Gå til innhold

Murmelmy & Barna

Murmelmy

Anbefalte innlegg

Gratulerer Murmelmy, med en flott gutt! :hoppe: Og nei Miiip, du var ikke den eneste på istreff som ikke hadde fått det med seg, det hadde ikke jeg heller :rodme: Og egentlig er vi vel litt sinte for at du boikottet treffet vårt i dag? ;)

Kos deg med gutten og jeg håper du er i ok form. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har fått med meg begivenheten via Kverulas dagbok, og syntes det var på sin plass og stikke innom for å gratulere:

Grattulerer så masse med gutten! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:legrine: GRATTIS :legrine:

Nesten så du tok en Skytte og fødte rett på termin ;) Det var så nære at den godtas tenker jeg vi sier!

Kos dere og nyyyt hvert sekund! Jeg savner allerede tiden på sykehuset... :sjenert: Skummel tanke gett...

:klem::klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos dere og nyyyt hvert sekund! Jeg savner allerede tiden på sykehuset... :sjenert: Skummel tanke gett...

:sjenert: Hihi, veldig skummel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gleder meg såååååå til å høre fra deg Murmel! Tar meg støtt og stadig i å tenke på dere!

Håper barseltiden går greit, og at du snart er hjemme igjen!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snuppa!

Gleder meg til å se flere bilder av T og til fødselsrapport. Håper han fortsetter å være like rolig og snill så du får litt tid til deg selv og til kg :sjarmor:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle hilsner, gjett om det rører en stolt mors hjerte :legrine:

Og tusen takk for nok et fabelaktig dikt, Rognis :kyss:

Her er en liten rapport... MEN som MammaSarius har skrevet så har alt gått veldig bra :)

Det er jo noen av dere som fulgte meg mandagskvelden. Jeg gikk fra å være dritbitter for at jeg hadde null fødselstegn til å plutselig få tette og regelmessige rier på 4-5 minutter mellom hver ved 22-tiden.

Ringte føden kl 23 og sa de hadde vart fra ca halv åtte :rodme: for jeg trodde de ville nekte meg å komme dersom jeg sa sannheten. Tok meg en dusj, vi ryddet leiligheten, pakket bagen og satte oss i bilen for å øevere voff og kjøre til sykehuset. Vi ankom sykehuset ved midnatt.

Kom til en nydelig jordmor som ikke trodde dette var det store da hun fulgte meg gjennom noen rier. LIkevel tok hun en sjekk og 6 cm åpning :overrasket:. Hun kalte på en annen for å dobbeltsjekke og jommen sa jeg smør.

Ble vist inn på grønn fødestue (ABC) og ble der et par timer. Badekaret hjalp ikke, stå hjalp ikke og heller ikke gå. Jeg spurte om epidural men JM lurte på om jeg ville prøve lystgass i stedet. Ok.

Byttet rom og satt i en kontorstol med lystgassen i venstre hånd og en massasjestav til å klemme på i den andre (mannena hånd kapitulerte ;)).

01.30 hadde jeg 8 cm åpning og rundt 04.00 hadde jeg 9 cm. Riene var harde og vonde og kom med ca 2 minutters mellomrom. Vannet ble tatt (mannen syntes det luktet bacon og holdt på å svime av :ler:) og etter ca 20 minutter med pressrier kom gutten ut. Klokken 05.30 ble han født.

JM og Barnepleier (?) var fantastiske. JM oppmuntret og støttet meg mens den andre (som kom underpressriene) holdt meg på magen, hjalp meg med å presse riktig og pushet på akkurat de riktige stedene.

Lille store Theodors vitale mål var:

Vekt: 4.630 gram

Lengde: 51.2 cm

HO: 37 cm

Han gikk ned ca 250 gram de to første dagene, men i dag hadde han gått opp 160 igjen :). Han dier bra og lenge, noe som er godt ettersom han er så stor. Han sover stort sett gjennom nettene (de siste to i hvertfall ;)) med en ammepause om natten.

Kommer sterkere tilbake, men nå skal jeg sove litt. Mannen koser med gutten. Dvs. han har nettopp skiftet på en som ikke akkurat er så veldig begeistret i nettopp det :ler:

Igjen, tusen takk for alle hilsner, jeg setter utrolig stor pris på det :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhh så koselig å lese..

Gratulerer nok en gang..

Nydelig navn på gutten.. Liker det vedlig godt..

Sov og kos deg med den lille..

Stor :klem: fra Grace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å høre fra deg Murmelmy! Det høres jo ut som om du har hatt en drømmefødsel. (Om noe sånt finnes...:ler:)

Du slapp vel kanskje å revne/klippes også du din heldiggris? Neida, jeg bare tuller, om du slapp det så unner jeg deg det av hele mitt hjerte! :Nikke:

Gleder meg til å høre mer fra hverdagene som mamma, men nå må du passe på å få hvile nok. Er mannen hjemme nå de neste ukene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En saann foedsel vil jeg ogsaa ha! :sjarmor:

Koselig aa lese rapport, og Theodor er helt sikkert en ordentlig sjarmoer. Faar vi se bilder? ;)

(Theodor er forresten en av favorittene til mannen og meg, saa jeg haaper ikke du blir fornaermet dersom vi "hermer").

Kos deg med lillegutten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grace: Takk, vi valgte navnet i februar (eller mannen valgte) før vi visste kjønnet :ler:

Midnattsol: Tusen takk :)

Xavia: Jeg hadde et par pyntesting som JM vurderte om hun skulle ta eller ikke, så jeg har nok vært veldig heldig mtp den store gutten og ingen revning. Bare litt rifting ;)

HH: Stjel i vei :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å lese at alt står bra til!

Høres ut som en veldig grei fødsel, håper jeg blir like heldig...

Veldig nydelig navn, ett av mine favoritter! :hjerte:

Kos dere hjemme, og ta dere god tid til å bli kjent med den lille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem med lille prins Theodor :)

Hørtes ut som en fin fødsel da, og bare med lystgass :overrasket: Tøff du ;)

Lykke til med lillegutt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...