AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #1 Del Skrevet 28. februar 2023 Nei, det er ikke bare tull. Det er misforstått på den måten at det er forenklet og forvridd i ukebladhoroskoper, der kanskje ikke astrologer skriver spaltene en gang. Astrologi er i virkeligheten et ekstremt komplisert system som kartlegger influenser fra mange forskjellige himmellegemer samtidig og relasjonen mellom dem, Jorden og oss. Sent i 2019 husker jeg at jeg fant flere artikler der astrologer skrev at fra 2020 og fremover, så kom vi til å gå inn i en veldig lik tid astrologisk som den som var under 2. verdenskrig. Mange astrologer var nervøse for denne tiden, og når covid com, så trodde jeg og andre at kanskje det var dette som ble sett i stjernene, og ikke en krig. Men hva har skjedd etter covid? Hm? Og tror dere jeg bløffer? Jeg klarer ikke finne noen av de gamle artiklene nå, men dette er enda bedre. En fysisk bok som er gitt ut i 2019 om fenomenet: "World War II started when Saturn and Ketu were transiting together in Aries, the first sign of Zodiac in 1939 and in exact conjunction on September 1, 1939. The war escalated during 1940-41 when Jupiter and Saturn were together in the sign Aries and Taurus. In 1945, the war ended when Saturn and Rahu came together in the sign Gemini. After eighty years, we are witnessing similar planetary events during 2019-2025. Saturn and Ketu are conjunct in Sagittarius during 2019-2020. Jupiter and Saturn are together from November 2019 to November 2021 in Sagittarius and Capricorn. Saturn and Rahu are meeting in Pisces, the last sign of the Zodiac during March-April 2025. The astrological community is wondering what these planetary conjunctions will do this time. World War III tries to answer some of the most important questions related to WWIII through analysis of world events in the last two hundred years and ancient astrological principles." https://books.google.no/books/about/World_War_III.html?id=bBbHDwAAQBAJ&redir_esc=y Anonymkode: de689...8a4 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #2 Del Skrevet 28. februar 2023 Jepp, astrologi er fullstendig tull og oppspinn. Det er ingen fysiske lover eller noe i nærheten av vitenskap, forskning eller noe som helst slikt som tilsier at himmellegemer ekstremt langt borte skal kunne ha noen som helst påvirkning på mennesker. Det er fysisk umulig at planetens stilling har noen effekt på enkeltmennesker. Det du beskriver er confirmation bias og cherry picking. Anonymkode: a9a70...fbb 31 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #3 Del Skrevet 28. februar 2023 Source: trust me bro Anonymkode: 779a4...43a 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #4 Del Skrevet 28. februar 2023 Det er tull. Anonymkode: 90b19...068 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 28. februar 2023 #5 Del Skrevet 28. februar 2023 Jeg tror ikke på det, men har ikke noe problem med at andre gjør det. Om venner/venninner har lyst å snakke med meg om det, så lytter jeg. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 1. mars 2023 #6 Del Skrevet 1. mars 2023 MyMichelle skrev (1 minutt siden): Jeg tror ikke på det, men har ikke noe problem med at andre gjør det. Om venner/venninner har lyst å snakke med meg om det, så lytter jeg. Tør du ikke stå for meningene dine? Det er rent oppspinn og det er da bedre å være realist enn en som diller med overtro. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #7 Del Skrevet 1. mars 2023 Logisk nok vrøvl. Alle stjerner følger gitte mønstre som er forutbestemt for milliarder av år siden. Anonymkode: d5b21...bda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #8 Del Skrevet 1. mars 2023 Gammel overtro Anonymkode: 8c725...3f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #9 Del Skrevet 1. mars 2023 Og ingen forholdt seg til at tredje verdenskrig er spådd til å være svært sannsynlig i de nærmeste årene fra 2020, fordi de samme konstellasjonene som var ved første og annen verdenskrig foregår på himmelen akkurat nå. Klart det er upraktisk å forholde seg til når man er helt oppsatt på å debunke astrologi helt uten kunnskap om det. TS Anonymkode: de689...8a4 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 1. mars 2023 #10 Del Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Og ingen forholdt seg til at tredje verdenskrig er spådd til å være svært sannsynlig i de nærmeste årene fra 2020, fordi de samme konstellasjonene som var ved første og annen verdenskrig foregår på himmelen akkurat nå. Klart det er upraktisk å forholde seg til når man er helt oppsatt på å debunke astrologi helt uten kunnskap om det. TS Anonymkode: de689...8a4 «Spådd» er det viktigste ordet her… 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet 1. mars 2023 #11 Del Skrevet 1. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nei, det er ikke bare tull. Anonymkode: de689...8a4 Uten realistiske årsaksforklringer og uten seriøse forsøk som viser at det er noe som helst mer enn overtro og confirmation bias, så er det bare tull. Sitat Astrologi er i virkeligheten et ekstremt komplisert system som kartlegger influenser fra mange forskjellige himmellegemer samtidig og relasjonen mellom dem, Jorden og oss. At noen har brukt tid på å lage det komplisert, gjør det ikke til noe mindre tull og overtro, siden de ikke har noe som helst måte å verifisere systemet på. Endret 1. mars 2023 av Capitan Fracassa 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #12 Del Skrevet 1. mars 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Og ingen forholdt seg til at tredje verdenskrig er spådd til å være svært sannsynlig i de nærmeste årene fra 2020, fordi de samme konstellasjonene som var ved første og annen verdenskrig foregår på himmelen akkurat nå. Klart det er upraktisk å forholde seg til når man er helt oppsatt på å debunke astrologi helt uten kunnskap om det. TS Anonymkode: de689...8a4 Det samme gjelder numerologi eller Nostradamus' skrifter; dette kan tolkes etter eget ønske. Skriver jeg tallrekken 5124945718592281415361598831506361785410789052081908, er det ikke vanskelig å finne forrige (og neste) ukes lottorekke der, og skriver jeg Når skyggene faller i dødens time, vil klokkene mane frem skjebnens spill, beskriver dette både Titanics forlis, 1914, 1939, og starten på den 3. og 4. verdenskrig. Hvis man kombinerer tekst og tall, har jeg plutselig forutsett det neste århundrets katastrofer med eksakte datoer og klokkeslett. Anonymkode: 531fc...a70 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #13 Del Skrevet 1. mars 2023 Det er selvfølgelig bare tull. https://phys.org/news/2021-11-people-astrology-tend-intelligent-narcissistic.html Anonymkode: 0397c...17c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #14 Del Skrevet 1. mars 2023 Etter jeg begynte å følge med på Susan Miller (Astrology Zone), så har jeg gjort en helomvending og synes nå ikke lenger det er tull. Anonymkode: 5d293...3c9 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #15 Del Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Og ingen forholdt seg til at tredje verdenskrig er spådd til å være svært sannsynlig i de nærmeste årene fra 2020, fordi de samme konstellasjonene som var ved første og annen verdenskrig foregår på himmelen akkurat nå. Klart det er upraktisk å forholde seg til når man er helt oppsatt på å debunke astrologi helt uten kunnskap om det. TS Anonymkode: de689...8a4 Jeg lurer på hvorfor historien skal gjenta seg bare fordi stjernene står likt på himmelen. Kan du si noe om det? Blir det ikke litt som å tenkte at "siden jeg hadde på meg blå sokker de to gangene jeg vant i lotto så vil jeg vinne i lotto hver gang jeg har på meg disse blå sokkene".? Når det gjelder konstellasjonene så er ikke himmelen lik nå som den har vært før. Stjernene beveger seg litt. Men det er kanskje planetkonstellasjoner du mener? Anonymkode: 0d365...c9b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet 1. mars 2023 #16 Del Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg klarer ikke finne noen av de gamle artiklene nå, men dette er enda bedre. En fysisk bok som er gitt ut i 2019 om fenomenet: "World War II started when Saturn and Ketu were transiting together in Aries, the first sign of Zodiac in 1939 and in exact conjunction on September 1, 1939. The war escalated during 1940-41 when Jupiter and Saturn were together in the sign Aries and Taurus. In 1945, the war ended when Saturn and Rahu came together in the sign Gemini. Anonymkode: de689...8a4 Så av alle millioner mulige konstellasjoner mellom synlige planeter og stjerne, så har astrologer altså plukket ut en som sammenfalt med 2. verdenskrig. I og med at det er millioner av mulige konstellasjonskombinasjoner å lete blant, ville det vært utrolig om man ikke fant en som passet med 2. verdenskrig. Så å anta noen sammenheng virker som ren overtro. Sitat After eighty years, we are witnessing similar planetary events during 2019-2025. Saturn and Ketu are conjunct in Sagittarius during 2019-2020. Jupiter and Saturn are together from November 2019 to November 2021 in Sagittarius and Capricorn. Saturn and Rahu are meeting in Pisces, the last sign of the Zodiac during March-April 2025. Så denne konstellasjonen påstås å oppstå igjen i 2019. La oss anta alt dette stemmer. Hvis denne konstellasjonen virkelig står bak en krig, så skulle jo den tredje verdenskrigen ha startet i 2019, tilsvarende som konstellasjonen i 1939. Siden det nå har gått snart fire år, så viser jo realiteten at den ikke utløste noen verdenskrig i 2019 - altså ingen sammenheng. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #17 Del Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Etter jeg begynte å følge med på Susan Miller (Astrology Zone), så har jeg gjort en helomvending og synes nå ikke lenger det er tull. Anonymkode: 5d293...3c9 Nettopp, fordi de som mener det er tull vet ikke noe om det - og dette er uten unntak. De bare liker å lire utav seg....tull TS Anonymkode: de689...8a4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #18 Del Skrevet 1. mars 2023 Capitan Fracassa skrev (6 timer siden): Så av alle millioner mulige konstellasjoner mellom synlige planeter og stjerne, så har astrologer altså plukket ut en som sammenfalt med 2. verdenskrig. I og med at det er millioner av mulige konstellasjonskombinasjoner å lete blant, ville det vært utrolig om man ikke fant en som passet med 2. verdenskrig. Så å anta noen sammenheng virker som ren overtro. Så denne konstellasjonen påstås å oppstå igjen i 2019. La oss anta alt dette stemmer. Hvis denne konstellasjonen virkelig står bak en krig, så skulle jo den tredje verdenskrigen ha startet i 2019, tilsvarende som konstellasjonen i 1939. Siden det nå har gått snart fire år, så viser jo realiteten at den ikke utløste noen verdenskrig i 2019 - altså ingen sammenheng. Og dette blir bare tull siden du ikke vet noe om det. Det er ikke en konstellasjon, det er flere konstellasjoner som sammenfaller med både 1. og 2. verdenskrig som forekommer i årene fra sent i 2019 og noen år fremover. Her har han bare trukket frem noen av dem. TS Anonymkode: de689...8a4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #19 Del Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nettopp, fordi de som mener det er tull vet ikke noe om det - og dette er uten unntak. De bare liker å lire utav seg....tull TS Anonymkode: de689...8a4 Stor forskjell på ekte astrologer og ukeshoroskopet i Allers Anonymkode: 5d293...3c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #20 Del Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 28.2.2023 den 23.36): Det er fysisk umulig at planetens stilling har noen effekt på enkeltmennesker. Nei, man kan se planetene, så det kan påvirke oss. Men selvsagt usannsynlig at det har stor betydning, og i hvert fall er det ikke noe man kan forutse Anonymkode: b0317...85b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå