Gå til innhold

Ingenting betyr noe, vi skal alle dø uansett..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er bare stort sett død som omgir oss, ja vi dyrker fortiden og historien, men det eneste vi har er her og nå - vi er i live her og nå. Hva er vitsen med å leve når vi vet at vi skal dø? Livet er så fullt av liv at det er ganske klart hva døden består av.

Anonymkode: 938b8...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg tror meningen med livet er å lære 

Anonymkode: c5cc2...f15

Å lære at man skal dø da eller?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det er bare stort sett død som omgir oss, ja vi dyrker fortiden og historien, men det eneste vi har er her og nå - vi er i live her og nå. Hva er vitsen med å leve når vi vet at vi skal dø? Livet er så fullt av liv at det er ganske klart hva døden består av.

Fordi livet er en del av døden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forundret.. skrev (Akkurat nå):

Fordi livet er en del av døden?

Hva mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er flere folk i livet i dag, enn det er døde mennesker. Tenk litt på den du.

Anonymkode: d22ee...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er flere folk i livet i dag, enn det er døde mennesker. Tenk litt på den du.

Der tar du nok feil

Anonymkode: be85b...4b2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det eneste vi har tilfelles er at vi er i live samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva mener du?

Du spør hva som er vitsen med å leve når man uansett skal dø ikke sant?

Da svarer jeg at livet er en del av døden. Det hører sammen. 

Hvis du skal avslutte noe så må du jo ha begynt på det først. Altså, du kan ikke dø uten å ha vært i live. 

Og når man da først må leve, hvorfor ikke forsøke å gjøre det til en best mulig opplevelse? Det blir jo for dumt å kaste bort livet bare på å sitte å vegetere.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at nettopp siden vi vet vi skal dø er det dessto større grunn til å leve mens man gjør det.

Det betyr ikke at livet alltid er bra eller godt eller uten ubehag, men livet kan likevel ha innhold, man lærer, man kan ha eller skaffe seg relasjoner, man kan bidra til å gjøre livet litt bedre for andre.

Anonymkode: 4b859...02c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo snu på det og.

Vi skal alle dø, så sørg for at det du etterlater deg ikke er kaos og elendighet, slik at neste generasjon må rydde opp etter den egoistiske ræva di.

Anonymkode: d825b...bfb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramona1970

Det er ikke klart hva døden består av før du har dødd. Det er en rar oppfatning i den vestlige sivilisasjonen at alt er slutt når vi dør. Jeg tror ikke det. Jeg tror dette livet er bare et lite øyeblikk i evigheten, og at vi som sjeler lever evig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er feil.

Ca 8 milliarder av oss i levende live i dag.

Ca 80-100 milliarder er døde og flere skal det bli.

Kommer vel litt an på når tellingen starter. Skal neanderthalere telle? 

image.png.0f801d4cfe22d55f94859a93b08bd37b.png

Anonymkode: a16dd...68b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jo ingenting å si. Man kan jo avslutte livet her og nå, men ser ikke helt vitsen med det heller.. Er det midtlivskrise? Noen som har vært gjennom dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er feil.

Ca 8 milliarder av oss i levende live i dag.

Ca 80-100 milliarder er døde og flere skal det bli.

Kommer vel litt an på når tellingen starter. Skal neanderthalere telle? 

image.png.0f801d4cfe22d55f94859a93b08bd37b.png

Anonymkode: a16dd...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Desto viktigere er det å ta vare på hver dag vi har. Ikke bare utsette og utsette slikt vi vil gjøre, for plutselig kan det være for sent.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det har jo ingenting å si. Man kan jo avslutte livet her og nå, men ser ikke helt vitsen med det heller.. Er det midtlivskrise? Noen som har vært gjennom dette?

Jeg så svart på livet før jeg begynte på antidepressiva. Synes ingenting ga mening og grudde meg til framtiden. Fikk diagnosen moderat til alvorlig depresjon. Så om du har mørke tanker eller følelser over tid, anbefaler jeg å fortelle det til fastlegen.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du driver å spekulerer på hva som er meningen med alt, ser den.

I det store og det hele ville det ikke hatt noe å si for solsystemet vårt om  jorden var en livløs planet eller ikke. Den ville svirret rundt solen uansett.

Du kunne sikkert sammenlignet vår eksistens med eksistensen av virus. Den er egentlig ganske meningsløs i det store og det hele ved mindre du ser på det med et religiøse øyne. Da er livet en fase som bestemmer hvordan ditt neste "liv" vil være, viss du tror på sånnt da.

Men viss du ser på det med litt enklere øyne, er livet egentlig meningsløst for akkurat deg?

Du har følelser som du kan trigge ved å gjøre ting, oppleve ting, lære ting du liker. Du er selv ansvarlig for å skape denne meningen du ikke kan se. Prøv å tenk litt på deg som individ, og ikke menneskeheten som helhet rundt dette. Viss du prøver tror jeg du greier å finne en mening med livet for akkurat deg.

Anonymkode: 8111c...d81

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...