AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #21 Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Var i Sverige i dag for å handle. 4 åringen maste om godteri. Vi ba han handle oss i fred og at rett etter det drar vi til Godteributikken og du kjøpe det du har lyst på. Etter ca 10 min ser jeg at han står ved smågodt hylla og spiser smågodt. Jeg ble rasende på han, men måtte skjule følelsene mine siden vi stod midt i en butikk med mange andre rundt oss. Var både sjokkerende og trist for meg at sønnen min stjal. Snakket med han om dette flere ganger når vi satte oss i bilen. Holder det å snakke med han et par ganger? Eller skal jeg snakke med han om dette i flere dager? Er dette en stor sak? Hva hadde skjedd om en butikkansatt skulle ha sett dettte Anonymkode: 31911...092 Som andre også har sagt så er det du som har gjort feil her. Du visste at fireåringen var utålmodig etter å kjøpe godteri og mente det var lurt å la ham surre alene rundt i 10 minutter, uten tilsyn, rundt smågodt boksene, mens du var opptatt med dine ting? En fireåring har ikke noe begrep om tid eller det å utsette behov. Du satte ham i situasjonen, og så blir du rasende på ham, i stedet for på deg selv?? Det er helt greit å snakke om rett og galt, å betale før man spiser osv. Men ikke bli rasende for noe du selv har lagt opp til. Og en ting til; foreldre som lar barn putte hendene oppi smågodtet på den måten er årsaken til at jeg (og mange med meg) ikke klarer tanken på å kjøpe smågodt i løsvekt. Æsj .. Anonymkode: 6a400...f3f
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #22 Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke noe godt tegn, det blir nok en kjeltring av denne ungen. Husker også at jeg stjal i butikken som fire-femåring og ble sett av en nabojente som sladret. Ble et langt liv som kriminell, har alltid ligget latent for meg, det er i mitt DNA eller personlighet tror jeg. Likte spenningen ved det. Først i en alder 40 så brant det ut fordi det er ingenting av størrelse som frister lenger, og da kan jeg like gjerne leve redelig. Men dukker det opp noe stort som er verdt det (5-10 mill.) så hadde jeg tatt sjansen. Det er nok en slik ungen du har fått, men det kan være en søt og sjarmerende unge allikevel. Bra på alle måter ellers, bare litt opportunist. Anonymkode: aa985...21b Hvis du virkelig tenker at en fireåring som spiser godteri rett fra boksen i smågodthylla "stjeler", eller i det hele tatt har noen tanke om at han "stjeler" så har du aldri møtt en fireåring. Hadde dette vært tegn på at småbarn blir fremtidige kriminelle så hadde landet vært i trøbbel 😂 Unger er unger. Men hygg at du fikk fortalt livshistorien din da. Anonymkode: 43bf1...d45
- Brian Skrevet 25. februar 2023 #23 Skrevet 25. februar 2023 (endret) 15 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis du virkelig tenker at en fireåring som spiser godteri rett fra boksen i smågodthylla "stjeler", eller i det hele tatt har noen tanke om at han "stjeler" så har du aldri møtt en fireåring. Hadde dette vært tegn på at småbarn blir fremtidige kriminelle så hadde landet vært i trøbbel 😂 Unger er unger. Men hygg at du fikk fortalt livshistorien din da. Anonymkode: 43bf1...d45 Beklager virkelig at jeg sier det, men det er noe som heter ironi; noe som dessverre ikke alltid blir forstått her i forumet. Vedkommende du svarte forsøkte tydeligvis bare å være morsom, men på KG tolker man alt med en (litt for) alvorlig mine ... Endret 25. februar 2023 av - Brian 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #24 Skrevet 25. februar 2023 - Brian skrev (Akkurat nå): Beklager virkelig at jeg sier det, men det er noe som heter ironi; noe som dessverre ikke alltid blir forstått her i forumet. Kanskje fordi du er dårlig på det. Anonymkode: 43bf1...d45
Eva-Lena Skrevet 25. februar 2023 #25 Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Var i Sverige i dag for å handle. 4 åringen maste om godteri. Vi ba han handle oss i fred og at rett etter det drar vi til Godteributikken og du kjøpe det du har lyst på. Etter ca 10 min ser jeg at han står ved smågodt hylla og spiser smågodt. Jeg ble rasende på han, men måtte skjule følelsene mine siden vi stod midt i en butikk med mange andre rundt oss. Var både sjokkerende og trist for meg at sønnen min stjal. Snakket med han om dette flere ganger når vi satte oss i bilen. Holder det å snakke med han et par ganger? Eller skal jeg snakke med han om dette i flere dager? Er dette en stor sak? Hva hadde skjedd om en butikkansatt skulle ha sett dettte Anonymkode: 31911...092 Bør vel aller helst i barnefengsel for å lære konsekvenser. Ærlig talt, barnet ble fristet og klarte ikke la være å smake. Er vel få barn i den alderen som ikke har tjuvsmakt på godteri.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #26 Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Var i Sverige i dag for å handle. 4 åringen maste om godteri. Vi ba han handle oss i fred og at rett etter det drar vi til Godteributikken og du kjøpe det du har lyst på. Etter ca 10 min ser jeg at han står ved smågodt hylla og spiser smågodt. Jeg ble rasende på han, men måtte skjule følelsene mine siden vi stod midt i en butikk med mange andre rundt oss. Var både sjokkerende og trist for meg at sønnen min stjal. Snakket med han om dette flere ganger når vi satte oss i bilen. Holder det å snakke med han et par ganger? Eller skal jeg snakke med han om dette i flere dager? Er dette en stor sak? Hva hadde skjedd om en butikkansatt skulle ha sett dettte Anonymkode: 31911...092 Oppdra han ordentlig! Anonymkode: 4a343...6a8
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #27 Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Var i Sverige i dag for å handle. 4 åringen maste om godteri. Vi ba han handle oss i fred og at rett etter det drar vi til Godteributikken og du kjøpe det du har lyst på. Etter ca 10 min ser jeg at han står ved smågodt hylla og spiser smågodt. Jeg ble rasende på han, men måtte skjule følelsene mine siden vi stod midt i en butikk med mange andre rundt oss. Var både sjokkerende og trist for meg at sønnen min stjal. Snakket med han om dette flere ganger når vi satte oss i bilen. Holder det å snakke med han et par ganger? Eller skal jeg snakke med han om dette i flere dager? Er dette en stor sak? Hva hadde skjedd om en butikkansatt skulle ha sett dettte Anonymkode: 31911...092 Han er fire. Anonymkode: 7c332...fc3
anonym78910 Skrevet 25. februar 2023 #28 Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Var i Sverige i dag for å handle. 4 åringen maste om godteri. Vi ba han handle oss i fred og at rett etter det drar vi til Godteributikken og du kjøpe det du har lyst på. Etter ca 10 min ser jeg at han står ved smågodt hylla og spiser smågodt. Jeg ble rasende på han, men måtte skjule følelsene mine siden vi stod midt i en butikk med mange andre rundt oss. Var både sjokkerende og trist for meg at sønnen min stjal. Snakket med han om dette flere ganger når vi satte oss i bilen. Holder det å snakke med han et par ganger? Eller skal jeg snakke med han om dette i flere dager? Er dette en stor sak? Hva hadde skjedd om en butikkansatt skulle ha sett dettte Anonymkode: 31911...092 Det er jo helt normalt ❤️. Bare si til han at jeg forstår du har lyst på, men vi skal ikke kjøpe det i dag. Hvis han skal få lov så hjelp han å plukke de han peker på. Det bør ikke skje noe som helst vist en butikk ansatt ser dette før deg, så klart kan de vennlig forklare han at det ikke er lov å røre. Godteriet er jo plassert slik nettopp for å friste barn og voksne, at en 4 åring forsyner seg må butikken forstå. Når vi foreldre ser det må vi så klart stanse det og forklare men ikke ta sånn på vei for dette. Steget litt verre hvis han tar noe som er pakket inn, men da er det bare å ta han med tilbake til butikken og betale for det. Ta han gjerne med på butikken når du er opplagt og har god tid og tren litt på det. Du skal se det kommer til å gå kjempefint. 🌸
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #29 Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Det gjorde jeg og, stjal en tyggis. Mamma truet med politiet, jeg ble redd og stjal aldri igjen. I dag er det vel helt feil fremgangsmåte, men det funka 😄 Anonymkode: 9a90b...e8b Husker den regla "de som lyver, stjeler, se som stjeler kommer i fengsel, de som kommer i fengsel DØR" Anonymkode: 16806...d84
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #30 Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Oppdra han ordentlig! Anonymkode: 4a343...6a8 Du vet at barnet ikke er ferdig oppdratt? Barnet er fire og man må igjennom mange hauger. Anonymkode: 16806...d84
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #31 Skrevet 25. februar 2023 Håper du sa i fra så de kunne bytte ut godteriet der, hadde vært ekkelt å skulle forsyne seg av smågodt som noen har vært borti med fingrene sine 🤢 Anonymkode: 37bda...e96
Gjest WhisperingWind Skrevet 25. februar 2023 #32 Skrevet 25. februar 2023 (endret) Han er 4 år 😅 Han havner nok ikke i B Gjengen helt enda. Små barn har dårlig impulskontroll og det holder med tilsnakk der og da. Det er IKKE lov å ta ting i butikken uten å spørre og det er betalt for. Ferdig. Så må dere følge bedre med neste gang. Endret 25. februar 2023 av WhisperingWind
Gjest WhisperingWind Skrevet 25. februar 2023 #33 Skrevet 25. februar 2023 Eva-Lena skrev (54 minutter siden): Bør vel aller helst i barnefengsel for å lære konsekvenser. Ærlig talt, barnet ble fristet og klarte ikke la være å smake. Er vel få barn i den alderen som ikke har tjuvsmakt på godteri. Er nok av voksne som smaker på druer og bær også 🙈😅
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #34 Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker 42 skrev (11 timer siden): Konseptet "stjele" er ikke noe fireåringer forstår... Dette er (forhåpentligvis) en trolletråd, men uansett så er det på tide å innføre noe slags "foreldre-sertifikat" her i Norge... Jo det gjør de! Flere av barna på 3-4 i barnehagen snakker om politi og stjeling. At man må i fengsel hvis man stjeler osv. Anonymkode: c4b62...7c6
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #35 Skrevet 25. februar 2023 Lot du han gå alene rundt i butikken? Da er det jo ikke det minste rart at han forsynte seg av godteriet, som befinner seg rett for nesa hans. Han vet jo ikke at det er galt. Du kan jo ikke la en 4-åring løpe rundt alene i en butikk… Anonymkode: 17208...9a6
Eva-Lena Skrevet 25. februar 2023 #36 Skrevet 25. februar 2023 WhisperingWind skrev (33 minutter siden): Er nok av voksne som smaker på druer og bær også 🙈😅
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #37 Skrevet 25. februar 2023 Instu kan være et alternativ Anonymkode: f965b...404
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #38 Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Instu kan være et alternativ Anonymkode: f965b...404 Hva er det? Anonymkode: 37bda...e96
Gjest Bombasi Skrevet 25. februar 2023 #39 Skrevet 25. februar 2023 Synes du skal ta hele hendelsen og da handlingen på din kappe, da du lar en 4-åring vandre rundt i et godteriområde uten tilsyn. Å kalle det stjeling er ganske sprøtt.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #40 Skrevet 25. februar 2023 Han er 4 år. Lot dere han gå alene i butikken, siden du plutselig oppdaget at han sto ved godterihyllen og spiste godteri? Anonymkode: 9de75...957
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå