Gå til innhold

Murmelmy & Barna

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jenter....jeg har så innmari migrene og vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det. Vil ikke bli sykemeldt, men fortsetter dette når vinterferien er over, så er det over og ut for min del. Livet er et helvete uten smertestillende nå i skrivende stund.

Gleder meg til mannen kommer hjem i kveld :hjerte:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff,huff,huff...At du skal bli så innmari plaget...Er helt grusomt med mirgrene...

:troest: Håper mannen forter seg hjem til deg og passer på deg...

:klem:

Skrevet

Kverula: Stakkars lille jente (om det er det du får) som kommer til å se ut som en krysning av sukkerspinn og polkagris :ler:

Skytte: Fikk sovet 20 minutter på sofaen i halv tre tiden og har ikke hatt hodepine siden. Kjempe deilig!

Mannen kom hjem før meg (har passet lillesøs på 6 mnd) og hadde kjøpt med masse fra Sverige: sjokolademousse og fromage (sånn som du blander med melk, visper og setter kaldt. lite kalorier ;)), samt masse frosne bringebær. NAM NAM!!!

I morgen skal jeg møte min gravide venninne i byen på formiddagen. Vi skal lunsje og shoppe. Ja også skravle da selvfølgelig. Får håpe formen er bra :) Jeg kommer til å møte henne uansett.

Ha en fin kveld dere!

Skrevet

Så mye fint du har handlet! Vi fikk den posedressen til bilsete i gave i går. Den ser fin ut, gleder meg til å bruke den :) Gratulerer med vogn også, forresten! Ha en fin dag! :klem:

Skrevet

Takk snuppa!

I dag har jeg kjøpt enda mer.... :rodme:

Var i byen i fem timer med min kjære gravide venninne. Vi rakk masse shopping, gåing og to måltider ;) Kjempe fin dag!

Skrevet
I dag har jeg kjøpt enda mer.... :rodme:

:ler2: Veit det ikke er lett å la vær... ;) hihi...

Skrevet

I dag har jeg altså handlet ytterligere plagg til babyen. Her bilder i større format enn sist. Kjøpte i tillegg 2 enkle bodyer og bukser med fot i hvitt.

Skrevet
:ler2: Veit det ikke er lett å la vær... ;) hihi...

I know :roll:

I hvertfall nå når jeg er 99% sikker på at det vil gå bra og barnet vil komme i august... :sjenert:

Skrevet

Så mye fint du har kjøpt!

Likte den buksa med sjiraffen veldig godt!

Gleder meg veldig til vi kan handle litt vi og!

Skrevet

Jeg klarer heller ikke å la være å shoppe litt til babyen innimellom - men jeg har bestemt meg at det er kjøpestopp (nesten i hvertfall) før jeg vet om det er gutt eller jente. Nå vil jeg nemlig ha noe mer enn bare nøytralt! ;)

Så får jeg bare håpe på at UL viser at alt står bra til og at den lille har lyst til å vise oss om det blir rosa eller blått! :)

Håper du slipper mer migrene...høres ikke bra ut... :troest:

Skrevet

Ja, det glemte jeg jo rent - klærne du har kjøpt var nusselige! Den sjiraffen er så søt - har noen plagg med den på jeg også! :)

Skrevet

Takk Tomias og Kverula!!!

Ja nå er det stopp på klesfronten for meg også...til jeg vet hva kjønnet blir ;)

Så en ganske lik blå dress men med fisker på. Døds søt!

Nå vil voffen ha kos, så jeg får legge meg på sofaen (så synd :ler: )

Skrevet

Den sjiraffbuksa er kjempesøt! Jeg har hatt sperre for å kjøpe ting til babyen før ultralyden (for å hindre at jeg kjøper inn altfor mye...) men den buksa måtte jeg bare ha...

Håper du slipper mer migrene!

Skrevet

Murf, ikke sant den er søt? Nå er det full stopp på shopping til vi vet kjønnet...

Formen min er fremdeles shitty... :forvirret: Var på siste tur med voffen og følte meg som en fyllik. Var så svimmel hele turen som varte i en halvtime. Blir sliten av dette. Hvorfor er ikke dette bort ved tolvte uke? Trodde det var meningen, jeg :roll: .

Ikke meningen å syte, dere, men jeg må bare få det ut et sted. Vil ikke bli sykemeldt da jeg er fast vikar for en klasse på mellomtrinnet. Vet jo ikke når deres egentlig kontaktlærer kommer tilbake, men dette orker jeg ikke stor lengre. Har gitt meg selv neste uke på skolen for å se hvordan det går.

Akkurat nå er jeg uggen, har migrene, er svimmel og har hetetokter. Vil ikke mer!!! :sur:

Ja, det var klagesangen for denne gangen...god natt :)

Skrevet

Så mye nusselig du har kjøpt. Tror jeg må ha meg baby snart jeg og :hjerter:

Skrevet

Jeg trodde også at formen skulle bli bedre etter 3 mnd, men jeg går jo fortsatt rundt her og svimler jeg da... :roll:

Du får i deg nok væske da? Det var det første JM sa til meg da jeg fortalte om svimmelhet og hodepine - få i deg så mye væske du bare klarer. Og vi ble enige om at jeg skulle ha det som prosjekt noen dager framover! ;)

Det kan jo være en ide å prøve å drikke litt mer i hvertfall, selvom du sikkert drikker mye med det som er. :)

Ha en god dag!

Skrevet

Kjør på Monja!

Kverula, jeg har blitt MYE flinkere til å drikke de siste to ukene. Før det orket jeg ikke tanken på vann... Drikker og drikker, men ikke brus og saft med sukker.

Magen min er litt øm når jeg presser på den, men finner ennå ikke livmoren. Bør ikke den ha begynt å bevege seg over skambenet nå? Jeg leter og leter...

Formen er så langt fin. Pleier å bli verre utover formiddagen, men får håpe på en kjempe dag!

Ha en fin dag dere!

Skrevet

Heia du!!

Frøken gørrtreg her.........Fant ut at nå kan jeg bare vente til vi tar nytt magebilde på søndag.....!

Og så mye fint du har kjøpt :hjerter: Babytøy er såååå koselig å kjøpe!!

Helt umulig å la være....Men syns ikke det er mer nøytralt å finne her jeg bor...!

Ang livmorletingen :ler: Gjorde det samme jeg! Og fant til slutt ut at JO det måtte være den jeg kjente en liten bit over beinet! Da var jeg vel omtr like langt som deg! SÅ kom jeg til JM et par uker etterpå og hun begynte å lete etter hjertelyden laaangt ovenfor :overrasket: Lurte et sekund på om hun visste hva hun gjorde!!

Meeen,det viste seg at livmoren var mye mye lengre opp enn jeg hadde anelse om! Og hva det var jeg kjente nei det vet ikke jeg! Men det er der enda så muligens det er en magemuskel jeg plutselig oppdaget :ler:

Håper du får ei super helg nå!! :klem:

Skrevet
Og hva det var jeg kjente nei det vet ikke jeg! Men det er der enda så muligens det er en magemuskel jeg plutselig oppdaget :ler:

Håper du får ei super helg nå!! :klem:

En liten magemuskel :ler: . Aldri kjent dem før du, eller? Hihihi... Har selv på følelsen at livmoren er mye høyere opp enn der jeg leter. Og at den er gjemt under alt mageflesket ;)

Ser på andres mager i samme periode og synes så mange har fått så stor! Inne på mammanett.no står det at magen blir dobbelt så stor som den er nå ved 40 uker. Da vil ikke min være stor i hvertfall! Ja, ja....den kommer nok som pokker snart, nå. Man kan jo i hvertfall håpe.

I dag skal jeg trene xycling 2 (spinning). Starter ikke før kl halv fem, så har god tid til å dra meg på sofaen sammen med voffeliten.... En ting er i hvertfall sikkert. Vektøkningen min når det gjelder fett stopper her! Nå er det bare babykilo som skal på!

Skrevet (endret)

Din graviditetsuke: 14

Fosterets alder: 12

Hjertelyden til fosteret kan nå høres ved en ultralyddetektor. Hjertet slår meget fort, dobbelt så fort som hos et voksent menneske.

Armer og ben kan bøye seg. Fingrene kan lukke seg til en knyttneve og det kan suge på tommelen.

Barnet begynner så smått å "tørrtrene" på å trekke pusten.

Deler av innlegget er slettet da det ikke er lov å legge ut så lange sitater fra kopibeskyttet materiale.

Grooo, moderator

Endret av Grooo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...