AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #1 Del Skrevet 24. februar 2023 Heisann, jeg og samboer har bestemt oss for at vi vil prøve få barn. Så vi søker litt tips og råd. Når du/dere ble gravid, hvor lang tid tok det før dere startet prøve til dere ble gravide? Dette kan vel også stilles de som ikke forsøkte, men ble gravide. Jeg har heller ikke helt kontroll på eggløsning, men hadde mens for 2 dager siden. Er det da på tide for oss å forsøke nå? Anonymkode: eadde...d83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #2 Del Skrevet 24. februar 2023 I starten, ikke overtenk så veldig. Det er så mange som stresser og styrer på med eggløsningstester og det som er. Ha sex, kos dere og nyt tiden før dere blir flere. Jeg sluttet på prevensjon i oktober, ble gravid i mars (i fjor), å da hadde vi sex når vi følte for det. Anonymkode: c4e91...024 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #3 Del Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I starten, ikke overtenk så veldig. Det er så mange som stresser og styrer på med eggløsningstester og det som er. Ha sex, kos dere og nyt tiden før dere blir flere. Jeg sluttet på prevensjon i oktober, ble gravid i mars (i fjor), å da hadde vi sex når vi følte for det. Anonymkode: c4e91...024 Tusen takk for svar på spørsmålet. Vi stresser ikke med eggløsning, litt vanskelig å stresse med Når jeg ikke helt vet når jeg har eggløsning. gratulerer med den lille ❤️ Anonymkode: eadde...d83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #4 Del Skrevet 24. februar 2023 Hvis dere har sex ofte (hver annen dag), trenger du ikke å tenke så mye. Bare noter ned når du har mensen. Du har EL ca 14 dager før mens, men dette er veldig individuelt. Noen blir gravide med en gang, noen blir aldri gravide uten hjelp. Anonymkode: abce4...7d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #5 Del Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis dere har sex ofte (hver annen dag), trenger du ikke å tenke så mye. Bare noter ned når du har mensen. Du har EL ca 14 dager før mens, men dette er veldig individuelt. Noen blir gravide med en gang, noen blir aldri gravide uten hjelp. Anonymkode: abce4...7d1 Min mens kan variere så forskjellig fra måned til måned, men ble nylig ferdig for 2 dager siden. Hvis mens kommer samtidig neste måned, vil det nærme seg for å starte forsøk nå? Anonymkode: eadde...d83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RockyRose Skrevet 24. februar 2023 #6 Del Skrevet 24. februar 2023 Eg har brukt appen Flo for å kartlegge menstruasjon, og den var veldig nøyaktig med meg. Viser også kortid eggløysing er, og det kjem opp dagar det er liten sjangse, sjangse og høg sjangse for å bli gravid på. Eg vart gravid på 1. prøveperiode med førstemann, og utan vilje med andremann. Begge gongar hadde vi sex til rett tid ifølgje appen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WilhelmineAmalie Skrevet 24. februar 2023 #7 Del Skrevet 24. februar 2023 Vi brukte eggløsningstester og hadde sex ofte før, under og etter eggløsning. Ble tilslutt veldig mekanisk. Gjorde dette i 9 mnd. Gikk tilbake til å ha sex når vi ville (hadde uansett regelmessig) og da satt den🥰 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 24. februar 2023 #8 Del Skrevet 24. februar 2023 Vi brukte 8 pp’er før spiren vår satt. MEN kun 2 pp’er hvor vi brukte el tester, så for vår del hadde nok det mye å si da jeg feilberegnet el med et par dager. Bruk Flo slik at du får en pekepinn på når du sannsynligvis skal ha eggløsning også begynner du med el tester noen dager før appen sier at du skal ha el 😊 Prøv også så godt det går å ikke tenke så mye på at dere prøver. Vet det er klisje, men jeg velger å tro at det også hadde noe å si for at jeg ble gravid den pp’en jeg ble. Ble nemlig gravid i desember, og det var den første pp’en jeg ikke overtenkte prøvingen fordi jeg var opptatt med juleforberedelser 🙈 Lykke til med prøvingen! ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #9 Del Skrevet 24. februar 2023 Tok 5 år, faste sykluser som gikk omtrent på klokka, ingen ting galt å se ved utredning av begge parter. Er vel bare en «dårlig match»😅🙈 Anonymkode: b4edf...59e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #10 Del Skrevet 24. februar 2023 Hvis du har 28 dagers syklus har du eggløsning på ca dag 14. Eggløsning kommer ca 14 dager før mens. Du sier ikke noe om hvor lang mens du har, men hvis den varer i 5-7 dager så er det ca 7-9 dager til du har eggløsning dersom du har 28 dagers syklus. "Normal" syklus ligger vel innenfor 25-35 dager, tror jeg det er, og EL er vanskelig å vite akkurat når er, men det er alltid ca 14 dager før mens. Anonymkode: 6bd6d...9f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 24. februar 2023 #11 Del Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Min mens kan variere så forskjellig fra måned til måned, men ble nylig ferdig for 2 dager siden. Hvis mens kommer samtidig neste måned, vil det nærme seg for å starte forsøk nå? Anonymkode: eadde...d83 Siden du ikke har regelmessig syklus så er det vanskelig å si når du har eggløsning..bare for at du får mens betyr ikke det at eggløsning kommer 14 dager etterpå. Du kan ha kort og lang lutefase . Har du pcos? Søk temping..dette er flott måte å se om du har eggløsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #12 Del Skrevet 24. februar 2023 Hadde lastet ned app som viser når du er fertil jeg har p tracker Anonymkode: 91aaf...6d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #13 Del Skrevet 24. februar 2023 Ble gravid med begge første forsøk. Anonymkode: 91aaf...6d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 25. februar 2023 #14 Del Skrevet 25. februar 2023 Gått 2 år nå, fortsatt ikke blitt gravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #15 Del Skrevet 25. februar 2023 Har ikke så mye å bidra med da vi også starter prøvingen nå. Jeg sluttet på hormonprevensjon 13. Februar tror jeg, og er nå på dag 11 i "syklusen". Har kjøpt en pakke eggløsningstester egentlig bare for å se litt for moroskyld for å bli litt kjent med syklusen, og hvis jeg får eggløsning tipper jeg at det skjer på tirsdag eller onsdag, så vi får se. Eggløsningstesten var negativ i dag. Har startet på vitex da jeg hadde ekstremt uregelmessig syklus før jeg startet på hormonprevensjon for veldig mange år siden (men ting er sikkert annerledes nå), og har lest mye bra om denne, at den øker fertiliteten. Anonymkode: 7faf4...a3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #16 Del Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har ikke så mye å bidra med da vi også starter prøvingen nå. Jeg sluttet på hormonprevensjon 13. Februar tror jeg, og er nå på dag 11 i "syklusen". Har kjøpt en pakke eggløsningstester egentlig bare for å se litt for moroskyld for å bli litt kjent med syklusen, og hvis jeg får eggløsning tipper jeg at det skjer på tirsdag eller onsdag, så vi får se. Eggløsningstesten var negativ i dag. Har startet på vitex da jeg hadde ekstremt uregelmessig syklus før jeg startet på hormonprevensjon for veldig mange år siden (men ting er sikkert annerledes nå), og har lest mye bra om denne, at den øker fertiliteten. Anonymkode: 7faf4...a3a Tusen takl for tips og masse lykke til med prøvingen. Har ikke testet eggløsningstest, men kanskje det er en god idè. Håper dere snart får en positiv graviditetstest. Du må mer enn gjerne komme med en oppdatering når den tid kommer. Heier på dere ❤️ Anonymkode: eadde...d83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #17 Del Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 24.2.2023 den 17.59): Min mens kan variere så forskjellig fra måned til måned, men ble nylig ferdig for 2 dager siden. Hvis mens kommer samtidig neste måned, vil det nærme seg for å starte forsøk nå? Anonymkode: eadde...d83 Hva mener du med at den kommer forskjellig hver måned? Er det mange dager/uker den er forsinket hver måned? Anonymkode: 7e726...72d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #18 Del Skrevet 25. februar 2023 Når mensen er ferdig er uinteressant, dagen du får mensen er første dag i syklusen din. Eggløsning skjer ca midt i syklusen din. Dersom du har veldig uregelmessige sykluser er det ikke sikkert du har eggløsning. Anonymkode: d8515...8d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piggsopp Skrevet 25. februar 2023 #19 Del Skrevet 25. februar 2023 Eggløsning kommer sånn ca to uker etter mens. Jeg ville startet med en app som kartlegger når du er fertil, fks Clue. Etter noen måneder vil du se etter mønster. Og fokuser ellers på å leve sunt og være i bevegelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #20 Del Skrevet 25. februar 2023 Piggsopp skrev (1 minutt siden): Eggløsning kommer sånn ca to uker etter mens. Jeg ville startet med en app som kartlegger når du er fertil, fks Clue. Etter noen måneder vil du se etter mønster. Og fokuser ellers på å leve sunt og være i bevegelse. Dette er feil, mange tror eggløsning kommer 14 dager etter mensen, men eggløsning kommer alltid 14 dager før mensen. Har man en normal syklus på 28 dager, så har man eggløsning 9 dager etter mensen. Anonymkode: 7e726...72d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå