Gå til innhold

Flere med kombinert og hypersensitiv hud?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kombinert hud som er hypersensitiv. Må bruke veldig milde produkter og de kan ikke være fete. Samtidig trenger huden min fukt.

Jeg har i lang tid brukt Avene tolerance emulsion, men det ser ut til at denne er på vei til å bli erstattet av nytt navn og ny formula. Da kommer panikken 😅 

Du som har kombinert, hypersensitiv hud: Hvilken krem bruker du?

Anonymkode: 4346e...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde en periode med svært sensitiv hud (antakelig) som følge av overbehandling med aktive ingredienser. I denne perioden brukte jeg Eucerin Ultra Sensitive Sooting Care for kombinert hud. Jeg har fått tak i den i fysisk apotek her jeg bor, men ellers er den visst bare å få tak i på nett:

https://lyko.com/no/eucerin/eucerin-soothingcare-normalbland

https://www.med24.no/personlig-pleie/hudpleie/ansiktskrem/sensitiv-hud/eucerin-ultrasensitive-soothing-care-norm-comb-50-ml?gclid=EAIaIQobChMIwNHkiM21_QIVqY9oCR2-0wZ4EAQYAyABEgKrRfD_BwE

Jeg har også god erfaring med Bioderma Sensibio Light i samme periode.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde en periode med svært sensitiv hud (antakelig) som følge av overbehandling med aktive ingredienser. I denne perioden brukte jeg Eucerin Ultra Sensitive Sooting Care for kombinert hud. Jeg har fått tak i den i fysisk apotek her jeg bor, men ellers er den visst bare å få tak i på nett:

https://www.med24.no/personlig-pleie/hudpleie/ansiktskrem/sensitiv-hud/eucerin-ultrasensitive-soothing-care-norm-comb-50-ml?gclid=EAIaIQobChMIwNHkiM21_QIVqY9oCR2-0wZ4EAQYAyABEgKrRfD_BwE

Den fra Eucerin har jeg faktisk, men føler den gir meg kviser, selv om den ikke skal det, kanskje jeg bare bør gi den mer tid 🙈 Om den er litt for rik, selv om den er for kombinert hud. Den fra Bioderma kan jeg ta en nærmere kikk på :) Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den fra Eucerin har jeg faktisk, men føler den gir meg kviser, selv om den ikke skal det, kanskje jeg bare bør gi den mer tid 🙈 Om den er litt for rik, selv om den er for kombinert hud. Den fra Bioderma kan jeg ta en nærmere kikk på :) Takk!

Ja, den inneholder bl.a. squalane og et par fettalkoholder, slik at den, som du sier, kanskje blir litt for rik. Den fra Bioderma opplevde jeg som "lettere".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (4 minutter siden):

Ja, den inneholder bl.a. squalane og et par fettalkoholder, slik at den, som du sier, kanskje blir litt for rik. Den fra Bioderma opplevde jeg som "lettere".

Det ser ut som at sensibio light har blitt erstattet av denne:

https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/dagkrem/bioderma-biodermabioderma-sensibio-sensibio-defensive,5034965?searchQuery=sensibio

Egentlig er jeg litt usikker når det gjelder kremer som inneholder butter, denne inneholder mango seed butter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg kjenner til problemstillingen din TS, for jeg har slitt med akkurat det samme i mange år 🙈 Jeg bruker den kremen fra Eucerin som nevnes over her. Regner med du bruker "for normal to combination skin" og ikke for tørr hud? Jeg har brukt den siden oktober/november og jeg får fortsatt kviser, men føler samtidig huden har blitt jevnere, har mindre tekstur og føles glattere/mer fuktet. Ser en tydelig forbedring spesielt i panna.

Jeg kan også anbefale denne kremen, jeg bruker den om natten. Konsistensen er mer gel-aktig og kan oppleves litt klissete rett etter påføring, derfor bruker jeg den oftest på natta. Verd å prøve den hvis du vil 😊 

Anonymkode: 37d6f...fb1

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det ser ut som at sensibio light har blitt erstattet av denne:

https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/dagkrem/bioderma-biodermabioderma-sensibio-sensibio-defensive,5034965?searchQuery=sensibio

Egentlig er jeg litt usikker når det gjelder kremer som inneholder butter, denne inneholder mango seed butter.

Det er i alle fall andre ingredienser enn Sensibio Light: Aqua/Water/EAU, Glycerin, Cetearyl Isononanoate, Isohexadecane, Glycol Palmitate, Caprylic/Capric Triglyceride, Triceteareth-4 phosphate, Fructooligosarccharides, Mannitol, Xylitol, Glycyrrhetinic acid, Rhamnose, Laminaria Ochroleuca extract, Glycol stearate, PEG-2 stearate, Pentylene Glycol, Acrylates/C10-30 alkyl acrylate crosspolymer, Caprylyl glycol, 1,2-hexanediol, disodium EDTA, Xanthan gum, Sodium hydroxide.

Bioderma SENSIBIO Light 40ml

https://www.apotera.no/bioderma-sensibio-light-40ml?gclid=EAIaIQobChMI57eWmte1_QIVE4xoCR1J4grSEAQYASABEgJb5fD_BwE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg kjenner til problemstillingen din TS, for jeg har slitt med akkurat det samme i mange år 🙈 Jeg bruker den kremen fra Eucerin som nevnes over her. Regner med du bruker "for normal to combination skin" og ikke for tørr hud? Jeg har brukt den siden oktober/november og jeg får fortsatt kviser, men føler samtidig huden har blitt jevnere, har mindre tekstur og føles glattere/mer fuktet. Ser en tydelig forbedring spesielt i panna.

Jeg kan også anbefale denne kremen, jeg bruker den om natten. Konsistensen er mer gel-aktig og kan oppleves litt klissete rett etter påføring, derfor bruker jeg den oftest på natta. Verd å prøve den hvis du vil 😊 

Ja, er normal til combination jeg har :) Jeg har kikket på kremen du nevner tidligere, men føler den blir litt for gel aktig. Men tusen takk for tips!

Jeg har kjøpt denne https://www.apotek1.no/produkter/aderma-biology-cream-light-859656p i dag for å teste. Den er for normal til kombinert hud og for sensitiv hud. Blir gøy å prøve, men slettes ikke sikkert at jeg tåler den.

Siden jeg har sverget til Avene i mange år, så skal jeg prøve deres nye formula også, men jeg føler at ingrediensene er veldig forandret, så jeg er skeptisk til det motsatte er bevist 😅 Når man har en såå vanskelig hud, så finner en krem som huden elsker, men den så blir endret! Den følelsen! 🥲

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (45 minutter siden):

Det er i alle fall andre ingredienser enn Sensibio Light: Aqua/Water/EAU, Glycerin, Cetearyl Isononanoate, Isohexadecane, Glycol Palmitate, Caprylic/Capric Triglyceride, Triceteareth-4 phosphate, Fructooligosarccharides, Mannitol, Xylitol, Glycyrrhetinic acid, Rhamnose, Laminaria Ochroleuca extract, Glycol stearate, PEG-2 stearate, Pentylene Glycol, Acrylates/C10-30 alkyl acrylate crosspolymer, Caprylyl glycol, 1,2-hexanediol, disodium EDTA, Xanthan gum, Sodium hydroxide.

Bioderma SENSIBIO Light 40ml

https://www.apotera.no/bioderma-sensibio-light-40ml?gclid=EAIaIQobChMI57eWmte1_QIVE4xoCR1J4grSEAQYASABEgJb5fD_BwE

Ja, den har en del andre ingredienser, men bare leste at den erstattes. Jeg er kanskje litt sær der, men isteden for å hamstre noe som skal gå ut, så vil jeg heller ta krem-bytte-jobben nå, så jeg slipper det igjen med det første :) For er en stor jobb i seg selv å finne noe som passer 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sånn hud og leter etter vannbasert fuktighetskrem fordi fettbasert blir for fet.

Anonymkode: f05ac...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Cicaplast er helt sinnsykt fet, skjønner ikke at den kan trekke inn i noens hud! På meg er den værre enn å dyppe ansiktet i olje og gir vonde kviser med en gang! Vil ikke anbefale den for kombinert og sensitiv hud!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Cicaplast er helt sinnsykt fet, skjønner ikke at den kan trekke inn i noens hud! På meg er den værre enn å dyppe ansiktet i olje og gir vonde kviser med en gang! Vil ikke anbefale den for kombinert og sensitiv hud!!

Nå har jeg linket til gelen, ikke kremen. TS spør hvilke kremer folk med samme hudutfordringer bruker, og det er det jeg svarer på. Jeg har ikke anbefalt noe som helst.

Anonymkode: 78628...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, den har en del andre ingredienser, men bare leste at den erstattes. Jeg er kanskje litt sær der, men isteden for å hamstre noe som skal gå ut, så vil jeg heller ta krem-bytte-jobben nå, så jeg slipper det igjen med det første :) For er en stor jobb i seg selv å finne noe som passer 😅

Ser den🙂 Irriterende når de erstatter et bra  produkt med ett son er potensielt dårligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte jo faktisk å nevne denne, som jeg også prøvde i den perioden jeg hadde svært sensitiv hud🙂 For min del opplevde jeg at den ga for lite fukt, så kanskje den vil fungere for deg, TS? Går an å kjøpe i ministørrelse for å teste 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Roci skrev (49 minutter siden):

Glemte jo faktisk å nevne denne, som jeg også prøvde i den perioden jeg hadde svært sensitiv hud🙂 For min del opplevde jeg at den ga for lite fukt, så kanskje den vil fungere for deg, TS? Går an å kjøpe i ministørrelse for å teste 🙂

Jeg tror jeg har prøvd den for lenge siden faktisk :) Føler kanskje jeg mislikte den fordi silikon er så høyt oppe på listen. Jeg er kresen, jeg vet 🙈 Men PC er jo et godt merke altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forsøkt The Ordinary sin fuktighetskrem?

Og kanskje et beroligende serum/essens med cica under?

Om fuktighetskremen blir hakket for rik kan du med fordel blande den med for eksempel cicaplast gel eller bare ta et tynt lag. 

Ellers ville jeg kikket på asiatisk hudpleie og søkt etter centella asiatica eller cica-serier. 

Endret av AprilLudgate
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (14 minutter siden):

Har du forsøkt The Ordinary sin fuktighetskrem?

Og kanskje et beroligende serum/essens med cica under?

Om fuktighetskremen blir hakket for rik kan du med fordel blande den med for eksempel cicaplast gel eller bare ta et tynt lag. 

Ellers ville jeg kikket på asiatisk hudpleie og søkt etter centella asiatica eller cica-serier. 

Jeg har lest mye om den, men faktisk ikke prøvd den.

Har vært borti en del koreansk hudpleie, og vet at huden min tåler cica, men ofte har produktene inneholdt andre ting jeg ikke tåler 🙈 Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (9 timer siden):

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg tror faktisk jeg husker feil jeg, dere. Jeg tror ikke jeg har fått kviser av den fra Eucerin, men jeg har satt den vekk fordi jeg har brukt den fra Avene som har vært min HG. Har lest litt og det virker som flere mener disse kremene skal være ganske like. Begge er såkalte rene kremer med minimalt med ingredienser. Så da går jeg nok over til den 👍 Får for guds skyld ikke håpe at denne blir reformulert også da, da dauer jeg 😂

En helt annen ting: Flere enn meg som reagerer med rødhet når det gjelder niacinamide? Og får kviser av beeswax? Flere kremer for sensitiv hud som har en eller begge disse ingrediensene, men jeg kan ikke ha det har jeg forstått på huden min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...