Gå til innhold

Murmelmy & Barna

Murmelmy

Anbefalte innlegg

Nå må det vel snart byttes side her i fagboken min... Får nemlig ikke opp siden hjemme uten at hele pc'en låser seg...

Haha, fagbok! Jadda, snakk om å ha trua på seg sjæl ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånne fagbøker burde man hatt flere av :lol:

:ler:

Satan....er semimotivert til å jobbe (har fri i morgen da) og SM fusker - igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, både SM og NM er teit sånn.. Var ein av grunnane til at me flytta til privat underforum på BP. :ler:

Eg har sånn supermange innlegg pr side, eg. Så det tar si tid før det byttar side. ;)

Men det var masse flotte bilder! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, da er lunsjen over. Var på Posten i stad og dro innom denne butikken igjen :rodme:. Fikk med meg tre heldresser til :fnise:

Har også ringt og fått time hos tannlegen på mandag. For to dager siden mistet jeg endel av en jeksel. Not pretty, men gjør ikke vondt.

I morgen holder jeg mini hjemme fra bhg. Jeg har jo fri (20% sykemeldt) hver fredag f.o.m. i morgen. Vi skal kjøre ut til mamma og være der hele dagen, kanskje over til lørdag. Jeg liker best å sove hjemme, så vi får se :Nikke:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det jammen meg lenge siden jeg har vært innom her. Så koselig at dere venter ei jente :) Det er veldig koselig med ei lita tulle!

Så utrolig mye fine klær du har kjøpt! :hjerte: Burpelita har to av den Katvig-dressen i soya og kashmir. En prikk lik den du har kjøpt, og en i grønn og brun. De er så utrooooolig deilige, altså!

Monochino har så mye fint! Var innom der to ganger når jeg var hjemme til jul... Englebarn har jeg hørt om, men ikke vært på. Hvor ligger den? I nærheten av Rema1000?

Håper alt går bra hos tannlegen på mandag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med heimekosedag!

Katvig er kjempefint!! Har lyst å handle masse-masse eg også no, men vil vente til vi er på plass i nye huset, har meir enn nok å flytte som det er. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagens morgen... *kløning på høyt nivå*

--------------------------------------------------------------------------------

Det startet med at mini har våknet til og fra i hele natt fra rundt midnatt. Var våken med ham en halvtimes tid i tre tiden til jeg tok ham med inn i sengen til oss.

Hmmm...det er en frunn til at vi ikke samsover. Han klarer jo søren ikke ligge i ro! Han tar reka, kryper opp og ned, slenger seg fra side til side, og koser - litt.

Etter en times tid, sånn rundt 04 la jeg ham tilbake i sengen sin og han sovnet.

Vekkerklokken min ringte i 6.30 og mannen måtte dytte borti meg for at jeg skulle våkne... Den ringte så lenge og så høyt at mini også våknet. Greit nok, jeg lovte mannen å stå opp med ham og kjøre ham til bhg før jeg skulle ære på jobb kl 08.

Skifting og vasking gikk supert og han var i strålende humør. Ferdig påkledd gikk vi ut døren og ut på den glatte isen. Mini tryna og ble klissvåt. Vi hadde dårlig tid, men jeg hadde ikke hjerte til å la ham sitte våt og kald i bilen til barnehagen.

Inn igjen og skifting av lillegutt.

Litt småstresset kom vi oss raskt ut igjen og denne gangen bar jeg mini. Vel nede den glatte trappen går jeg på trynet og detter rett på stumpen i den våte snøen med mini på armen. Alt bra med oss begge, men jeg våt.

Vel inne i bhg med et stk tørr gutt og et stk stressa og våt mamma fikk jeg kledd av mini ytterklærne. Han var i storform...helt til mamma skulle dra.

Han er som regel ikke mammadalt og levering er svært sjelden noe problem, bortsett fra i dag. Pappan har vært ute og reist og jeg hadde ham hjemme på fridagen min på fredag samt hele helgen. Vi har storkost oss! Men nå er altså mamma best.

Kom meg omsider på jobb og det som førstemann kl 08! Ikke dårlig med det utganspunktet jeg hadde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Imponerande at du var på jobb som førstemann når alt som kan gå gale, går gale! :klappe:

Endret av Linn3c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter :vinke:

Neste en uke siden sist og i dag er jeg jaggu 27 fullgåtte uker! Tiden flyr og jeg har det bra :). Formen kan jeg ikke klage på og hodepinen holder seg for det meste borte.

Dette er tredje uken på rad jeg tilbringer mesteparten av tiden som alenemor. Mannen drar i morgen og blir borte til fredag. Merker jo at det tar på å skulle hente og levere en 1-åring og være på jobb kl 08 (til 16).

Greit nok at formen min er upåklagelig, men jeg er jo faktisk gravid og kjenner tyngden på kroppen. Det er bare det å ta hensyn - lettere sagt enn gjort!

Ellers så har jeg jo verdens nydeligste lille gutt som glatt sjarmerer hele verden med sine store smil og vittighet. Han snakker ennå svært lite forståelige ord, men gjør seg merkbart forstått :ler:. Jeg elsker den lille gutten min og kan ikke beegripe at jeg skal kunne elske et annet menneske like høyt. Merkelig, men det faller seg vel naturlig.

I dag skal mannen lage middag til oss. Han hater å lage mat, men disker opp den beste pastaretten du kan tenke deg. Mini elsker den også.

Redningen min om kvelden i disse dager er en STOR frukt/yoghurtsmoothie. D en hjelper både på fordøyelsen og søthungeren som melder seg om kvelden. Er rimelig opptatt av vekten i dette svangerskapet (sammelignet med forrige) og vil ikke opp 27 kilo igjen. Vet de forsvant på null komma niks, men er redd det ikke blir like enkelt denne gangen. Det går sikkert fint, men tenker likevel litt ekstra på det.

Veide vel sånn ca 64 kilo da jeg ble gravid nå og veier i dag ca 71 kilo. Altså rundt syv kilo opp i starten av 28. uke. Veide ti kilo mer på samme tidspunkt sist, så trenger vel egentlig ikke frykte noe. HATER å være opptatt av vekt :kvalm:.

Håper alt står bra til hos dere?

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så hyggelig med oppdatering! Litt av en morgen du hadde her, syns jammen du taklet den bra.

Og ikke minst så flink du er som "alenemor" er jo klart at man merker graviditeten nå og hvertfall med en aktiv ettåring.

Hva endte vekten din på før T kom? Nysgjerrig på alt dette rundt vekt skjønner du ;) Prver å finne ut om jeg har lagt på meg alt for mye, men jordmoren sier jo alltid at vektøkningen er fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grace,

Slik var min vektoppgang ved forrige graviditet:

63 kilo: Oktober 05

69 kilo: Desember 05 etter 2xpergotime -> Gravid :hjerte:

74 kilo: ca 12 uker

81 kilo: 23+0

83 kilo: 27+0

89 kilo: 40+2 August 06 -> termin

Tror det var sånn ca slik det forløp seg. La på meg MASSE i begynnelsen og mindre etterhvert. Kiloene forsvant jo kjempekjapt og etter et par måneder var jeg på ca 70 kg. Et halvt år senere var ALT borte og magen flat som ei pannekake (det var den ganske kjapt etter fødsel faktisk)

Dette er mini og jeg snaue fire mnd etter fødsel på julaften

*bilde borte*

Endret av Murmelmy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og dette er meg 6 uker på vei med nr 2, neste et år etter mini ble født

*bilde borte*

...så egentlig har jeg vel ingenting å frytke...likevel så opptar det meg.

Endret av Murmelmy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo tynn som en strek! Tror ikke du trenger å frykte noe nei. :)

Men var godt å se den forrige "tabellen" din, det gir meg håp om å bli normal igjen... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo tynn som en strek! Tror ikke du trenger å frykte noe nei. :)

Men var godt å se den forrige "tabellen" din, det gir meg håp om å bli normal igjen... :fnise:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...