AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #1 Del Skrevet 27. februar 2023 Har du en rutine for hudpleie morgen og kveld? Bruker du sminke? Hva er din alder og livssituasjon? Min rutine morgen: Starter med en "steinrulle", før jeg vasker ansiktet med en rens fra Ren. Deretter fuktighetskrem, og av sminke bruker jeg en cc krem bare for å dekke mine blå ringer under øynene og svarte prikker på nesa. Bruker også maskara vanligvis. På kvelden fjerner jeg sminke med en mandelolje før jeg masserer hals og ansikt med en gua sha. Renser ansiktet med den samme rensen som på morgen, bruker en krem for å stoppe hårvekst på hake og bart, bruker en retinol øyekrem rundt øynene, og salisylsyre toner på nesa. Deretter fuktighetskrem.jeg gjør også noen øvelser fra ansiktsyoga, for å prøve å stramme opp dobbelthaka😂 Min livssituasjon: er 32 år, er alene med en 1-åring som våkner veldig tidlig så jeg får litt lite søvn og ser veldig trøtt og sliten ut😅 har pcos med mye hårvekst i ansiktet, og syns jeg har en veldig heftig dobbelthake, og er posete i ansiktet. Føler rutinen min funker bra 👍 Hva med dere, noen med noen gode rutiner? Anonymkode: 2e8df...58e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 27. februar 2023 #2 Del Skrevet 27. februar 2023 (endret) Har en hudpleierutine morgen og kveld, og bruker sminke til daglig. Jeg er 53 år, og har normal/kombinert hud som lett blir dehydrert, ellers ingen spesifikke hudproblemer bortsett fra at jeg lett blir hoven rundt øynene når jeg har fått for lite søvn. Synes selv jeg har ganske fin hud, alderen tatt i betraktning Morgen: Rens m/fuktgivende renselotion, for tiden Caudalie Cleansing Almond Milk. Fuktspray NIOD Super Dismutase Saccharide Mist for ekstra fukt Fukt/antioksidant/peptidserum Skincity Multi Action Serum (også rundt øynene) Fuktighetskrem Dermalogica Skin Smoothing Cream Øyekrem Eyesilixx Total Eye Repair Solkrem Cliniderm Age Defense Sun Face Cream spf 30 Kveld: Samme som morgen, med unntak av solkrem. En gang i uka eksfolierer jeg med The Ordinary 10% Lactic Acid. Bruker også retinol (Medik8 Intelligent Retinol 6TR) annenhver kveld. Sminke: Clarins Beauty Flash Balm som primer, lett foundation/CC-cream, brynspomade, mascara, kremblush, litt transparent settingpudder i t-sonen, lipbalm med farge. Endret 27. februar 2023 av Roci Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #3 Del Skrevet 27. februar 2023 Rens: Clinique oil cleanser Fuktighet: annenhver dag ZO revovery creme og Clinique moisture surge En gang i blant ZO exfolierende maske eller skrubb Anonymkode: ef97f...c69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #4 Del Skrevet 27. februar 2023 Er 49, bruker koreanske hudpleieprodukter og blanding av billig og dyre sminkemerker. Normal til sensitiv asiatisk hud uten urenheter eller rynker, litt mørk og hoven under øynene. Elsker hudpleie og minispa i trynet hver dag Morgen: vannbasert rens, toner ×2 el 3, essens og serum ×4, fuktighetskrem og solkrem 50. CC-øyekrem, øyesminke, kremblush, settingpudder og lipgloss. Kveld: oljerens, vannbasert rens, toner ×2, essens, sheetmask og gua sha, serum, fuktlotion, øyektem og nattkrem/-maske. Anonymkode: e1393...614 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #5 Del Skrevet 27. februar 2023 Min rutine morgen: -Tar litt vann i ansiktet/øynene. Min rutine etter dusj: -Tar litt fuktighetskrem på sidene av nesa og mellom øyenbrynene. Mine rutine på kvelden: - Noen ganger tar jeg fuktighetskrem på hendene. Bruker sminke om jeg skal noe spesielt, ikke til hverdags. Er 37 og har fin hud uten problemer bortsett fra en kvise eller tre i året. Anonymkode: 785a6...2c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #6 Del Skrevet 27. februar 2023 Er 32 år og 3 barnsmor. Har alltid slitt med kviser, har kombinasjonshud og må ha masse fukt samtidig som dette ikke trigger til akne. Ellers har jeg såvidt begynt å få noen rynker eller fine linjer. Har alltid vært opptatt av hudpleie og egenpleie. Starter dagen med å rense ansiktet med cerave rens (den grønne som gir fukt) eller om jeg har dårlig tid: kun vann eller bioderma micelarvann. Deretter silymarin c vitamin serum (skinceuticals). Om jeg trenger mer fukt tar jeg også på filorga serum med hylarulonsyre(?). Om jeg har poser under øynene så bruker jeg iceglobes til å massere. Avslutter med elixir niacil serum. Deretter sminker jeg meg. Bruker farget dagkrem fra lumene (instant glow). Concealer under øyne og på eventuelle kviser. Solpudder fra gurelain og blush fra dior. Videre øyenbrynsblyant. Bruker også øyenskygge, eyeliner, mascara og leppestift dersom jeg har tid. Frisker opp ansiktet med ansiktspray (har flere varianter, favoritten er avene). Om kvelden bruker jeg bioderma micelarvann til å ta bort sminken, Deretter cerave rensen. Så bruker jeg noen syrepads fra elixir. Niacil serum fra elixir og til slutt en retinolmaske fra skincity. Ellers bruker jeg enzymmaske 1-2 ganger i uken. Varierer med pumpin masken fra Thomas Roth og en pulvervariant fra babour. Tar også ansiktsmaske 1-2 ganger i uken, favoritten er rose clay fra origins. Bruker også selvbruning i ansiktet, liker ulike varianter av sprayer. Skal erstatte retinolen fra skincity, finne en lettere dagkrem, en nattkrem med ceramider og en solkrem som ikke gir kviser. Anonymkode: 74458...3d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #7 Del Skrevet 27. februar 2023 Morgen; Mild kremrens, Ole henriksen c-vit serum, og c-vit krem. Etter jobb; Renser huden med tostegs-rens. Fuktspray og hvile. Kveld; Dag 1; kjemisk peeling, leirmaske, og fukt. Dag 2; selvbruning, fukt Dag 3; retinol Dag 4; Bare mengder fukt, ingen aktive ingredienser. Anonymkode: 762c1...ae2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #8 Del Skrevet 27. februar 2023 Vasker ansiktet i dusjen, har også en skrubb der. Utenom det.. ikke så mye. Smører med dagkrem etter dusj. Bruker kun øyeskygge og mascara av sminke. Fjerner sminken i dusjen med babyolje som oftest. Dusjer ikke daglig, hver 2-3 dager. 42 år, enslig forsørger uten hudproblemer og ingen rynker. Anonymkode: 7897b...b19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #9 Del Skrevet 28. februar 2023 Morgen: vasker med vann, og bruker fuktighetskrem og evt solkrem. Kveld: sminkefjerner, ansiktsrens, serum, øyekrem og fuktighetskrem. Innimellom bruker jeg nattmaske (for ekstra fukt) Er 42 og har kombinert hud. Får kviser hvis jeg bruker feil produkter, men har heldigvis funnet noe som fungerer bra nå. Liker Edelweiss-serien fra Body Shop, og La Roche Posay for sensitiv hud. Anonymkode: 67043...c89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #10 Del Skrevet 28. februar 2023 Er 50+. Lite rynker for alderen. Har fra jeg ble tenåring brukt dagkrem og renset huden hver kveld. Vasker ansiktet hver morgen, og tar på dagkrem. Renser hver kveld, og bruker ofte en nattmaske med fukt. Det hender jeg bruker en lett skrubb. Har aldri hatt problemer med huden, så for meg holder det med dette enkle opplegget 🙂 Anonymkode: 4ab55...5b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå