Gå til innhold

Murmelmy & Barna

Fremhevede innlegg

Gjest Rognebær
Skrevet
Rognebær:  Du har vel at par av de du også???  Tenk når melkesprengen kommer da :overrasket:.  Da er det ingen som tør å bølle med meg i hvertfall!!!

Hvem, jeg?

Hilsen 75G :overrasket:

Vi blir sikkert helt Dolly Parton! :hoho:

Håper det går fint med glukose og UL og det hele i dag! :vinke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Så koselig med mange hilsner. hei, hei alle sammen :vinke:

Monja: Tusen takk :kyss: Har ikke fått brukt dem ennå... gleder meg til det i hvertfall!

Pheps: Takk :)

Rognebær: Gigamegapupper. Kan nesten ikke kalle det bryster lengre...det er liksom sånne små spretne jeg hadde for syv måneder siden :ler:. Og du - har du ikke født ennå??? :klø:

Monja, Rognebær, Cr@sh, Peony, Xavia: Tusen takk for lykkeønskninger til UL!!! Det var superherlig. Rapport følger ;)

-----------------------------------------------------------------------------

Våknet vel rundt fem i dag tidlig så klar for Ul og greier. Det eneste som er kjipt med å våkne tidlig, er at man også blir dritsulten. Og jeg er ingens bestevenn når jeg er sulten :sinna:. MEN det gikk overraskende greit.

Var først inne for å komme i gang og være stikkfus til UL. Så endte det jo med at muttern var trafikkforsinket og jeg lot nestemann gå før meg (snille Murmel :)). Selve glukosegreiene i dag gikk veldig greit og gikk fort. Ble ikke svimmel som sist og sukkerverdiene mine var fine.

Så var det klart for UL og mamma hadde kommet. Hun var jo sitt pratsomme jeg, men det var bare kos. Hun syntes det var kjempe kos å være med.

Så litt om selve ultralyden. Tassen ligger allerede med hodet ned og alt er superfint. Ikke rart jeg har merket spark i ribbeina i det siste for gutten min er STOR! Han er på nivå med bebiser som er over to uker eldre enn han selv. Fikk snakket med jordmor om dette med fødselsvekt. Hun sa at de i hvertfall ikke ville la meg går over tiden dersom han fortsatte i denne farte (æddabædda Rognis, TT og Miip +++ :tunge1:. Har tatt bilde av kurven for bådet hodet og magen, så får dere se selv. Likevel er det ingen tegn på svangerskapsdiabetes.

Også tassen da...så aktiv som få med sine 1.500 gram :overrasket:. Sparket og bokset som bare det da jordmor holdte på med sitt :ler:. Han er og blir perfekt.

Under kommer endel tall og fakta. Dere får forstå det dere forstår ;):

Uke 29+2

Vekt: +2kg siden 24 april (ingenting den siste mnd, har heller gått litt ned) :klappe:

BPD: 85

MAD: 81

BT: 140/60 (hun ville jeg skulle ta med urin neste gang)

Leie: hode

Barnets vekt: 1.500 gram (tilsavarer uke 31+4)

Tror det var alt...

---------------------------------------------------------------------------

Lang rapport dette her :ler:

Ble med mamma på Åpent bakeri etter UL og spiste lunsj med henne og søster. Møtte svigermor som var innom og hamstret brød :ler:

Søs ble med meg hjem og vi tok med voff, pledd, jordbær og vann til parken og lå der et par timer. Deretter dro vi hjem og koste oss litt på verandaen. Nå leser hun til eksamen og jeg sitter her :)

Nå kommer mannen hjem innen en time og vi skal ha vårruller, salat, ris og sweet chili sauce. Har nesten ikke spist i dag :rodme:. Spiste en banan etter glukosen (glemte jo seffern mat selv om jeg sto opp tidlig :roll:), deretter et rundstykke med jorbær til lunsj og en kaffe latte. Også to friskis. Nå venter jeg bare på at mannen kommer hjem og vi skal ha middag.

Vi snakkes snart :vinke:

:klem:

Endret av Murmelmy
Skrevet

Så lang og fin rapport... Så og hørtes jo veldig bra ut alt det der... :Nikke: Så flott at han er stor og fin! :klappe:

Høres deilig ut med tur i parken også... Fortsatt deilig dag til deg... :briller2:

:kyss:

Skrevet
Så lang og fin rapport... Så og hørtes jo veldig bra ut alt det der... :Nikke: Så flott at han er stor og fin! :klappe:

Høres deilig ut med tur i parken også... Fortsatt deilig dag til deg... :briller2:

Skrevet

Så herlig å få hilse på den lille enda en gang! :legrine: Høres ut som om du har hatt en fin dag! :)

Gjest Rognebær
Skrevet

Åh, hørtes ut som en skikkelig super dag! :hoppe:

Skrevet

Så pen han er! :legrine: Rart å se det bildet, for vi har ett profilbilde som er veldig likt, men de har jo helt ulik profil (ta det med på onsdag så vi får sammenliknet!)

Skrevet

Så fint UL-bilde! :hjerte:

Herlig rapport å lese. Lekre kjoler du har fått deg forresten!

Hilsen en liten snikleser :sjenert:

Skrevet

Søndagsengel: Ja det er alltid koselig og fasinerende og se den lille. Blir liksom tom for ord (ja tenk det :overreasket:) og ligger bare og ser på skjermen med et fårete glis.

Rognebær: Ja, dagen i går var SUPER!

Peony: :hjerter:. Skal prøve å huske alle bildene...men minn meg på det på msn i dag. Har nemlig teflonminne for tiden :ler:. Vi må ta med noen av bryllupsbildene også!

LaTraviata: Så koselig å se deg her også! Er nok en liten snikleser hos deg jeg også :rodme:. Takk for kjoleskryt! Skal i ett-års lag på en øy på søndag og da blir nok den rød brukt for første gang. Ikke lenge før den ikke passer lengre, skjønner du... :sjenert:

iss: :klem:

----------------------------------------------------------------

Om under en time skal jeg til jordmor. Deretter blir det en tur til fysioen. Blir bra. Kanskje jeg skal slikke litt sol i dag også? Hvem vet ;)

Siste dag med skikkelig godvær :hoppe:

Skrevet

Kan dere ikke ta en titt her og svare på undersøkelsen min... Takk :)

Skrevet

Så bra at STORKbesøk gikk bra! Fikk du booket omvisning?

Koselig å få med bilde fra UL, Ræga ligger stadig vendt inn mot ryggen min og med hendene foran ansiktet, så han nekter plent profilbilde. Han ser vel fremtiden mørkt i sikte, der jeg kommer til å ta ørti bilder av ham ;)

Gjest Rognebær
Skrevet

Spennende avstemning du har laget! Jeg har vært inne og svart. :Nikke: Har tenkt en del på det samme.

Den røde kjolen var så fiiin! Heldiggrisen!

Jeg var og prøvde en topp/tunika her om dagen. Tro det eller ei, men 40+1 var den romslig over magen og altfor liten over puppestellet. :overrasket: Greit nok at sånt skjer til vanlig, men NÅ? Med den struttemagen? :hoho:

Søøøt profil, forresten! (Ikke magen min, men UL-bildet, såklart!)

Skrevet

Hei vennen! Nå er jeg tilbake igjen. Koselig å være savnet, takk for at du holdt dagboken min varm mens jeg har vært borte :klem:

Så fiiine kjoler du har da. Jeg hadde en, og det ser ut som jeg har klart å legge den igjen på det ene hotellet :sjenert: Surrete jeg? Neida, ikke i det hele tatt :ler:

Det ser ut til at du får en stor gutt slik du fryktet ja... Men det er jo ikke sikkert at han fortsetter å vokse i samme tempo fremover eller? Søstra mi fikk også store barn, 2. mann var 4500 gram og 56 lang :overrasket: Håper jeg slipper en så stor unge. (det ble keisersnitt på henne, men ikke pga str på barnet)

Håper timen hos JM og fysio gikk bra i dag. Skal til JM selv i morgen. Det er blitt overskyet hos meg nå, så det blir ikke mye solslikking på meg i dag nei. Men da kan jeg vaske en haug med klær med god samvittighet.

Ha en riktig fin tirsdag vennen :klem:

Skrevet (endret)

Murf: Fikk booket omvisning, ja...22. august, seks dager før termin :roll:

Bæra: Takk :). Det er veldig gøy når ting er for stort altså. Ikke ofte det skjer for tiden :ler:. Vet du hva svigermor sa i går, eller? Møtte henne på Åpent bakeri: "veier han bare 1 1/2 kilo? Hva mer har du der inne da? En ballong?" :tunge1:. Og alle andre synes jeg har så fjong og liten mage...

IdaC: Selvfølgelig holder jeg den varm :klem:. Tenk om du følger i din søsters fotspor :dorian_hoho:. Takk for kjoleskryt, skjønner godt det er kjipt du la igjen din i Italia... Lykke til hos JM i morgen!

---------------------------------------------------------------------------

Jordmorrapport 29+3 (25+3)

Vekt: +0

BT: 120/62 (130/65)

Urin: neg (neg)

Hb: 9.7 :overrasket: (10.7)

Ødem: 0+

FL/min: 140 (136)

Leie: Hode

Symfyse/fundusmål: 28cm (begynner å jevne seg litt ut...)

Kommentar: Bra form, rolig mht kynnere, bra m/liv.

Fysiorapport: Hun knadde og knadde....veldig godt samtidig som det er j***a vondt. Fikk elektroder og varm rispose i tillegg. Var der en time.

----------------------------------------------------------------------------

Det har altså vært dagen. Orket en halvtime i solen og gikk inn igjen til dataen da det var dritt kjedelig å sitte der. Har allerede fått fin farge, så den er det ikke noe å si på.

I morgen skal jeg på harrytur med to av kg-jentene. Vi må pinlig innrømme at vi har blitt litt sånn geekete i.o.m. at vi tilbringer så mye tid IRL med våre nettbuddiser :ler:.

Ha en super dag alle sammen :vinke: Og ROGNIS, nå må du FØDE!!!!!

Endret av Murmelmy
Skrevet

Så fine rapporter fra både UL og kontroll... Skal si lille go´gutten vokser godt i magen din! ;)

Hmmm...navn har jeg gått glipp av; hva skal han hete?

Skrevet
Så fine rapporter fra både UL og kontroll... Skal si lille go´gutten vokser godt i magen din! ;)

Hmmm...navn har jeg gått glipp av; hva skal han hete?

Theodor...har vært bestemt siden januar tror jeg ;) Mannens valg, men jeg er litt :hjerter: i navnet nå og liker det veeeeldig godt :)

Skrevet
Theodor...har vært bestemt siden januar tror jeg ;)  Mannens valg, men jeg er litt :hjerter: i navnet nå og liker det veeeeldig godt :)

Fant det ut selv! :lol: Måtte jo bare bla litt tilbake...på navnejakt nysgjerrig som jeg er!

Utrolig koselig navn! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...