn and Rahu came together in the sign Gemini. After eighty years, we are witnessing similar planetary events during 2019-2025. Saturn and Ketu are conjunct in Sagittarius during 2019-2020. Jupiter and Saturn are together from November 2019 to November 2021 in Sagittarius and Capricorn. Saturn and Rahu are meeting in Pisces, the last sign of the Zodiac during March-April 2025. The astrological community is wondering what these planetary conjunctions will do this time. World War III tries to answer some of the most important questions related to WWIII through analysis of world events in the last two hundred years and ancient astrological principles." https://books.google.no/books/about/World_War_III.html?id=bBbHDwAAQBAJ&redir_esc=y Anonymkode: de689...8a4 Og hvordan var stjernene ved første verdenskrig og gjentok disse seg og hva skjedde da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #65 Del Skrevet 7. mars 2023 Nei, jeg tror ikke astrologi er bare tull. Anonymkode: f4104...9a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet 7. mars 2023 #66 Del Skrevet 7. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er likevel interessante sammenhenger og likheter mellom planetens plassering og feks konfliktnivået på ikke bare samfunnsnivå, men også individnivå. Ikke en enste som noen gang har blitt bevist, eller en gang sannsynliggjort, eller er mer likhet enn det man kan se i mønsteret på skyer en sommerdag - så vidt jeg vet, men kom gjerne med fakta hvis det finnes. Sitat Spørr heller faktiske forskere, for de har noen interessante teorier og tanker faktisk 😊 Om astrologi? Så vidt jeg vet, forkastet faktiske forskere astrologi, alkymi og lignende for flere hundre år siden, så det er vel ingen igjen å spørre? 🤔 Endret 7. mars 2023 av Capitan Fracassa 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #67 Del Skrevet 7. mars 2023 Er det noe hjelp i det da? Hva skal man bruke det til? Kan man lære noe og komme seg videre? Virker som en slags skjebnetro. Se hva det har gjort med Inda jf kastesystemet. "Det bare er sånn". Kommer seg ikke noe videre av det, lzm. Historiefaget kan man i alle fall lære noe av, naturvitenskapene likeså, og det samme gjelder alle andre anerkjente former for vitenskap som medisin og psykolog og også samfunnsfagene. De vil jo et sted i tillegg til å generere hypoteser om sammenhenger. (nei, jeg har ikke lest tråden) Anonymkode: fe3f8...82f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #68 Del Skrevet 7. mars 2023 Ps, denne var populær da jeg var veldig ung. Fin sang. Astrologen: Anonymkode: fe3f8...82f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #69 Del Skrevet 7. mars 2023 Capitan Fracassa skrev (18 minutter siden): Månen har kjente, målbare krefter som påvirker jorda og blant annet skaper tidevann. Men det er en logisk feilslutning å tenke at siden månen påvirker oss, så må alle andre fjerne himmellegemer også kunne gjøre det. Målbare med våre apparater som ikke kan måle alt som finnes.....TS Anonymkode: de689...8a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #70 Del Skrevet 7. mars 2023 Capitan Fracassa skrev (7 minutter siden): Ikke en enste som noen gang har blitt bevist, eller en gang sannsynliggjort, eller er mer likhet enn det man kan se i mønsteret på skyer en sommerdag - så vidt jeg vet, men kom gjerne med fakta hvis det finnes. Om astrologi? Så vidt jeg vet, forkastet faktiske forskere astrologi, alkymi og lignende for flere hundre år siden, så det er vel ingen igjen å spørre? 🤔 Jeg ser ikke helt hvorfor du gidder å gjøre deg dum. De mest anerkjente forskerne innen fagfelt som studerer rommet har egne interessante teorier som går helt imot hva de fleste tror på idag, og som er så lang fra bevist som mulig. Dette vet da de fleste Anonymkode: 0f3ef...a6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 7. mars 2023 #71 Del Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvorfor er det sprøtt? Hadde ikke trodd på det hvis ikke jeg hadde sett at både mine egne og andres tegn stemmer overens med deres personlighet. Går jo ikke utover noen på noen måte at man tror på det. Syns ikke det er så sprøtt jeg. Det er jo sprøtt i seg selv at vi er på denne jorda, så hvorfor er det helt umulig at stjernetegn har noe å si? Anonymkode: 9f995...e14 Vet du hvorfor tegn og fødselsmåned stemmer overens med personlighet? Det er fordi at beskrivelsene er så generelle at de kan gjelde for alle. De vil derfor treffe noen ganger, og andre ganger ikke. Det er ren tilfeldighet om det er match. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prisme Skrevet 7. mars 2023 #72 Del Skrevet 7. mars 2023 Ja selvsagt! Har man satt seg inn i astrologi så vet man at det er reelt. Jeg kan ofte se på folk hvilket stjernetegn de er. Som en annen skrev, særlig om de er veldig typisk tegnet sitt. Jeg satt ovenfor en veldig følsom dame med store uttrykksfulle øyne. Vi pratet en stund, så sier jeg til henne «du er fiskene du, ikke sant?» — «jaaa, hvordan visste du det?» svarer hun. Vel du er veldig lik i væremåten og ansiktstrekk et par andre venninner jeg har som er fiskene , svarte jeg. Et annet eksempel: det var en fyr som var DØNN lik en kompis av meg som er løve. Samme kroppsbygning, personlighetstrekk, øyne og energi. Så jeg spør han rett ut: «er du løve?» — «Ehh ja?» sier han, og lurer videre på hvordan jeg visste det. Igjen svarer jeg at han minner meg om min kompis som også er løve. Jeg har mange eksempler som dette. Jeg er veldig interessert i psykologi og menneskers adferd. Jeg liker å analysere andre, se dem. Derfor har også interessen for astrologi kommet naturlig. Jeg vet at det er reelt. Fordi jeg har selv forsket i det, prøvd det ut i praksis og erfart det. Gang på gang. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 7. mars 2023 #73 Del Skrevet 7. mars 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ser ikke helt hvorfor du gidder å gjøre deg dum. De mest anerkjente forskerne innen fagfelt som studerer rommet har egne interessante teorier som går helt imot hva de fleste tror på idag, og som er så lang fra bevist som mulig. Dette vet da de fleste Anonymkode: 0f3ef...a6b Unnskyld, du synes sikkert jeg er dum, men hvilke forskere er det som mener at astrologi har noe for seg? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 7. mars 2023 #74 Del Skrevet 7. mars 2023 Ryddet for avsporing, latterliggjøring, svar til slettede innlegg, tull og tøys. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #75 Del Skrevet 7. mars 2023 Flintis skrev (33 minutter siden): Og hvordan var stjernene ved første verdenskrig og gjentok disse seg og hva skjedde da? Jeg er ikke astrolog, og må google slik som deg. Men sterke plasseringer av Mars og Pluto var involvert i første og andre verdenskrig, og disse innflytelsene gjør seg gjeldende nå også. https://www.astrotash.com/the-astrology-of-war-the-mars-pluto-signature/ Om man googler "Mars Pluto world wars" så er det skrevet flere artikler om det: https://www.google.com/search?q=mars+pluto+world+wars&sxsrf=AJOqlzWLdD7A9Y4_Utp0ls5tnlAbzhi_VQ:1678230715918&ei=u8QHZLbLN82GwPAPyvqjsAU&start=0&sa=N&ved=2ahUKEwj2lLHN-Mr9AhVNAxAIHUr9CFY4ChDy0wN6BAgDEAQ&biw=1217&bih=521&dpr=1.56 Mars er krigsguden: https://cafeastrology.com/mars.html Pluto bringer det skjulte til overflaten, står for ødeleggelse og fornyelse, død og gjenfødelse, transformasjon. Den endrer ting på et grunnleggende nivå, noe helt nytt oppstår når det gamle er ødelagt: https://www.liveabout.com/plutos-meaning-in-astrology-206366 Her fant jeg en av artiklene som ble skrevet om 2020 i påvente av det året. Denne er skrevet i April 2019: "This alignment of Pluto and Saturn actually happens on January 12, 2020 and will affect the entire year. In fact, 2020 is filled with powerful and potent cosmic alignments, which really signals that it will be a transformative and perhaps even life-altering year for us all. Huge shifts are expected on a global level, and the closest taste we can get to understanding what shifts may be in store is happening right now in April 2019(...) Both of these planets aligning are going to create a cosmic storm of sorts. This storm is going to force us to rise up and claim responsibility for our lives, for our decisions, and for the way in which we are running the world(...) In the past, when Saturn and Pluto have aligned we have seen everything from recessions to wars, to depressions, and revolutions. All of these, while challenging, gave birth to a new way, and every single time, we rebuilt ourselves and found a new strength." https://www.liveabout.com/plutos-meaning-in-astrology-206366 TS Anonymkode: de689...8a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 7. mars 2023 #76 Del Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dette er hvertfall feil. Det er masse påvirkning på mennesker som er vitenskapelig bevist. Forleden i avisen ble forskning delt. Menns søvn påvirkes av fullmåne, men ikke kvinners i like stor grad. Anonymkode: 0f3ef...a6b Dette er fysikk, ikke astrologi. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 8. mars 2023 #77 Del Skrevet 8. mars 2023 Prisme skrev (2 timer siden): Ja selvsagt! Har man satt seg inn i astrologi så vet man at det er reelt. Jeg kan ofte se på folk hvilket stjernetegn de er. Som en annen skrev, særlig om de er veldig typisk tegnet sitt. Jeg satt ovenfor en veldig følsom dame med store uttrykksfulle øyne. Vi pratet en stund, så sier jeg til henne «du er fiskene du, ikke sant?» — «jaaa, hvordan visste du det?» svarer hun. Vel du er veldig lik i væremåten og ansiktstrekk et par andre venninner jeg har som er fiskene , svarte jeg. Et annet eksempel: det var en fyr som var DØNN lik en kompis av meg som er løve. Samme kroppsbygning, personlighetstrekk, øyne og energi. Så jeg spør han rett ut: «er du løve?» — «Ehh ja?» sier han, og lurer videre på hvordan jeg visste det. Igjen svarer jeg at han minner meg om min kompis som også er løve. Jeg har mange eksempler som dette. Jeg er veldig interessert i psykologi og menneskers adferd. Jeg liker å analysere andre, se dem. Derfor har også interessen for astrologi kommet naturlig. Jeg vet at det er reelt. Fordi jeg har selv forsket i det, prøvd det ut i praksis og erfart det. Gang på gang. Javel… Så «selvsagt» finnes Gud også? Og energi fra krystaller? Samme «logikk» 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #78 Del Skrevet 8. mars 2023 Fordelen med atrologi er at idiotene som åpent tror på det avslører seg selv og gjør det enklere for oss andre å vite hvem vi i hvert fall ikke skal høre på. Dessverre for dem er de også vandrende magneter på manipulerende mennesker som ser etter naive sjeler som er lette å utnytte og svindle. Anonymkode: fd621...ef2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet 8. mars 2023 #79 Del Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Målbare med våre apparater som ikke kan måle alt som finnes.....TS Anonymkode: de689...8a4 Men det gir da ingen grunn til å påstå at noe ingen kan forklare, måle eller teste er sant. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg ser ikke helt hvorfor du gidder å gjøre deg dum. De mest anerkjente forskerne innen fagfelt som studerer rommet har egne interessante teorier som går helt imot hva de fleste tror på idag, og som er så lang fra bevist som mulig. Dette vet da de fleste Anonymkode: 0f3ef...a6b Nei, det vet ikke de fleste. Det du skriver her høres ut som fri fantasi, like tullete som påstanden om at vitenskapen tidligere trodde jorda var flat. Du bør nesten forklare hva du sikter til. Jeg er langt over snitter interessert i astronomi, og aner allikevel ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet 8. mars 2023 #80 Del Skrevet 8. mars 2023 Prisme skrev (7 timer siden): Ja selvsagt! Har man satt seg inn i astrologi så vet man at det er reelt. Ja. På samme måte som scientologer vet at scientologi er reelt, mormonere vet at det er reelt, krystallhealere vet at det er reelt, de som har satt seg inn i flat jord vet at det er reelt, osv. Hvordan vet dere det, når dere ikke er i stand til å forklare hvordan det virker eller teste at det virker? Sitat Jeg kan ofte se på folk hvilket stjernetegn de er. Som en annen skrev, særlig om de er veldig typisk tegnet sitt. Eller sagt på en annen måte: særlig om du legger merke til treffene og glemmer gangene du bommet. Dette er selve definisjonen på confirmation bias. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå