Gå til innhold

Folk med angst....

Gjest VillVakkerUng&Yndig

Anbefalte innlegg

Gjest Betty Boop

Jeg opplever deg i allefall ikke som kynisk. Jeg synes det var en utrolig flott måte å takle det på! Et eksempel å lære av.

:klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta
Fordi det ofte ligger veldig mye smerte og lidelse bak et angstanfall.

Noe som er vanskelig for den som ikke har opplevd det å forstå.

-Likevel opplever vi som pårørende og venner i mange tilfeller et slags krav om å forstå akkurat hvordan den syke opplever situasjonen.

DET er gjerne vanskeligere å forholde seg til enn angstanfall og sykdom i seg selv.

Jeg tror mange av oss gjerne gikk ei mil i den andres sko om det kunne hjelpe, men det kan det ikke. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mange av oss gjerne gikk ei mil i den andres sko om det kunne hjelpe, men det kan det ikke. Dessverre.

jeg tror ikke en med angst ønsker at noen skal gå ei mil i sine sko, da det ikke er noe man ønsker andre å ha opplevd tror jeg.

men at det ikke ville hjelpe å forstå?

der er jeg ikke enig med deg, mennesker med angst kan ha stor hjelp i å prate med andre som vet hva de snakker om, som faktisk forstår og opplever eller har opplevd det samme som dem.

det er derfor ting som Angstringen, som er en ren selvhjelpsorganisasjon med kun andre som har angst samles. Det er ingen psykologer eller psykiatere der, kun andre mennesker med samme problem, som man kan snakke med og oppleve forståelse av.

så jeg tror det hjelper å ha støtte fra folk som "har gått ei mil i sine sko", selv om jeg aldri ville ønsket at mine kjære skulle gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...