Gå til innhold

4 åringen stjal

Fremhevede innlegg

Skrevet

Da jeg var 4 tok jeg med en ikke-opplåst ballong fra noens hus uten å tenke over at det var stjeling. Da moren min fant den i lomma mi, ble hun rasende og kjørte meg til huset hvor jeg måtte be om unnskyldning. Husker det fremdeles og stjal aldri igjen! Helt angst for alt som kan mistenkes som stjeling også, som å gå ut av en butikk uten å ha kjøpt noe. Å bruke skam som lærepenge fungerte godt…

Anonymkode: 33585...81d

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen butikker anmelder alle tyveri uansett. det er ikke uvanlig at så små barn blir innkalt til forliksråd. 

Kjenner noen som dro ned på politistasjonen og lekset opp for han i skranken om hva en 6åring skal i et forliksråd å gjøre. De slapp det. 

Anonymkode: f965b...404

Skrevet

Dette gjorde jeg én gang., Jeg ble så skamfull da jeg ble tatt at jeg aldri gjorde det igjen. 

Anonymkode: 180b0...15e

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

En 4-åring skal gå ved siden av dere hele tiden i butikken. Da skjer ikke sånt. Man slipper ikke en 4-åring av syne et fremmed sted på den måten.

Sånn ellers holder sikkert praten du har hatt, og jeg ville ikke nevnt det mer annet enn eventuelt i butikken "husk at vi ikke kan spise før vi har betalt".

Anonymkode: 959eb...0f0

Selvfølgelig slipper man en 4-åring ute av syne. Jesus kristus.

Skrevet

Her er problemet deg som mor og ikke et barn på 4 år. Man lar såklart ikke en 4-åring vandre rundt alene i en butikk da man tross alt er ansvarlig for at slike ting kan skje, de har null impulskontroll eller evne til å tenke konsekvens. Det er deg som forelder sin jobb.

Ta deg sammen.

Anonymkode: 65b1c...777

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selvfølgelig slipper man en 4-åring ute av syne. Jesus kristus.

Ikke hvis man vet at ungen er tilbøyelig til å forsyne seg i butikken.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke hvis man vet at ungen er tilbøyelig til å forsyne seg i butikken.

Nå visste jo åpenbart ikke ts det. 

Skrevet

Lot du ungen på 4 være ute av syne, i en folkemengde i utlandet?! 😶 Vær glad at ingen tok han du. Dette er dårlige foreldreskap. 

Anonymkode: 274c4...a43

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lot du ungen på 4 være ute av syne, i en folkemengde i utlandet?! 😶 Vær glad at ingen tok han du. Dette er dårlige foreldreskap. 

Haha! Troll.

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

😅🙈

Anonymkode: fffa1...8ed

Skrevet

"Jeg ble rasende på han, men måtte skjule følelsene mine siden vi stod midt i en butikk med mange andre rundt oss" er det einaste som skremmer meg i dette innlegget. Kvifor ta med ein 4åring om de skal "handle i fred"? Er du av dei foreldra som tek med små born på fine restauranter og truar med å reise heim om dei ikkje er stille? 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nå visste jo åpenbart ikke ts det. 

Koko, alle vet at en 4-åring kan finne på å forsyne seg av godteri som befinner seg rett foran nesa si om det ikke er noen som følger med 🙃 Om det kommer som en overraskelse blir jeg rett og slett bekymret. 

Skrevet

Selv om en 4-åring ikke skjønner dette med å sjele og betale, så skjønner de ordet «Nei». Men da kreves det at foreldrene passer på.

Jeg kjøper aldri smågodt som er i «småbarnshøyde». Bare tanken på at unger kan ha sått der og grafset nedi med skitne fingre fulle av spytt er nok til at jeg skygger banen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...