Gå til innhold

Ringte fast spådame, en annen svarte og utga seg for å være henne.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Først må jeg presisere at jeg vet at spåtelefoner er dumt for mange å bruke penger på og ønsker ikke noe kommentarer rundt dette. Jeg bruker dette da det hjelper meg å berolige meg noen ganger, bare for å snakke med noen å få råd. Det fungerer litt som en psykologtime. 

Jeg ringte til en dame via Purple reading som jeg har snakket med to ganger før. Igår så ønsket jeg igjen å snakke med henne og en dame med dialekt og annen stemme svarte. Jeg sa er du *** for du har dialekt og en annen stemme. Hun svarte usikkert: ehh det kan godt være, men samma det. Jeg svarte at nei, det er ikke det samme det! Så sa hun at da får jeg ringe til sentralbordet, hadebra. 

Jeg ringte sentralbordet og han var smålig aggressiv og sa at jeg da vet mer enn han for det er hun som svarte og ikke en annen. Ble irritert og oppgitt og spurte hva han kunne hjelpe meg med. Jeg sa at jeg ville ha pengene tilbake, og det fikk jeg heldigvis. 

Er det flere som har opplevd lignende ? Bruker de virkelig andre folk som vikarer ? Isåfall har de tapt en del kroner på meg. 

Anonymkode: 0ede0...8d8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De bruker vel de som er ledige, er jo ikke sånn at disse spådamene sitter på et kontor og besvarer telefoner. Mange som driver med dette har også andre teletorg jobber i tillegg som sex-telefon eller telefonsalg så kan være at vedkommende var opptatt med en annen jobb.

Anonymkode: b3bb3...697

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

De bruker vel de som er ledige, er jo ikke sånn at disse spådamene sitter på et kontor og besvarer telefoner. Mange som driver med dette har også andre teletorg jobber i tillegg som sex-telefon eller telefonsalg så kan være at vedkommende var opptatt med en annen jobb.

Anonymkode: b3bb3...697

Det skal jo være samme person som svarer. De har vaktlister med klokkeslett på når de forskjellige jobber. Var en annen gang jeg ringte og da fikk jeg som svar at personen ikke tar flere på lista si for dagen, og en annen  gang de informerte meg om at personen jeg spurte om ikke er på jobb pga sykdom og at de hadde glemt å fjerne henne fra vaktlisten. Men denne gangen ble jeg visst satt over til en annen som utga seg for å være henne. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips Forbrukerrådet om dette, ts, det er svindel.

Hva man ellers mener om den bransjen så selger de et produkt/tjeneste, som da er noe annet enn hva de annonserer det som. Det er villedende reklame og svindel.

I tillegg er både hennes og den i resepsjonen var ufin.

At du fikk igjen pengene, det skulle bare mangle, det er de pliktige til å gjøre.

Dette er en bransje med en del snusk i, så varsle Forbrukerrådet. Når de får flere klager kan de lettere se mønsteret og komme videre i en sak.

Anonymkode: 01ace...3cf

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tips Forbrukerrådet om dette, ts, det er svindel.

Hva man ellers mener om den bransjen så selger de et produkt/tjeneste, som da er noe annet enn hva de annonserer det som. Det er villedende reklame og svindel.

I tillegg er både hennes og den i resepsjonen var ufin.

At du fikk igjen pengene, det skulle bare mangle, det er de pliktige til å gjøre.

Dette er en bransje med en del snusk i, så varsle Forbrukerrådet. Når de får flere klager kan de lettere se mønsteret og komme videre i en sak.

Anonymkode: 01ace...3cf

Enig, dette er svindel. 

Jeg er dog litt overrasket, for hvis spåeren jeg etterspør der ikke er tilgjengelig, har jeg alltid fått spørsmål om jeg vil snakke med en annen. Det er jo merkelig at de tror at vi ikke merker hvis vi snakker med den vi er vant med?

Han som sitter på sentralbordet er jo mannen til hun som eide Spådommen (før det gikk over til Purple reading), hun som nå jobber under hemmelig alias hos Purple reading, og tror ingen kjenner henne igjen.

Anonymkode: 420a7...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ser du det er ikke vanlig å ringe mange ganger. 

Anonymkode: e6654...62a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bransjen er kynisk, manipulerende og utspekulert. Det handler kun om penger for dem. Gjennom svindel, lureri og falske håp. Du bør styra unna, selv om du mener du har utbytte av det. Det er ikke verdt det.

Kan du ikke finne deg noen andre å snakke med? Hva med den kommunale psykologtjenesten, som skal være et lavterskeltilbud for folk som trenger det? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

dette aksepterer du vel, når du går med på å kaste bort masse penger på det tulle-opplegget der.  

Anonymkode: d9bb4...c14

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.2.2023 den 20.37):

Først må jeg presisere at jeg vet at spåtelefoner er dumt for mange å bruke penger på og ønsker ikke noe kommentarer rundt dette. Jeg bruker dette da det hjelper meg å berolige meg noen ganger, bare for å snakke med noen å få råd. Det fungerer litt som en psykologtime. 

Jeg ringte til en dame via Purple reading som jeg har snakket med to ganger før. Igår så ønsket jeg igjen å snakke med henne og en dame med dialekt og annen stemme svarte. Jeg sa er du *** for du har dialekt og en annen stemme. Hun svarte usikkert: ehh det kan godt være, men samma det. Jeg svarte at nei, det er ikke det samme det! Så sa hun at da får jeg ringe til sentralbordet, hadebra. 

Jeg ringte sentralbordet og han var smålig aggressiv og sa at jeg da vet mer enn han for det er hun som svarte og ikke en annen. Ble irritert og oppgitt og spurte hva han kunne hjelpe meg med. Jeg sa at jeg ville ha pengene tilbake, og det fikk jeg heldigvis. 

Er det flere som har opplevd lignende ? Bruker de virkelig andre folk som vikarer ? Isåfall har de tapt en del kroner på meg. 

Svaret er selvinnlysende. Hvis du ringer spådamer som jobber på ANDRES linjer og ikke spådamer som har sin egen linje har du ikke forstått hvorfor de fikk jobb der i utgangspunktet.  

Anonymkode: 794be...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.2.2023 den 11.52):

Enig, dette er svindel. 

Jeg er dog litt overrasket, for hvis spåeren jeg etterspør der ikke er tilgjengelig, har jeg alltid fått spørsmål om jeg vil snakke med en annen. Det er jo merkelig at de tror at vi ikke merker hvis vi snakker med den vi er vant med?

Han som sitter på sentralbordet er jo mannen til hun som eide Spådommen (før det gikk over til Purple reading), hun som nå jobber under hemmelig alias hos Purple reading, og tror ingen kjenner henne igjen.

Hvilke alias da? Spår hun?

Anonymkode: fd7d5...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste at du sammenliknet dette med psykologtime TS. Jeg skjønner på en måte hva du mener, men psykologtime er noe som skal få deg friskere på sikt. Spåtelefoner vil ikke gjøre deg bedre, bare gjøre deg avhengig. Hva om du får råd som ender med å være dårlige for deg? Finnes det ikke noen profesjonelle du kan snakke med eller verktøy du kan bruke som ville vært bedre for deg enn dette? Beklager at jeg ikke har svar på det du spør om, men nå fikk tråden din et dytt, om ikke noe annet.

Anonymkode: d02f3...ebe

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magic og de ringetjenestene er aldri bra synes jeg. Og så må du betale 100 kr bare for å koble opp på nummeret, og så 59 for fakturaen, og så 260 kr for 4 minutter. Så får man en faktura på nesten 500 kr for bare et par minutter med synsing. Det er IKKE GREIT.

Du kan finne tak i andre som legger kort som er langt mer billig enn det.

Du kan også kjøpe EGNE kort for en 100 lapp, og gå inn på en tarot server discord og legge kort på andre mot at de legger på deg. Det har jeg gjort sånn 50 ganger kanskje. 

Anonymkode: 8ae01...07a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Magic og de ringetjenestene er aldri bra synes jeg. Og så må du betale 100 kr bare for å koble opp på nummeret, og så 59 for fakturaen, og så 260 kr for 4 minutter. Så får man en faktura på nesten 500 kr for bare et par minutter med synsing. Det er IKKE GREIT.

Du kan finne tak i andre som legger kort som er langt mer billig enn det.

Du kan også kjøpe EGNE kort for en 100 lapp, og gå inn på en tarot server discord og legge kort på andre mot at de legger på deg. Det har jeg gjort sånn 50 ganger kanskje. 

Anonymkode: 8ae01...07a

Nå er det ikke sånn at det bare er å kjøpe kort, stokke, legge, også er man klarsynt. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nå er det ikke sånn at det bare er å kjøpe kort, stokke, legge, også er man klarsynt. 

Det er vel heller ikke sånn at man blir klarsynt av å åpne en spåtelefontjeneste.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulla Ullsokk skrev (3 timer siden):

Det er vel heller ikke sånn at man blir klarsynt av å åpne en spåtelefontjeneste.

Det er det heller ingen som har påstått. Men det tar ikke vekk det faktum at det faktisk finnes klarsynte. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er det heller ingen som har påstått. Men det tar ikke vekk det faktum at det faktisk finnes klarsynte. 

Neida, jeg tror på det selv. Men jeg tror også at det er mye bullshit for å tjene penger, altså folk som ikke er klarsynte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ulla Ullsokk skrev (På 13.3.2023 den 14.10):

Neida, jeg tror på det selv. Men jeg tror også at det er mye bullshit for å tjene penger, altså folk som ikke er klarsynte.

Såklart. Men det blir vel litt utenfor temaet til tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts siden du har brukt henne fast. Har du opplevd at det som hun sier stemmer? Derfor du har brukt henne igjen og igjen? 

Anonymkode: ea7f8...243

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...