Gå til innhold

Helt super bruker "black face"


Sunfl0wer

Anbefalte innlegg

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg synes ikke kostymet i filmen ser ut som blackface, men det ligner enda mindre på Batman, helt annerledes farge, form, struktur og bevegelighet. Tror det finnes bedre eksempler å sammenligne med hvis man først skal gå i den retningen altså.

Anonymkode: 52e96...473

Poenget er da ikke at løvekostymet her ligner Batmankostymet i farger og form. Alle ser da at det er ulike farger på kostymet! Sammenligningen går på at begge er superheltkostymer basert på dyr. Helt Super har superheltkostyme basert på løve og Batman har superheltkostyme basert på flaggermus. Så eksempelet med batman er perfekt. Det er ingen som har klart å komme med argumenter for hvorfor løvekostymet skulle være rasisme, men batmankostyme skal være greit. 

Anonymkode: f6839...9fe

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:skratte:

Det er (nesten) itte til å tru, altså! For en verden, evt. tid vi lever i.... Oooooweeee! :bond:

Hvem er det som finansierer den "organisasjon", egentlig? Bra NFI ba om å bli fjernet ifra sidene deres, og ikke ønsker å bli assosiert med den slags fjasekopper, i det minste..  

 

Endret av AnonymBruker 42
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ARTEFs begrunnelse avslører en foreldet, arkaisk tankegang. De henger igjen i amerikanernes gamle, rasebaserte en-dråpe-regel når de gjentatte ganger benytter ordet BIPOC. ARTEF har behov for litt selvransakelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.2.2023 den 13.27):

Nettopp det blir helt tullete å fremstille dette som blackface. 

Anonymkode: f6839...9fe

Hva blir det neste? Forbud mot svarte og brune finlandshetter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke se hvordan dette er blackface. Det er et kostyme, basert på en løve. Helt tullete å kalle dette blackface.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper at dette er begynnelsen på slutten for det ekstreme woke-synet. At de graver sin egen grav når vanlige folk begynner å innse at disse organisasjonene er marginale og fulle av ekstremister. At dette kom samtidig som Roald Dahl-sensuren var egentlig heldig, to slike mediesaker på kort tid som gjør at vanlige folk setter kaffen i halsen.

Så kan man heller slå ned på det som faktisk ER diskriminerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter og leser amerikanske tegneserier på nett, og Donaldserier som går tilbake til 50-tallet har ofte annonser som man ser er fra en annen tid.

Spoiler

F6438947-054C-477B-A716-56E7B38C77E3.thumb.jpeg.1da1f4413e81f392b3b79283b8034953.jpeg

Her er «blackface» under navnet «Minstrel» (Google) og så har man «Idiot» gruble.gif.f248ac8556a006935e2748058f4d64c9.gif 

Hvordan man kan sammenligne en løvemaske og «blackface» ^ det skjønner jeg ikke 4E9177EC-A27A-445C-A36E-53B0BB247AEF.gif.e41ee8c7732ecb9b61ad595089ac8c42.gif 

 

Endret av Peanut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.2.2023 den 13.24):

Så svart maske som dekker halve ansiktet er blackface? Okei...

Robert-Pattinson-Batman.jpeg

Anonymkode: 07e98...f6d

Haha, jeg tenkte også på Batmann.

Snart vil sensitive wokere forby hvite mennesker å ha på seg brune og svarte farger og erklære forbryterne av forbudet for rasister.

Hvorfor blir slike tulleorganisasjoner tatt seriøst?

Kunne ikke noen sagt: ''Takk for beskjed, god bedring''?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...